Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zaterdag 18 augustus 2012

Vijf dagen met z'n drietjes in een caravan

  • Met een propvolle auto brachten we afgelopen maandag eerst Mungo naar mijn ouders (ik liet helaas al het hondenvoer door de auto rollen, bah wat stinkt dat).
  • Tegen 11 uur waren we op de plaats van bestemming: Paasloo (bij Steenwijk). De compleet ingerichte caravan met voortent stond al klaar voor ons, zelfs met ballonnen en een welkomsbordje (met dank aan tante Tilly en ome Titus). Het leek wel een all inclusive vakantie! 's Middags waren we al helemaal gesetteld en mochten we mee op de boot van Ilja (mijn nicht), lekker varen. Sam mocht aan het roer, heel stoer!
  • We hadden een mooie plek en overal liepen konijntjes rond ... Thabang was meer geïnteresseerd in de konijnenkeutels.
  • Ik hoefde 4 dagen niet te koken, heel fijn!
  • Het was deze week een non-stop muggenjacht. Vooral Thabang was zo de klos. Je ziet de muggenbulten bij hem nauwelijks, maar alleen op zijn onderbeen zaten er al 14! Het krabben/jeuken gaat bij Thabang nogal grof, zodat 's nacht de hele caravan heen en weer bewoog! Ook wespen waren veelvuldig van de partij, zodat we ons tijdens eetmomenten helaas in de warme voortent moesten begeven.
  • Sam maakt snel nieuwe vriendjes, leuk om te zien. Thabang had een vriendinnetje, hij ging haar de hele tijd achterna met z'n loopfiets (kleine stalker!)
  • De omgeving is prachtig, zo zijn we bij de Weerribben en in Giethoorn geweest.
  • We hadden fietsen dus we konden zo overal naartoe, ideaal.
  • We hebben vooral veel gezwommen, soms wel 3 keer per dag.
  • Er werd een lesje Zumba gegeven op een veldje. Sam houdt normaal gesproken niet van dat soort 'gezellige gezamelijke activiteiten'. Tot mijn grote verbazing deed hij vanaf de eerste minuut mee.  
  • Thabang was onafscheidelijk met de geleende loopfiets en deed zelfs Zumba met de loopfiets! 
  • Ik moest 5 dagen zonder internet, misschien toch maar eens goed nadenken over een smartphone .....
  • Vooral in nieuwe situaties moet Thabang goed in de gaten worden gehouden. Zo wou hij beginnen aan de lucifers, zat hij aan de bediening van de boot en nam hij een hapje textiellijm.
  • Ik ben er nog niet uit of kamperen wat voor mij is ....











 


2 opmerkingen:

  1. De konijnenkeutels, doet me denken aan een safari in Zuid Afrika waar we werden uitgenodigd om keutels van een beest te eten;) Klinkt als een heerlijke vakantie!
    veel groeten, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaa!! Ben weer bij aan 't lezen!! heerlijke verhalen Marije, klinkt weer ontzettend gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen