Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zaterdag 4 augustus 2012

Over afscheid, visje vangen en zoeken naar het buitenbad

  • Thabang was deze week voor het laatst op het kinderdagverblijf. Hij mocht lekker trakteren en werd flink verwend met een spelletje en een boek. Ook kregen we een knutselboek mee: al die mooie plak- en kleurwerkjes dus een trotse mama! Weer een periode afgesloten ....
  • Omdat Thabang naar het kinderdagverblijf ging had ik 2 hele dagen quality time met Sam. We hebben veel spelletjes gedaan, we zijn maandag naar Ice age geweest en we hebben verschillende daar-kunnen-we-Thabang-niet-bij-gebruiken-klusjes gedaan (bijvoorbeeld: we zijn nu verlost van een kapotte afwasmachine die al twee jaar nutteloos in de schuur stond). Sam vond het maar saai zonder Thabang. Ik vertelde dat we 7,5 jaar met veel plezier met z'n tweetjes waren geweest. Sam: "ja, maar toen was ik dat gewend".

  • Sam is zo'n lieverd. Hij wilde vast een cadeautje kopen voor Thabang's verjaardag (duurt nog ruim een maand, 7 september). Dus spaargeld mee en naar de speelgoedwinkel. Wilde hij gewoon al zijn geld uitgeven aan een loopfiets voor Thabang van 49, 95. Dat is járen sparen: geld van rapporten, verjaardagen en zakgeld.  
  • Sam heeft geluk, de tv mag wat vaker aan vanwege de olympische spelen.
  • Thabang is erg bang voor het donker. Hij durft niet in de overdekte glijbaan bij de Mc Donalds en 's morgens durft hij mijn slaapkamer niet in zonder nachtlampje.
  • Sam ging een nachtje logeren bij een vriendje in Nijverdal, Thabang zegt dan de hele tijd dat hij Sam lief vindt (zou hij Sam missen?)
  • Thabang gaat goed qua inburgering: hij houdt inmiddels van kaas, pannenkoeken, kroketten, zwemmen en voetballen. En als ik niet oplet drinkt 'ie mijn koffie ook nog op.



  • Afgelopen woensdag zou het heel mooi weer worden. Mijn zusje had een briljant plan ... naar het zwembad in Ommen. Dus hup, wij mee! Toen we in ons badpak via het binnenbad op zoek gingen naar het buitenbad, was die nergens te vinden. Foutje, het buitenbad was op een heel andere plek in Ommen. Dus met het prachtige weer zaten wij binnen te zwemmen, zonde!
  • Thabang begint praatjes te krijgen. Ik vroeg vanmorgen wat hij nou weer aan het doen was ... zegt 'ie: "dat zie je toch, ik loop!". Of dan zegt 'ie: ik ben niet vervelend (wel dus) of ik ga niet deze in de prullenbak, mam (mandarijnenschil). En ik hoor toch ook wel de Zuid-Afrikaanse invloeden in zijn taalontwikkeling: kan nie schil eten nie of hoef nie slapen nie.


  • We hebben ons de afgelopen week niet verveeld, we zijn wezen midgetgolfen, we konden een keer gratis dineren, we gingen met een schepnetje visjes vangen ..... maar liefst 1 visje/voorntje gevangen, wat een sublieme vangst! En zelfs Sam had een creatieve ingeving en wilde persé met dit mooie dooskostuum eten! Wat een lol!

 
  • We zijn nu al 7 maanden bij elkaar! Eerst zei ik: dit waren de mooiste 2 maanden ooit, toen: dit waren de mooiste 3 maanden en ik zit nu al op: de afgelopen 7 maanden waren mijn mooiste!!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten