Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 24 februari 2012

Update



  • De weken vliegen om.
  • Zaterdag met mijn moeder en Thabang naar de kinderboerderij geweest. Dit was een bijzondere ervaring voor Thabang, hij vond het maar gek. Hoewel een konijntje aaien toch best leuk was.
  • Thabang had nauwelijks interesse voor de televisie, maar hij kijkt nu elke dag om half 10 naar de Teletubbies (ik heb dan 20 minuten om even wat dingetjes alleen te doen). Jammer dat er deze week een vakantieprogrammering was, geen Teletubbies, wel een driftbui omdat ze er niet op waren en meneer neemt geen genoegen met een `kan ik niks aan doen` van mijn kant!
  • Het consultatiebureau was dinsdagochtend om 9 uur bij ons op bezoek om kennis te maken. We moeten nog even bekijken wanneer we het volledige inentingsschema gaan inhalen.
  • Thabang heeft ontdekt dat als hij in zijn neus peutert, Sam gaat lachen, dat is leuk! Het gevolg is dat Thabang de halve dag met zijn vingers in zijn neus zit!


  • Afgelopen zondag was Thabang zó ziek, hij had 's morgens om 7 uur al 40,2 graden koorts! Slik! Ik vond het maar niks om mijn mannetje zo te zien. Hij heeft veel geslapen en tussendoor moest ik steeds zijn hand vasthouden. En als het iets beter ging probeerde hij een glimlachje te laten zien, de lieverd. 's Avonds om 7 uur zat hij helaas alweer op 40, 2 graden koorts en heb ik mijn zus, de arts, toch maar even gebeld. Gelukkig heeft hij heerlijk geslapen en kwam de volgende dag weer helemaal in topconditie het bed uit rollen! Heel apart!
  • We zijn op mijn werk in Hengelo geweest ..... leuk om mijn collega's weer even te zien (en nog niet te hoeven werken) en om op beschuiten te trakteren natuurlijk.
  • Ik heb een klein badje van zolder gehaald, nog meer spetterplezier. Bij het leeglaten ging er iets mis en het water liep zo de gang in .....
  • Toen de auto voor de APK moest (in Enter) gingen wij even boodschappen doen. Het was bij de eerste winkel al raak .... kakka doen! Nergens een wc te vinden natuurlijk. Uit nood maar luiers gekocht en die buiten omgedaan.
  • Deze week hebben we met scheerschuim gespeeld, goed voor de motoriek maar vooral voor de lol!

  • Thabang heeft weer iets nieuws bedacht. Hij doet net alsof hij een hondje is en dan plast hij tegen me aan (met z'n pootje omhoog, hij heeft Mungo goed geobserveerd), ik stuur hem dan voor straf op een kleedje en hij ligt dan helemaal in een deuk (ik ook de eerste paar keren, na 20 keer vond ik het wat minder grappig worden).
  • Iedereen die door onze straat loopt, fietst, of met welk vervoermiddel dan ook krijgt een hartelijk hallo te horen gevolgd door het woord buurvrouw .... iedereen is de buurvrouw!
  • Zaterdag gaan we met mijn ouders, zussen, aanhang en neefje op wintersport, alles is ingepakt, zo nog even cakejes bakken, en dan zijn we er helemaal klaar voor! Ik ben heel benieuwd wat Thabang en Sam ervan vinden (ook Sam is nog nooit op wintersport geweest). De komende week dus een weblogvrije-week!  (hoewel zus en iPad gaan weer mee).
  • Sam zei gisteravond dat hij de meeste raten (raad/adviezen) van de skileraar op zal volgen en er misschien eentje naast zich neer zal leggen, duh!


Wij zijn winterklaar!

3 opmerkingen:

  1. Ik hoor het Sam al helemaal zeggen. Veel plezier met de lessen Sam. Neem alle 'raten' maar aan hoor, is wel handig om te leren skien ;) Fijne vakantie allemaal en ook groetjes aan Judith! Groetjes Mariella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Marije,
    Ja konijntjes zijn geweldig!! Lijkt net Knabbel. Jeetje wat vervelend dat hij zo'n koorts krijgt. Ik hoop dat jullie een gezonde vakantie in de sneeuw hebben met jullie familie. Geniet ervan.

    veel liefs, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zijn nu lekker nog op vakantie, en ik kijk al weer uit naar de update.
    Dat was wel even schrikken dat Thabang zo koorts had, en wat fijn dat je zus dan arts is.
    En wat is hij lief met dat konijntje, misschien wel leuk een huisdier erbij ;-)

    Liefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen