Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 3 februari 2012

Officieel: op een wolk


Ik vind het nu wel officieel .... ik zit op een roze wolk!
Het gaat hier zó prima! We zijn helemaal gelukkig!
En ik moet zo lachen elke keer.
De uitslagen van de poep zijn bekend geworden. Dan willen mijn webloglezers vast weten hoe het daarmee zit: volgens de arts een hele leuke verzameling Lesotheaanse parasieten! Maar dat is heel normaal en er zitten geen erge tussen, dus we hoeven er niets aan te doen.
Ik was afgelopen week nogal verkouden en moest wel 100 keer per dag niezen: hatsjie. Omdat Thabang alles nadoet .... heb ik het dubbele aantal hatsjie gehoord (+ daarna lachen natuurlijk).
Thabang wijst meestal in de koelkast aan wat hij hebben wil ..... als het aan hem ligt begint hij nu aan een flesje Rosé!
We stonden deze week op de snelweg in de file. We halen een grote colonne legertrucks in en Thabang zit gewoon te "sjansen". En maar handkusjes toeblazen naar al die chauffeurs! Was maar goed dat ze mij niet konden zien met mijn rode hoofd.


Van mijn vriendinnen kreeg Thabang een supersonische speelgoedstofzuiger! Wat was hij blij! Hij bleef maar roepen & schreeuwen: wauw, wauw! Tot hij de knop indrukte (die het dus niet deed, want er zaten geen batterijen bij) ...... ik heb nog gezocht of ik batterijen had in dat formaat, maar helaas, ik kwam maar tot twee, terwijl er drie in moesten. En dan uitleggen dat 'ie het met batterijen heus wel doet, maar dat die eerst gehaald moeten worden, daar snapte Thabang niets van. Thabang werd zo boos dat hij er een driftbui van kreeg!
Als Thabang de tafel mag dekken, dan legt hij vooral marsjes, chips en snoep op tafel, de slimmerd!
Thabang is erg creatief met tellen: Ik moet dan dingen aanwijzen en hij zegt de getallen: één, twee, vijf of twee, vier, vijf, of één, twee, drie, eight of één, twee, vier, zes. En dan blijft hij maar zeggen: nog een keer!
Het enthousiasme vind ik het allermooist aan Thabang. Enthousiasme en hard stemgeluid gaan samen (vooral als het om oma, bananen of poep gaat). Iedereen mag weten dat Thabang oma ziet, een banaan krijgt bij de kassa in de supermarkt als 'ie betaald is of als de hond een poepje doet (Mungo poepen goed zo!, roept hij dan).
Af en toe maak ik filmpjes. Maar ik moet zo vaak hard lachen dat de camera helemaal heen en weer gaat (had ik nu maar wat meer geld geïnvesteerd in schokbestendigheid). Ik zal komende week even wat nieuwe filmpjes plaatsen.
We proberen deze week vooral dingen met z'n tweeën of drieën te doen. Een rustig programma: beetje wandelen met de hond, spelen, lekker zwemmen.

Sam maakte weer een leuke tekening mét mooie tekst:


Tekst: lieve Thabang. Leuk dat we je opgehaald hebben. want nou heb ik meer lol. Want zonder jou was het minder leuk. Lievs Sam

Het was trouwens deze week (1 februari) precies een jaar geleden dat ik het voorstel kreeg van "een jongetje" uit Lesotho. En blegh, ik houd niet van cliches, maar dat ik zo lang heb moeten wachten .... dat ben je echt zo vergeten nu hij hier rondloopt!



7 opmerkingen:

  1. Hoi Marije,

    Geniet jij maar lekker van je roze wolk, fijn dat alles zo goed gaat en jullie zo lol hebben met zijn drietjes.

    Liefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zoek steeds de "like" knop op je weblog... :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. TOP!!! Zo leuk om te lezen.
    En dat cliche.... tja, zelfs ik moet toegeven dat het afgelopen jaar toch wel snel vergeten is nu ik weet dat ik morgen in de vliegtuig stap.....
    Hoe bijzonder! (en toch jammer dat we niet samen konden gaan!!) Helaas missen we Thabang zijn feest, maar binnenkort maar inhalen tijdens feestje van Lerato dan! en afspreken doen we sowieso, volgens mij raken we niet meer uitgepraat!

    Dikke knuffel voor je mannen!
    (en nog bedankt voor je leuke kaartje!!)

    groetjes Connie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk, geniet maar van je blauwe wolk. Wat is Sam toch een schat zeg! Echt een grote broer, bijzonder hoe dat loopt.

    veel groeten, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, genietze van de wolk! En dat sjansen, erg grappig. Ik zeg die Thabang slaat er nog wel eentje voor je aan de haak ;-) Tot volgende week, liefs Mariella

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk om te lezen! En van dat tafeldekken, dat gaat niet over, hoor!

    Marianne en Bertho

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het "wolk-gevoel" dat stráált er vanaf Marije!!! Echt zo geweldig jullie prachtige gezin... en heerlijk te lezen dat Thabang het zo goed doet. En Mariella heeft gelijk hoor... nu heb je 2 life datingbureaus die voor je aan 't werk zijn... in no time zwaait er eens een leuke vent terug naar die leuke mevrouw met die 2 prachtige kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen