Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 29 april 2018

Over een nieuw record, straf voor Sam en gekwaak in de wasbak

  • Sam had weer een opdracht van beeldende vorming: maak een surrealistische foto. Gelukt! 
  • Wij hebben vakantie. Twee weken! Hoe lekker is dat!
  • Het begon met een logeerpartijtje van ons neefje Stef. Dat was nog eens leuk. Hij mocht bij Thabang op de kamer. Wat hadden ze een lol. 

De foto's worden er niet scherper op! 
  • Thabang heeft al sinds 5 december dezelfde schoenen, applaus, applaus! Dat is werkelijk nog nooit gebeurd. Dus ik ben verkocht. In het vervolg gaan we toch maar voor sportschoenen, die blijven tenminste heel. Nu worden zijn tenen helemaal voorin geplet, dus tijd voor nieuwe. Dit keer wordt 't een paar Adidas schoenen. Thabang kon niet wachten. Op maandag viel eindelijk het pakket door de brievenbus. Dat vond ik al raar. En ja, hoor .... er zaten geen schoenen in, maar een grote Levi's spijkerbroek. Wat een teleurstelling. De broek werd teruggestuurd en Adidas paar 2 werd besteld. Tot donderdag moest Thabang daar op wachten. Toen hij ze aan had bleken ze veel te groot. Wat een tegenvaller. Dus ook retour gedaan en paar nummer 3 besteld. Ze zijn onderweg, hopelijk zijn deze wel goed. 
  • Thabang vroeg of hij de ene hagelslag met de andere mocht condoleren. Ik denk dat hij 'combineren' bedoelt. 
  • We hadden bezoek in onze wasbak, altijd leuk ;-)  
  • Koningsdag was leuk. We zijn naar Nijverdal gefietst, daar lekker rondgelopen en muziek geluisterd. Aansluitend oranje tompoucen eten bij mijn ouders. Mijn zussen waren er ook. Ik poogde thuis de vlag uit te hangen. Tot Sam me erop wees dat de Nederlandse vlag niet blauw-wit-rood is. Ik had 'm op de kop. Snel veranderd in rood-wit-blauw. 
  • Ik schaamde me dood. Ze kwamen van de Geas om de verwarmingsketel te checken. Ik heb zo'n zooi op zolder. De rest van het huis is prima, maar de zolder is echt te verschrikkelijk. Ik moest eerst een paadje maken richting de verwarmingsketel. Een paar dagen later kwamen ze van de woningstichting ook nog een keer door het hele huis om een energielabel te bepalen. Elke ruimte werd gefotografeerd. En dus weer die zolder op: schaammoment nummer 2.
  • Ik zou weer een flinke stapel Vettt tijdschriften mogen uitdelen. Helaas was alles binnen twee dagen op en heb ik dus nog niks uitgedeeld of gezien. Yvette van Vettt heeft gelukkig wel één exemplaar voor mij bewaard, omdat Thabang erin staat.  
  • Toen Thabang donderdag uit school kwam: "Mag ik nu het Moederdagcadeau geven?"
  • Sam ging logeren bij de neef van de buren en hij een nachtje bij ons. We hebben zelfgemaakte pizza gegeten bij hen en zij burrito's bij ons, een gezellige boel. 
  • Ik betrapte Sam met een hele voorraad lekkers (vooral de verpakkingen dan) op zijn kamer. Thabang wist wel een straf te verzinnen: Sam mocht 6 weken geen eten!!  
  • Op zaterdag stond er een dagje atletiek kijken op het programma. Voor Thabang altijd een beetje saai. Dus af en toe even klieren met Sam is noodzakelijk! 

Even rollebollen! 
  • Sam heeft het prima gedaan. Vooral de sprint en het hoogspringen. Petra, Niels en oma kwamen ook nog kijken. En dat hielp. Sam wilde 1.25 meter hoog springen. Hij haalde 1.40 meter. Hij kan dus eigenlijk wel over Thabang heen springen. Knap gedaan. Hij was zelf ook zo apetrots, mooi om te zien!  

Een dik nieuw record gehaald! 

Zie die trotse snoet! Mooi! 

1 opmerking: