Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 2 april 2018

Over een blauw scheenbeen, een balk op je hoofd en slagroom in je gezicht


  • Via kennis maken met sport mag Thabang een paar keer wielrennen proberen. En wat vond hij het gaaf! En wat kan hij dat óók goed, ik ben natuurlijk stikjaloers. Eigenlijk hebben we dus een probleem. Want nou wil hij ook op wielrennen. 
  • Sam heeft een soort van baantje gevonden: als tuinman bij mijn zus. De eerste drie uur tuinieren, vegen en opruimen zitten erop en het eerste geld is verdiend. Beetje jammer dat mijn zwager een dikke balk op Sams hoofd liet vallen, oeps.
  • Toen we Sam hadden afgezet gingen Thabang en ik even Wierden in voor heerlijke slush-puppy. We hebben lekker op het terras gezeten. 
  • Op school heb ik de Paashaas geschminkt en daarna samen eieren gezocht, altijd leuk.  
  • Op eerste Paasdag kwam mijn familie hier een taartje eten. Thabang wilde zo graag een 1 april grap uithalen en liet zo zijn gezicht in de slagroomtaart vallen. Iedereen keek geschrokken, haha. Het taartje heeft hij nog heerlijk op zitten smullen. Mijn 1 april grap en die van Sam zijn niet gelukt (deur afplakken met doorzichtig folie en Sam had mijn muis aan de onderkant afgeplakt). 
 


  • 's Middags was er een brunch bij mijn ouders. We hebben drie soorten hapjes in elkaar geflanst: spiesjes met pannenkoek met Nutella en aardbeien, lepels met chocola en eieren met een kippenkop.  
  • Ook mochten de kinderen paaseieren zoeken in de tuin. Ze waren lastig te vinden dit keer. Na de bruch lekker met z'n allen een stuk gewandeld.  

Oja, waar had ik die dingen ook alweer verstopt?? 
Elk jaar zijn er wel eieren die niet teruggevonden worden :-)
  • In het naastgelegen weiland van mijn zus en zwager was er een Paasvuur. Daar konden we mooi een kijkje nemen. Thabang mocht het Paasvuur aansteken, hoe gaaf is dat. Sam mocht ook, maar die wilde niet.   


  • Thabang heeft sinds kort een vulpen, vertelde hij enthousiast. Dat wist ik al, want hij kwam de laatste tijd steeds vaker met blauwe vlekken op zijn handen thuis. 
  • Ik had een pakket opgestuurd naar mijn vriend, heb ik het verkeerde adres gebruikt. Moest hij het pakket afhalen bij een restaurant waar we eens gegeten hadden. Sukkel dat ik ben, komt weer lekker slim over, of toch niet.  
  • Sam is naar de sterrenwacht geweest met school, interessant. En hij had een 9 voor het zingen van een popnummer, cool! Dat zangtalent heeft hij niet van mij, ik zing zo vals als maar wat. 
  • Sam ging met een vriendje naar de Efteling, hij heeft een superleuke dag gehad.
  • Hoewel Sam echt wel begint te puberen hier, kan hij ook zo lief zijn, vooral voor mijn nichtje Nikki! Maar ook voor Thabang die voor het eerst topografie moet oefenen. Met alle geduld legt Sam de plaatsnamen uit en overhoord hem.  
Samen spelletjes doen
  • Eerder kreeg ik van Thabang vooral lieve briefjes als hij wat gedaan had wat niet mocht, nu krijg ik ze vaak ook zomaar, lief! 
  • Af en toe is gaat er ook wel eens iets mis. Dit keer was er iets op de BSO voorgevallen. We hebben het gelukkig goed kunnen oplossen. Toen ik met Thabang het gevalletje nog eens na besprak verzuchtte Thabang: "Oh, wat heb ik al veel problemen gemaakt in mijn leven!" Arme Thabang ..... hij doet zo zijn best! 
  • De kinderfysiotherapie is afgerond. Hij mocht met de therapeut stoeien, wow die had 't er moeilijk mee, Thabang is zo sterk. Als advies kregen we ook dat we veel moeten bewegen, sporten en stoeien.  
  • Thabang deed hier op de bank een handstand en vroeg mij om 'm tegen te houden. En toch klapte hij ineens helemaal om en kon ik 'm niet meer houden, Thabang viel vervolgens heel hard tegen de verwarming. Wat een pijn! Een bont en blauw scheenbeen nu. Ik baalde de hele avond en ik moest gelijk denken aan die ene keer dat ik de douchekop op zijn hoofd liet vallen. 
  • Ik ben op schildergebied een nieuwe techniek aan het proberen (nog nooit eerder een realistische poging gedaan). De realiteit is echter dat het vooral priegel- en prutswerk is. En dat ’t nooit af is. Beetje jammer 🤔
Bijna klaar! 

1 opmerking:

  1. Wauw, wat een prachtig schilderij!!

    Je kunt op fb vragen wat andere moeders hun kind weleens aangedaan hebben, denk dat het bij jou best meevalt met douchekop en niet kunnen houden!!

    BeantwoordenVerwijderen