Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 11 april 2018

Over gestuiter, 50 tinten grijs en een onverwachte plons

  • Oeh, wat was het een heerlijk weertje! We hebben al weer meerdere ijsjes gescoord! 
  • Thabang had de groene vuilnisbak aan de weg gezet. Waarschijnlijk verkeerd om, want hij was als enige nog propvol nadat de vuilniswagen geweest was. Of ze hebben 'm per ongeluk vergeten. Dan maar weer twee weken wachten.  
  • Ik ben nog op een school hier in de buurt wezen kijken, gaaf om eens een kijkje in een andere kleuterklas te nemen. Lekker weer nieuwe inspiratie opgedaan.  
  • Thabang heeft voor topografie een 10 gehaald! Wat knap. Vandaag zijn de begrippen aan de beurt, dat is een stuk moeilijker. Het gaat over transport en grondstoffen (hij zei gisteren nog dat grondstof stof is wat op de grond ligt). 
  • Voor het Moederdagcadeau van de leerlingen in mijn klas had ik houten blokken nodig. Thabang mocht mee naar de bouwmarkt. Thabang maakte er een keurig stapeltje van. Helaas bleef de toren niet staan en kletterde in zijn gezicht.
  • Nog meer pijn toen hij vergeten was de rits van de trampoline dicht te doen en hij eruit stuiterde, nu een wond aan zijn enkel. 
  • Donderdag mochten we met mijn klas (en de rest van de school) naar de kermis in Enschede. Dit is voor alle mensen met een beperking uit de omgeving van Enschede, wat een mooi initiatief. De kinderen mogen dan de hele ochtend overal gratis in. 's Middags waren ze gesloopt, maar wat hebben we het leuk gehad.  
  • Mijn vriendje kwam een nachtje logeren. Kon ik mooi Hellendoorn een beetje laten zien; wandelen en taart/krentenwegge eten bij Landgoed de Uitkijk, een pizzaatje eten bij Bacco in Marle en de volgende dag even naar de Regge gelopen. 
  • Ook mijn foto album van vroeger bekeken. Toen ik die later met Thabang nog eens bekeek, lag hij helemaal in een deuk om mijn moeder met bos krullen en megabril en mijn vader met een dikke sik. Ik zag er natuurlijk allerschattigst uit. 
  • De jongens mochten uit logeren, altijd leuk! Sam bij opa & oma en Thabang ging naar mijn zus Judith. Lekker laat naar bed, ijsjes eten en chillen in bad. 


Stoertje

  • De wekker heeft het logeerpartijtje niet overleefd, die is op de grond in diggelen gevallen. 
  • We bleven nog even koffie drinken toen ik Thabang weer ophaalde. Daar ontdekte Thabang grijze haren in mijn kapsel. Wel 50 tinten grijs, zei Sam. Of Sam wist wat '50 tinten grijs' betekende kwam een ontkennend antwoord. Dat heb ik even haarfijn uitgelegd. 
  • Op de terugweg kwamen we langs landgoed Schuilenburg. Je kan daar ijs kopen. De jongens kregen allebei een euro. Alleen de ijsjes die je daarvoor kan kopen hadden ze nog niet. Sam opperde dat hij dan wel een perenijsje van 50 cent zou nemen, dan kon Thabang voor 1,50 een twister kopen. Het is toch ook zo'n lieverd. Thabang beseft echt niet dat hij zo'n lieve broer heeft. Toen de perenijsjes ook niet verkrijgbaar waren heb ik er toch maar wat geld bijgedaan en konden ze allebei een twister kopen.  


  • Bij landgoed Schuilenburg kan je een beetje rondlopen over een Middeleeuws terrein. En ook kan je daar boten huren. Dat kon nu niet, maar Thabang besloot dat hij er toch even in wilde zitten. Ik zei voor de grap 'plons' en een seconde later lag hij inderdaad in het water, ohoooo! Een natte schoen, broek en shirt. (ik heb er geen foto van .... ik moest Thabang redden ;-)


Tot volgende week!!

1 opmerking: