Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 16 april 2018

Over een ontaarde moeder (ik), nablijven (Sam) en een foolish young thing (Thabang)

  • We hadden bij mijn school de week van de kunst en dat ging over klassieke muziek. Pure nostalgie want er stond zowel een viool- als een balletworkshop op het programma. Dat heb ik vroeger ook beide gedaan. Ik geloof wel dat ik vroeger wat leniger was, whaha. 
  • Donderdagavond ben ik met mijn vriend naar een concert van Lisa Hannigan in Tivoli Vredenburg geweest (een Ierse zangeres met een geweldige stem). Dat was nogal een logistieke operatie, want ik moest eerst werken en vergaderen. Daarna snel naar Almelo gereden en de trein richting Utrecht genomen. Het avondeten bestond uit een saucijzenbroodje en een bakje yoghurt. Na het concert even wat drinken en vervolgens weer snel naar huis. Echt fijn vond ik het niet om midden in de nacht alleen op het station in Almelo richting de parkeergarage te lopen. Ik lag om half 2 in bed. De wekker ging helaas al weer om 05.50 uur. 
  • Ik moest die volgende dag werken en aansluitend was er het jaarlijkse personeelsuitje. We gingen met alle collega's internationaal koken, supergezellig. Ik was daarna echt gesloopt.
  • Ik kreeg een mail van de juf van Thabang of hij me wel verteld had wat er voorgevallen was tijdens de gymles op donderdag. Nope. Maar ik had Thabang zowat alleen maar 's nachts om half 2 in de nacht gezien .... ja, dan heb je ook niet echt de kans om mij te informeren. Meestal ben ik 4 of 5 dagen per week thuis, maar soms heb je gewoon net een paar dagen van alles tegelijk, ik voelde me een ontaarde moeder. 
  • Sam is bezig met het maken van een serie foto's voor het vak beeldende vorming. Hij moet bijvoorbeeld vanaf kikker- en vogelperspectief een foto maken, of ergens doorheen. Sam heeft een hele serie gave foto's gemaakt.   
Ergens doorheen fotograferen.
  • Thabang stelde mij een vraag: "Is het volgend jaar precies ook deze dag?" Toen ik in zijn ogen net iets te lang wachtte met antwoorden, zei Thabang: "Sam weet veel meer, ik ga hem wel vragen!"
  • Sam heeft 'Fortnite ijs' ontdekt bij een plaatselijke ijsverkoper. Dat 't bestaat. Ik had zelfs nog nooit van die game gehoord.  
  • Thabang was de fietssleutel van mijn vaders kettingslot verloren, dus ik voelde me genoodzaakt om een vervangend Axa slot aan te schaffen. Heb ik 'm net binnen, komt Sam ineens met de goede fietssleutel aan, hij wist niet meer hoe hij er aan kwam. Zucht. 
  • Mijn ouders hadden even de fiets van Thabang weggebracht naar de fietsenmaker voor het maken van de rem. Na drie fietsloze dagen voor Thabang gingen we toch maar even weer zijn fiets ophalen: moest ik 51 euro betalen!! Daar koop ik een complete fiets van op Marktplaats, pffff, wat een geld. 
  • Ik wilde Sam even spreken over een opmerking die hij had gemaakt tegen een vriendje (dat ik pislink was, maar dat lag wat genuanceeerder) en riep hem even bij me. Hij was verbaasd dat ik hem bij me riep en biechtte gelijk op dat hij een heel pak mergpijpjes had opgegeten. Dat was niet waar ík het over wilde hebben, maar wel handig om te weten, Sam!   
  • Zaterdag hadden Thabang en ik groot feest! Thabangs vriendin Lerato was precies 1 dag langer in Nederland dan in Lesotho en dat werd uitgebreid gevierd met een "Ik hou van Holland"-feest! Er werden Oudhollandse spelen gedaan (sjoelen, mens-erger-je-niet, snoep happen, etc.) en we aten allerlei Nederlandse lekkernijen (van drop en stroopwafels tot aan frikandel). 
  • Ik had speciaal voor deze bijzondere gelegenheid een shirt laten drukken:  
 


Wat een heerlijk stel!
  • Ik was bang dat Lerato inmiddels een horde concurrerende jongens achter zich aan had, maar dat valt gelukkig mee ..... ze wil nog steeds met Thabang trouwen. 
  • Ondertussen was er al een familieweekend aan de gang. Na het feestje sjeesden we richting Twente om aan te sluiten. Eerst een lekkere BBQ (inclusief roosteren van marshmallows) en 's avonds deden we karaoke. Oh, lieve help. Karaoke doen met de Mulders-kant van de familie ..... dat is werkelijk niet om aan te horen. Maar wel heel grappig om een keer te doen. Van Oerend hard, Kom van het dak af tot aan het liedje van juf Ank werd uit volle borst meegezongen (meegejengeld).
  • De volgende ochtend gingen we schieten, heel onpedagogisch, maar ik vond het superleuk. Ik zat bij Sam in het team en wij waren met ons groepje de winnaars. 



  • Het was heerlijk weer en er kon volop gespeeld worden. Op de trampoline, in het bos, aan de rekstok, op de glijbaan en in de zandbak. Thabang werd zelfs helemaal ingegraven (daar hebben we nu nog sporen van in huis). 


  • Het familieweekend werd afgesloten met de jaarlijkse traditie: een fanatiek potje voetbal. Ik heb nog een paar doelpunten gescoord en heb zeker een paar blauwe plekken opgelopen (mijn zusje liep steeds in de weg)!  
  • Ik kreeg woensdag een appje van Sam: 'ik moet nablijven'. Ik was compleet verbaasd en zat me ondertussen echt af te vragen wat Sam uitgespookt zou kunnen hebben? Ik kon niks bedenken. Bleek dat veel kinderen in de klas teveel hadden gekletst, Sam hoorde er niet bij, maar moest er wel voor nakomen.  
  • Ze zochten bij de marktleider in sportvoeding het gezicht voor een serie nieuwe petten/caps. Thabang werd uit 600 aanmeldingen uitgekozen. Er volgde een fotoshoot door Stefan Schipper. Daar bleek dat Thabang niet de enige was. Ze hadden het zo moeilijk met kiezen dat ze er een heleboel hadden uitgekozen. Het werd een bijzonder verhaal, dat kan je hier lezen. 


  • Thabang vindt het geweldig om gefotografeerd te worden en luistert goed naar de instructies (als hij dat nou ook eens bij mij doet ;-)
  • Hij kreeg als dank een paar petten mee, een mok en een tas. Hoe blij kan je zijn.
  • De reacties op Facebook waren ook zo mooi. Ik ben helemaal trots op mijn knapperd! 

Kijk 'm dan!! 😍😍😍

2 opmerkingen:

  1. Ik snap wel dat Lerato met Thabang gaat trouwen. Hij is gewoon een fotomodel!! ;-)
    En met zo'n t shirt is er geen andere keus, haha!
    Erg leuk! De rest van jullie weekend ziet er ook geslaagd uit, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een geweldig stel zijn Lerato en Thabang toch!
    Helemaal met Connie eens, Thabang heeft een fotomodel gezicht!

    BeantwoordenVerwijderen