Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 23 april 2018

Over een spannend bed, hele plukken okselhaar en vliegende dode vlieg :-))

  • Het werd ineens verschrikkelijk mooi weer! De zwembroeken weer opgesnord en we zijn klaar voor het nieuwe seizoen. Eerst gingen we de Reggespeeltuin een paar 100 meter verderop maar eens proberen. Wat een alg, gats! Thabang vindt dat geen enkel probleem en kan er heerlijk mee kliederen. 
  • Er zat een vlieg op Thabangs ijs. Hij was dood, zei Thabang. Toen ik vroeg hoe die vlieg daar kwam zei Thabang: "Er kwam een dode vlieg aangevlogen en die landde op mijn ijs!"
  • Vrijdag was het weer wielren-tijd! De laatste proefles. En dat betekende wedstrijden. Ze begonnen met een tijdrit en daarna wedstrijden in twee groepen. Thabang zette een prachtige prestatie neer en werd 2e! Er was één jongen die sneller was (1 seconde), maar die was ontzettend lang en zat al in groep 8. Dus echt knap gedaan, Thabang. 
  • Hij wil wel op wielrennen, maar daar moeten we echt nog even goed over nadenken, want het moet wel te combineren zijn met turnen natuurlijk. Na de zomervakantie gaan we daar over beslissen. 
  • Thabang kletst er heel wat af. Hij neemt het niet zo nauw met de informatie die hij aan mij geeft. Zo maakte hij mij wijs dat de turntrainer Jacco samen met zijn vriendin een baby krijgt. Hij was alleen vergeten om er achteraan te vertellen dat het een grap was. Ik had het er al over met andere moeders, oeps, zo komen de praatjes de wereld in. 
  • Ik had een studie avond voor het aanbieden van goed rekenonderwijs aan kleuters, erg interessant en leerzaam was het.
  • Sam heeft ineens hooikoorts (verkouden, veel genies en jeukende ogen) en dus is hij begonnen met het slikken van tabletten, het werkt super. 
  • Sam en Thabang moesten naar de tandarts. Die was dik tevreden over de tanden van beide zoons, heel fijn. 
  • De bijrijder autostoel stond al een paar maanden in de ligstand en wilde echt niet meer rechtop. Thabang en Sam waren er min of meer wel aan gewend. Maar ik vond het maar raar als je dan mensen moet meenemen en ze liggen naast je ;-) Mijn zwager heeft de boel gelukkig weer gerepareerd en ik kan nu weer fatsoenlijk mensen vervoeren.   
  • Thabang ontdekte tijdens een autoritje een primeur: hij heeft okselhaar, 'hele plukken' vertelde hij. Die plukken was wat overdreven, maar er waren inderdaad een paar donzige haartjes zichtbaar. Ben benieuwd hoe snel het werkelijk gaat komen, hij gaat toch niet echt nu al de pubertijd in? Dan zit ik zometeen met 2 pubers ;-(
  • Thabang is een proefpersoon geweest voor het gebruik van een voedingssupplement voor kinderen die ondervoed zijn geweest. De resultaten zijn zo mooi dat ik daar over moest gaan vertellen in een presentatie. Help. Niks voor mij. Afgelopen zaterdag was het zover. De bijeenkomst was bij de botanische tuinen in Hilversum. Thabang en ik vertrokken ruim op tijd die kant op. Ineens horen we op de radio dat er ruim een uur vertraging is .... ik checkte dat nog even op mijn mobiel:  
89 minuten vertraging! 
  • Ik had alle genodigden gevraagd om een kwartier voor aanvang te komen en dan zou ik nu zelf te laat komen? Lichtelijke paniek brak uit. 
  • Ik zag ineens een bordje Arnhem en gooide mijn stuur om, ik besloot spontaan tot het nemen van een andere route. De Tomtom bleef mij maar terug sturen naar de snelweg dus werd de papieren kaart erbij gepakt. Via de A12 en A27 konden we ook best naar Hilversum.
  • Het was een goede keus want ik was maar 10 minuten later dan gepland en dus ruim op tijd voor mijn praatje. Het is een interessante middag geworden en waarschijnlijk gaan meer kinderen dit supplement gebruiken, hopelijk kunnen zij zich dan ook positief ontwikkelen. 
  • Op de terugweg nog even frietjes gegeten samen met Marjan & Mohale. Ze zaten bij mij in de auto en toen hoorde ik een gesprek. Thabang vraagt aan Mohale waar je wenkbrauwen ook alweer voor zijn? Mohale geeft antwoord: "Om te gebruiken naar de meisjes!" 
  • Ik heb een nieuw bed. Echt verschrikkelijk spannend is dat, want is deze wel goed? Ik kan geen bedden blijven kopen. Mijn bankrekening vindt dit ook al echt niet leuk. 
  • Sam heeft me geholpen met het in elkaar zetten, lief! En hij is er nog goed in ook. Het risico dat 'ie instort is om die reden geminimaliseerd.  
  • Het bed ligt best wel oké, maar het slapen gaat bijzonder slecht, er staan iets teveel laatjes open in mijn hoofd, denk ik (wel veel leuke laatjes, dat dan weer wel).
  • Yvette van Vettt appte me nog of mijn bio al aangepast moest worden (daar staat dat ik single ben) ..... ik heb nu al 3 maanden een vriendje, maar eerst nog maar even afwachten dacht ik zo, zulke succesverhalen heb ik heb dat gebied nog niet. 
  • Het onweerde vreselijk. Thabang lag net in bed en kwam al snel de trap weer afroetsjen. Zijn knuffelhondje Snaffi was namelijk erg bang voor onweer! Jaja, alleen het hondje zeker? Whaha. 
  • Ik moest voor Vettt een blog schrijven over het oorlogsmuseum, maar het was er gewoon veel te mooi weer voor, dus stelden we het elke keer uit. De deadline/plaatsingsdatum is aanstaande vrijdag dus moesten we er zondag toch echt naartoe. Met Sam was ik al eens geweest en dus ging ik dit keer alleen met Thabang. Het was een indrukwekkend ochtend. Meer kan je er natuurlijk vrijdag over lezen op Vettt.nl.

  • We waren op tijd terug dus konden we lekker de hele middag chillen bij Het Lage Veld in Wierden. 
  • De jongens hebben zich prima vermaakt. Maar oeh, wat was dat water koud, daar ga ik echt nooit niet in! 


Hoe onbenullig kan je dit ding rondzwaaien,
zie dat hoofd van Thabang!

  • We hebben heerlijk op het terras genoten van ijs en cappuccino.
  • De jongens hebben een heus moddergevecht gehouden. 
  • Het was geweldig .... van mij mag het altijd dit weer zijn!
Boys will be boys!

Tot volgende week! 

1 opmerking:

  1. Oh ik had heel graag bij de informatie middag willen zijn over het supplement. En iedereen weer zien. Hopelijk wordt het onderzoek gepubliceerd en kan ik het lezen en overleggen met onze kinderarts!

    BeantwoordenVerwijderen