Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 29 juni 2016

Over een knakworstdag, een nutteloze muggenjacht en Sam klaarstomen voor headbangen

  • Thabang en ik zijn voor een controle naar het AMC geweest! Alles is weer prima! De dokter heeft de meetlat op de hoogte gezet van toen hij als 3,5 jarige in Nederland kwam, wow wat is hij gegroeid! 
  • Thabang heeft alleen op zijn handen en voeten huiduitslag. Een dermatoloog wist al snel wat het was .... een soort zonneallergie! We hoeven er niks aan te doen. Het ziekenhuis belt ons over een paar weken. Kunnen we gelijk aangeven dat er op school bij Thabang is geconstateerd dat hij misschien niet goed ziet. Ze hadden de ANWB streetwise dag en hij heeft de ogentest niet gehaald. Als we t.z.t. weer een keer in 't AMC zijn zal ik het wel even laten controleren.  
  • Sam mocht ook een dag naar Amsterdam ..... met de hele klas naar Nemo! Dat had de klas een tijdje geleden gewonnen. Superleuk was het volgens Sam. Ze mochten ook nog met een rondvaartboot door de grachten. 
  • Ik zie op de bovenstaande foto dat Sam zijn jas aan heeft ...... dat was vrijdag toen het zo snikheet was, hij wist echt niet waar hij zijn jas moest laten, dat 'ie 'm überhaupt heeft meegenomen, pffff. 
  • Ik heb samen met iemand zo'n gaaf afscheidscadeau voor groep 8 ontworpen. Wat zal de school van Sam daar blij mee zijn!  
  • Sam hoeft nog maar anderhalve week naar de basisschool, slik.
  • Met de musical is hij zo driftig aan het oefenen ..... dat mijn meegegeven paraplu de wilde scènes van zoonlief niet heeft overleeft, dus nu met paraplu twee naar school. 
  • Ik moest weer even op school komen voor Thabang. Om de resultaten van de Cito's te bespreken. Spelling en lezen zijn nu voldoende, jeeeej! De rest niet, maar hij doet wel ontzettend zijn best. En hij let goed op tijdens de lessen, super. Komend schooljaar in groep 4 krijgt hij extra instructie, en dan zien we wel weer verder. Prima plan! 
  • Ik ben zaterdagavond met vrienden uit eten geweest, wat was het supergezellig bij Dock 19 in Almelo (echt een aanrader). Ook het toetje (ik heb een Tony chocolonely toetje gehad) was heerlijk. Alleen werden we om half 11 de zaak al uitgekeken (we waren de enigen nog). Toen we nog even een cafeetje gingen verkennen mochten we maar één biertje want ze gingen om 00.00 uur sluiten. Op zaterdagavond? Huh? Maar wel heel leuk gehad.
  • Thabang gaat weer met steeds meer plezier naar het turnen. Afgelopen vrijdag mochten alle turners een vriendje meenemen. Toen ik Stijn met de auto ophaalde vroeg hij waar we naar toe gingen, hij dacht naar de atletiek, haha.
De jongens turnselectie

Met Stijn! 
  • Dinsdag mochten de jongens voor 1x op dinsdag overblijven, want het was knakworstdag! Dan worden alle kinderen die weleens overblijven getrakteerd door de overblijfmoeders op broodjes knakworst!
  • Het gaat dit jaar voor het eerst best wel goed met de 'leerkracht-eindejaarsstress'. Ik heb de overdrachten uitgetypt, de oudergesprekken gehad, de cadeautjes voor de leerlingen klaar, de materialen voor volgend jaar worden besteld, er is schoongemaakt en opgeruimd, de rapporten zijn in de maak, etc, etc. Alles onder controle!  
  • Afgelopen weekend was de Reggesurvival weer aan de beurt, één van de mooiste evenementen van het jaar! Sam de 6 kilometer met zijn team:´sixpack´.
  • Thabang de 4 kilometer met het team: 'trio penotti'. 


De start!





  • 's Morgens met Sam was het gelukkig nog zo'n beetje droog. Bij Thabang is het geen moment droog geweest. Dat maakt voor de kinderen niet veel uit, die zijn toch al vies en nat! 
  • Voor mij natuurlijk wel, want ik hoefde juist een keer niet mee te doen! 
  • Mijn vader en mijn zusje kwamen ook kijken en mijn moeder is zelfs twee hele rondes mee gefietst (hoe lief!)! En dan bij bijna elke hindernis (34x) afstappen.




  • Wat prachtig om ze zo te zien genieten! 
  • Thabang heeft op school ontdekt dat er een potlood dwars door zijn nieuwe t-shirt kan ..... nu dus een kapot shirt. 
  • Ik had Thabang tijdens de ANWB streetwise-les in de gymzaal de gymschoenen van Sam per ongeluk meegegeven. En hij had ze nog aangedaan ook, de juf zal wel denken, oeps. 
  • Thabang weet hoe je iemand noemt die de schapen bij elkaar houdt ..... een herman! (herder)
  • Afgelopen nacht werd ik door Thabang geroepen. Vervolgens ben ik zo'n 20 minuten (weet je hoe lang dat is midden in de nacht!!??) op muggenjacht geweest, elk kiertje en verstopplekje heb ik geïnspecteerd! Maar geen mug te vinden. Toen ik aan Thabang vroeg of hij 'm echt gehoord had, zei hij: "Nee." Dus ik: "Hoezo, wat is er dan?" Thabang: "Ik wilde iets licht aan." "Dus er is helemaal geen mug? "Nee." "Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!!!!" 
  • Mijn ouders hebben Sam alvast een cadeau gegeven voor zijn verjaardag: zo'n stoer fietsenrek voorop! 

Een fijne week voor iedereen, ik ga nu snel Sam schminken,
die wil er vandaag (met de vossenjacht) als
heavy-metal-bandlid uitzien ..... zie je het voor je??
Toen ik het headbangen even voordeed kreeg ik gelijk een zere nek! 

1 opmerking:

  1. Blijkbaar gaan in Almelo alleen maar ouders uit, want die willen op tijd weer in bed liggen omdat anders de kinderen weer vroeg wakker worden en zij dus ook ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen