Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 8 juni 2016

Over een stapel schoenen, bijzonder wc papier en een verhitte les


  • Grrrrrr, er is een nieuwe actie van start bij de AH: dinoplaatjes! Freek Vonk staat ook overal op met zijn blije snoet. Met een app kan je de plaatjes zelfs tot leven brengen. Heel bijzonder (irritant). De kinderen zijn nu al fan! 
  • Er bestaat Nutella-kebab! Brrrr, lijkt me ontzettend vies. 
  • Sam ging op kamp. De nacht ervoor kon hij de slaap niet vatten en we lagen om 00.00 uur nog in bed te kletsen met een beker warme melk. Het is toch ook zo spannend allemaal.   
  • En daar gaat Sam ........ (ik zie 'm zo nog naar groep 1 gaan). 

  • Op woensdag is Sam vertrokken naar Markelo (precies dezelfde kampeerboerderij als ik in groep 8). Het thema was 'reis om de wereld' en Sam hoorde bij het werelddeel Amerika (vandaar zijn indianenoutfit). Op donderdagavond mochten we op bezoek komen bij de bonte avond, leuk, want dan krijg je toch een beetje meer het idee hoe het er daar aan toe gaat. En natúúrlijk had hij mij ontzettend gemist ;-)
  • Nu al dagen een verschrikkelijk liedje in mijn hoofd: "Mama, waar is mien pils"!
  • Weinig slaap, stiekem naar de meisjes, een wereldgerecht koken, klimmen, midgetgolf, zwemmen, een spannende spooktocht en natuurlijk een heus kussengevecht! 

Tokkelende Sam!
  • Het was sowieso een week vol feestjes! De juf van Thabang was jarig en daarom had hij de hele dag feest. Zaterdagavond een tuinfeest van een vriendin die 40 werd (mmmm, lekker sushi gegeten) en Thabang had een kinderfeestje in het Dinopark in Zwolle, hoe gaaf is dat. Ook Suze (de dochter van mijn vriendin) was jarig.  
  • Ik moest weer eens nieuwe schoenen kopen, voor Thabang dit keer. Ik had nog een bon van 5 euro van de Bristol dus daar ging ik het eerst maar eens proberen. Daar stonden allemaal leren schoenen voor vijf euro. Vijf euro? Klopt dat wel? Even nagevraagd, het was echt zo. Dus toen liep ik ineens met vier paar echt leren schoenen naar buiten (2 x maat 34 en 2 x maat 35). Ik moest 15 euro betalen voor die stapel schoenen! Toch iets minder zuur als ze er dan na twee weken niet meer uit zien!
  • Toen ik terugkwam van een feestje hing het toiletpapier er wel heel raar bij? Huh? En niet een paar gaten ..... de hele rol ziet er zo uit!! Ik kan wel raden wie de dader is! 
  • Toen de oppas met de kinderen ging eten en Thabang zelf de hoeveelheid patat op mocht doen vond Thabang de mannelijke oppas ineens wel heel erg lief; "Jij mag mijn vader wel zijn!" Whahaha. Uh, de oppas is 20, Thabang! 
  • Sam kwam terug van kamp en moest gelijk de volgende dag naar de atletiekbaan voor een dag met wedstrijden. Hij heeft het super gedaan; 3x brons!    

Voor het eerst speerwerpen! 
  • Ik dacht gelijk nóg maar een keer asperges op tafel te zetten, spontaan was Thabang ziek en wilde hij met een deken op de bank, misschien vindt hij 't toch niet zo smakelijk. 
  • Tussen alle feestjes door tijd om te genieten van het mooie weer! En weer even geoefend met Regge zwemmen (nu mét kleren aan).


  • Ik werd verschrikkelijk rood in de klas! Ik was net een les aan het geven over de verschillen tussen jongens en meisjes (over piemels enzo). En net op dat moment kwamen twee mannen van de ICT mijn computer in de klas fiksen. Slechte timing. Aangezien er maar weinig uit de kinderen kwam moest ik zelf van alles aandragen en benoemen, ik kreeg het steeds warmer (en dat kwam niet van het hete weer). Toen er ook nog een leerling even onder mijn jurk ging checken of ik echt niet in het bezit ben van een piemel was de les niet meer te redden ..... 
  • De schoolfoto's staan digitaal. Ik heb gewoon op printscreen gedrukt en bewerkt in Picasa. Alleen de groepsfoto van groep 3 en 8 besteld.  



1 opmerking: