Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 15 juni 2016

Over een gestippeld gordijn. een dubbele zere buik en 3D borsten


  • Wow, wat een grote tractor stond er in onze straat; het trouwvervoer van de overburen, dat moest natuurlijk door Thabang van dichterbij bekeken worden!
  • Vrijdagavond was ik ook uitgenodigd op de bruiloft. Hoe lang geleden was dat! En wat heb ik een plezier gehad op de dansvloer! Een hele oude buurman (zeker 75+) van schuin tegenover heeft me de hele dansvloer over geslingerd. Ik had sowieso al 14 jaar niet stijl gedanst en mijn repertoire gaat normaal gesproken niet verder dan één-twee-zij-sluit, maar daar was niks van terug te zien. Ontzettend genieten dus! 
  • Thabang stond onder de douche en ik vond dat zijn benen er gek uitzagen ..... had hij er op school allemaal stickers op geplakt. 
  • Stef, mijn neefje is vijf geworden en we hebben hem heel blij gemaakt met een verschrikkelijk cadeau: een superman-pak (met grote 3D borsten).
  • Weer of geen weer: elke dag lusten we wel ijs!
  • Soms zo fijn om met Sam even een paar uurtjes met z'n tweetjes door te brengen; quality time met ijs en cappuccino. Sam mocht een nieuwe agenda uitzoeken. De keus was snel gemaakt: de national geographic.
  • Sam heeft gehoord van de VO school in welke klas hij komt: NA1B. Hij verheugd zich op de nieuwe school en komt bij het meisje in de klas waar hij smoorverliefd op is. En ook bij de dochter van mijn vriendin (dat had ik 12 jaar geleden niet kunnen bedenken). 
  • Ik liet een paar honderd spaghetti deegstok-sliertjes (of hoe heten die dingen eigenlijk) ontsnappen uit de verpakking, ik kon er wel een potje mikado mee doen. 
  • Sam heeft sinds kort een supersonische laptop en hij doet 't! Hij kan nu eindelijk na elf maanden Minecraft spelen zonder gecrash! 
  • Dit jaar geen EK voor Nederland, maar wel een WK. En Thabang deed er aan mee. Zaterdagochtend zijn we veel te vroeg (na de bruiloft) vertrokken richting Hilversum om de vlaggenparade mee te maken. Maar liefst 15 deelnemers uit Lesotho! Super om ze bij elkaar te zien!
  • Thabang vroeg in de auto of ik zijn scheenbenen wel mee had genomen ;-)
  • Sportief is Thabang zeker, maar aan de bal komen is een heel ander verhaal. Gemiddeld per wedstrijd heeft hij misschien één keer de bal geraakt. (wel beter dan twee jaar geleden)
  • Hij vroeg aan de coach of het erg was dat hij niet heeft gescoord.
  • En of de coach ook 'coach' van de achternaam heet.



Een onderonsje met de coach! 

Tijdens de wedstrijd!

The African lions bij elkaar
  • Ik heb mooi nieuws over mijn werk voor volgend schooljaar, maar het is nu nog onder embargo, ik mag niks zeggen. 
  • Ze willen bij de turnvereniging het turnen aantrekkelijker maken voor jongens, er zitten in verhouding veel te weinig jongens op. Nu mag Thabang binnenkort een vriendje meenemen en ouders mogen ook een keer meedoen. Serieus? Zie mezelf al hangen aan de hoge rekstok, de ringen en op een paard rondslingeren. Ik heb ooit eens een monkeybar gedaan en toen ben ik 's nachts op de eerste hulp terecht gekomen met een gekneusde tussenribspier. Nee, hoor, het lijkt me wel écht leuk!  
  • Sam maakt met z'n mobiel leuke foto's van Thabang met de ontsnapte dinosaurussen uit het-Albert-Heijn-dinoboek.
  • Een mooi excuus voor een feestje .... we moeten de reis naar New York een beetje plannen! Zondagavond kwamen mijn vriendinnen hier. Ik had natuurlijk het geheel in Amerikaanse sferen gebracht met slingers en Amerikaanse lekkernijen zoals popcorn, jelly beans, donuts, marshmallows en American cookies. 
  • Gezellig zitten te smullen, hoogtepunten besproken en reisgidsen uitgeplozen. Nu al zoveel zin, maar de voorpret is ook fijn. 
  • Ik ben naar de bonte avond van het kamp van mijn werk geweest. Ik heb me werkelijk zo bescheurd van het lachen, ik had er een zere buik van. 
  • Toen ik op een avond boven kwam rook de hele bovenverdieping naar de deo van Sam. Thaaaaaaabang! Zelfs mijn donkerrode gordijn is nu wit gestippeld (van te dichtbij gespoten).  
  • Thabang ging op schoolreisje. Hij was helemaal zenuwachtig! Met een rol snoep op zak vertrok hij met de bus. Die bus had zulke donkere ramen, ik kon Thabang amper vinden!

  • Thabang is naar Drouwenerzand in Drente geweest. Het was onbeperkt eten en drinken (oeps). Hij had er een zere buik van. Zelfs de volgende dag toen ik me haastig richting boodschappen bevond werd ik gebeld door de juf: Thabang had zo'n zere buik, of ik hem kwam ophalen? Natuurlijk. Gelijk een nestje op de bank gemaakt met dekens. Van ziek zijn was er trouwens absoluut geen sprake en even later zei hij dat het een grapje was. Boef!! Maar ik denk dat hij wel echt pijn in zijn buik had (Thabang is echt geen pieperd). 
  • Sam had iets achter de koelkast laten vallen en schoof dat ding opzij, komt daar zijn fietssleutel (van zijn vorige fietsslot die we hebben laten slopen) tevoorschijn! Daar hebben we natuurlijk niks meer aan.  
  • In een vriendenboek moest Thabang allerlei vragen beantwoorden. Op de vraag "Wat wil je later worden?" vulde Thabang in: "8 jaar!" 
  • Ik ging voor het slapen gaan nog even kijken bij Thabang, lag hij niet in zijn eigen bed. Ik schrok me wild en had gelijk een bonzend hart. Al snel zag ik hem ...... lag hij prinsheerlijk in mijn bed! 

1 opmerking: