Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 6 juli 2016

Over een enge metamorfose, bezoek in mijn skinny jeans en tour de Hellendoorn


Sam helpt bij een spel
Spijkerbroek hangen
  • We hadden het pleinfeest op de Sint Sebastianusschool, altijd leuk en voor het goede doel! Je koopt een strippenkaart en dan kan je allerlei leuke activiteiten doen. En lekkere dingen kopen!
Stokken-vang-spel

Breakdance-workshop
  • Ik moest helpen met het schminken. En dat had ik al heel lang niet gedaan! Even weer wennen. Ik kon na een uur geen spiderman meer zien! 
  • Op doek schilderen is makkelijker! Net weer een nieuwe opdracht klaar. 
  • We zijn echt aan het aftellen tot aan de zomervakantie! Nog anderhalve week en dat gaat vast supersnel! 
  • Sam hoeft trouwens nog maar twee dágen!  
  • Donderdagavond is de afscheidsmusical. Gaan we zien hoe Sam zijn grappige rol als "Frank Vogelaar" (dat heb ik inmiddels uit gepluisd) gaat vervullen. Hij zit onder de plak bij zijn vrouw Annabel. Dat klinkt geweldig, ha, ha. 
  • Hij is wel een entreekaartje kwijt geraakt (de chaoot), hopelijk mogen we toch gewoon komen kijken. 
  • Thabang: "Ik denk dat ik later patser wordt!" (ik denk dat je dat nu al bent) 
  • Oké, ik heb nu twéé prikkeldraadgaten in mijn legging; ik wilde even de bal uit het weiland halen! 
  • Sinds zaterdag zat onze sleutel compleet vast in de achterdeur ..... we kunnen hem van buiten wel open of op slot doen, maar de sleutel wil er echt niet meer uit! Lekker handig voor inbrekers (ik vind 1 inbraak wel genoeg eigenlijk).
  • Toen ik in de tuin al dat onkruid aan het weghalen was, verscheen daar ineens een hele invasie mieren en die klommen via mijn slippers en voeten zo omhoog mijn skinny jeans in. Krijg ze er dan nog maar weer eens uit! 
  • Ik had geregeld dat Thabang mijn laatste schooldag in mijn klas als meester mocht fungeren (Thabang is die dag vrij). Dus dat had ik met mijn teamleider besproken en hij zou dan om 13 uur opgehaald worden door mijn tante die ook in Enschede woont. Maar door de reorganisatie en lokaalverhuizingen zijn mijn leerlingen ook vrij, dus valt er niets te 'meesteren' helaas. Thabang had zich daar het hele jaar op verheugd, je had dat teleurgestelde koppie moeten zien!
  • En toen was het zover ...... Sam en vriendje Lars schminken voor de vossenjacht. Het resultaat zie je hieronder, whaaaaaaaaaaaah! 

Hopelijk een eenmalige metamorfose! 
  • Het was een heuse primeur, want het was de eerste keer ooit dat ik Sam heb geschminkt, die houd helemaal niet van polonaise aan zijn lijf.
  • Sam heeft na de vossenjacht zo grondig zijn hoofd schoon geboend, hij had rechts helemaal een blauw oog. 
  • Thabang: "Ik weet niet hoe de schil van een schildpad voelt!"
  • Ik had het puberkwartet geleend van een collega, dat spel kan je doen met kinderen uit groep 7 en 8. Sam en ik hebben een potje gedaan. Er komen allerlei onderwerpen aan bod: verkering, meisjes/jongens in de puberteit, zoenen, soa's, grenzen, uitmaken en verliefdheid. Sam vond het helemaal niks (bloos, bloos), maar we hebben allebei nog wel wat bijgeleerd! 
  • Als je een Afrikaans mannetje in huis hebt, dan MOET je natuurlijk wel naar het Afrikafestival!  
  • Eerst uitgebreid buienradar gecheckt.....zaterdag de meeste kans op droog weer, dus we gaan op die dag.
  • Dat bleek achteraf niet waar ;-(
  • Vriendje Tsepo (uit hetzelfde tehuis uit Lesotho als Thabang) was er ook! 
  • Verder vooral mooie muziek geluisterd, dansjes bewonderd, bekenden gesproken, lekkers gegeten, genoten van getrommel en een prachtige ketting voor Thabang gekocht (met echte vissenbotjes). Kortom: weer een superleuke dag! 







Charmeur Thabang regelde even zo'n golfkarretje om ons 
naar een parkeerplek te laten brengen, luxe!
  • Thabang wil graag gaatjes in zijn tanden en dan wil hij graag gouden vullingen.
  • Zaterdagavond had ik een tuinfeest. Erg leuk, wel een beetje koud, 's nachts maar weer even de elektrische deken aangezet.  
  • Thabang wil dat ik een man zoek die niet zo'n watje is als ik en waar hij wél bij op de nek kan.
  • Sam had een kennismaking met zijn nieuwe voortgezet onderwijs klas. Spannend, maar leuk. Ook ik moest eraan geloven, een kennismaking met de juf en ouders van Sam's klas. Een prima eerste indruk! 
  • Sam had een briefje moeten invullen en dat kreeg ik onder ogen. Wat is je leukste vak: wiskunde (zijn mentor is wiskundelerares, handig). Waar heb je het meeste zin in: in de vrijheid. Is er een vak of iets anders waar je tegenop ziet? Godsdienst en huiswerk.
  • En thuis zei Sam: "Gatver, je moet een bijbel in huis hebben!"
  • Thabang: "Bizons hebben een soort hanenkam onder aan hun kin."
  • Zondag waren we alledrie een beetje sloom. Lekker een dagje rustig aan gedaan.
  • Nog wel even naar het vliegerfeest wezen kijken. 
  • Sam ging op het gras liggen, lag hij met zijn hoofd op een koeienvlaai! 


  • Thabang ging dinsdagmiddag om 13.05 op de fiets naar school. De school bevindt zich om de hoek en dan een zebrapad over. Hij besloot echter al vast een voorproefje te nemen op de vakantie en organiseerde zelf een mooi fietstochtje. Om 13.30 uur belde de school ….. Thabang is niet op school aangekomen. Navraag bij Sam had niks opgeleverd. Ik wist niet hoe snel ik héél Hellendoorn moest rondfietsen. Ik ging alle favoriete plekjes van Thabang langs zoals de crossbaan, het huis van mijn zusje, speeltuinen (dan is ’t ineens een heel groot dorp). De minuten tikken weg en ik had inmiddels vast een wat minder vrolijk hoofd. Er schiet werkelijk van alles door je heen (ik was al een soort signalement aan het bedenken: 'verdwenen: bruin jongetje van 7 jaar met rood vest op een oranje zwarte fiets'). Compleet buiten adem en helemaal bezweet werd ik uiteindelijk om 14.10 uur door school verlost met een telefoontje ….. hij was op zijn gemak aan komen fietsen! Totaal dus een uur en vijf minuten ‘zoek’. Oh gosh, nu al aan het spijbelen! 

Tot volgend week!

1 opmerking:

  1. Jeetje wat Thabang niet allemaal bedenkt over gouden tanden en schildpadden. En die Sam, opzien tegen godsdienst en huiswerk. Helaas zal dat nog een heleboel jaren gaan gebeuren. Ik snap dat je trots bent op beide! Ze hebben beide het maximale gehaald (of zelfs nog een beetje meer) uit wat mogelijk is en daar mag je zeker trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen