Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 1 juni 2016

Over een heleboel patsergedrag, een saboterende Sam en een uitstekend bibsbot

  • De drukste week van het jaar zit erop! De week van de Avond4daagse! De enige week dat ik een man mis ;-))
  • Maar we hebben het goed doorstaan! Thabang heeft de 5 kilometer gelopen en Sam de 10 kilometer.
  • Ik heb twee keer met Thabang gelopen en één keer met Sam. Toen had ik dus ineens twee blaren onder mijn voeten, wat een watje ben ik! Die had ik de volgende dag doorgeprikt en daarna gingen we op schoolreisje en kwam er allemaal zand in, lekker handig!
  • Thabang rent tijdens het wandelen continu heen en weer en vertoont een heleboel patsergedrag ..... 'zien jullie wel hoe snel, stoer en sterk ik ben'. Best wel irritant eigenlijk. En Sam zingt samen met zijn vriendje continue over Pingu (ook ergerlijk).



  • Sam had een zuigzoen op zijn arm (precies op zo'n plek waar bij mij de alarmbellen van huiselijk geweld zouden kunnen afgaan). Hij had dat zelf gedaan; hij wilde even uitproberen hoe lang dat blijft zitten. Conclusie: lang!  
  • Thabang was op school het zonnetje van de week. De kinderen uit de klas mogen dan positieve dingen rondom Thabang benoemen en dit wordt dan op een A4 geschreven in de vorm van zonnestralen. Dit zeggen de kinderen uit groep 3 over Thabang: hij kan goed werken, kan leuk spelen, is lief, is goed in sporten (skeeleren, rennen, dansen, salto, voetballen en gymmen), hij is grappig en heeft een sixpack! Mooie complimenten hoor, Thabang!
  • Sam doet af en toe Minecraft in het Zuid-Afrikaans, omdat hij dat zo'n grappige taal vindt.
  • Thabang mag 's avonds nog 'even' de Donald Duck lezen. Maar toen de oppas Mike om half 10 nog even de jongens ging checken was Thabang om 21.30 uur nog aan het lezen met een zaklamp: stouterd!!  
  • Het lijkt wel alsof iedereen zijn grote liefde vindt ..... ik kan niet eens mijn andere sok vinden. 
  • Het was trouwens vorige week 'verloren-sokken-dag' (24 mei): een dag dat je al je verloren sokken van het afgelopen jaar herdenkt!  
  • Ik zat even bij Thabang op schoot: "Mam, je bibsbot steekt in mijn been!"
  • Sam had mijn toestemming om de ei-grap met Thabang uit te halen. Allemaal gekookte eieren en één rauw ei. En dan Thabang uitdagen om het ei tegen zijn voorhoofd kapot te slaan. Gelukt, dus ..... vieze boel! Gelukkig vond Thabang de grap geweldig!
  • Thabang vroeg onder het fietsen: "Hoe duur is een jager?" Na even nadenken kon ik achterhalen wat hij bedoelde. Hij wilde weten hoe duur een Rover is (automerk), ha, ha.
  • Mijn moeder was jarig, 65 jaar! We hebben een supermooi feestje gevierd, waar Thabang weer als ober mocht fungeren! Wat kan hij goed helpen! Er was ook een luchtkussen, altijd leuk. En bezoek met een bijzondere auto ..... daar moest Thabang natuurlijk inzitten! Het ging om de Mercedes SL500!  

  • Wij hadden hier in Hellendoorn afgelopen weekend Dauwpop. Thabang had het de hele tijd over Douwe Bob!  
  • Thabang: "Mam, ben jij lesbisch?" Neeeeee!
  • Voor het eerst heb ik zelf asperges gemaakt. Geen idee dat ik die eerst moest schillen. Ze waren wel verrukkelijk! 
  • Er worden weer interessante zoekwoorden ingetypt bij Google en dan kom je op mijn site uit: bijvoorbeeld 'moeder bil' en 'zandvrouwtje duits.' Vreemd. 
  • Ik dacht even over het prikkeldraad te stappen om een bal te pakken, nu een gat in mijn broek.
  • Sam had twee teken. Stomme beesten!  
  • Thabang is een gymschoen kwijt geraakt bij het turnen. We hebben 'm inmiddels al weer gespot in een glazen hok, maar dat zit op slot en de beheerder is er nooit op de tijden dat wij er zijn (Sam is trouwens z'n hele gymtas kwijt).
  • We hebben ook een 10 minuten gesprek gehad over de turnprestaties van Thabang. Het gaat wel aardig goed, maar ze willen nog meer vooruitgang zien bij Thabang. Ook als de trainer met een ander kind bezig is moet hij de discipline hebben om voor zichzelf te oefenen. 
  • Toen mijn zus Thabang naar bed bracht (ik was aan het wandelen met Sam) had mijn zus gevraagd: "Waar ga je over dromen?" Zei Thabang: "Dat ik met turnen alles goed doe." Arghhhhh, pijnlijk.   
  • We hebben het hele weekend op een mooie grote zwarte labrador gepast.  

  • Wat een feest. En wat een lieverd. Echt helemaal geweldig! Met het uitlaten lag Thabang telkens in een deuk: ze loopt en plast tegelijk! 
  • De hond heeft maar 1 stout dingetje gedaan ..... een boterham met kaas van Thabang opgegeten (had 'ie zelf van het bord op tafel gehaald). 
  • Zaterdag was het prachtig weer. En hoe luxe is het dat we dan gewoon een paar 100 meter kunnen lopen en dan in het water kunnen plonzen! Plus hond dit keer! 
  • Kon Thabang gelijk even vast oefenen voor de Reggesurvival (over een maandje), dan moet hij ook de Regge een paar keer over zwemmen. 

Sam springt hier van de brug (zie plons).


Sam probeert de foto's die ik maak telkens te saboteren.



Tot de volgende blog!

1 opmerking:

  1. Wat een leuke opdracht op de school van Thabang, om van elk kind de positieve dingen te benoemen, goed voor hun zelfvertrouwen!

    BeantwoordenVerwijderen