Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 25 mei 2016

Over een leenhond, een beschamende lancering en een koekoeta

  • We moeten tegenwoordig lang wachten tijdens de lunch. Op Thabang. Tot hij vier boterhammen, twee crackers en een ei opheeft. Sam en ik hebben aan twee bammetjes en een eitje genoeg.
  • De school waar Sam straks naartoe gaat (voortgezet onderwijs) heeft gebeld. Ik was er niet, maar Sam wel. Of hij toch niet alsjeblieft gymnasium wil gaan doen i.p.v. atheneum. Helaas is de combinatie met het Technasium dan niet mogelijk dus dat was een dikke vette 'nee'. 
  • We waren laatst op een luchtkussen. Riep een mede-springkussen-ganger naar haar moeder (wijzend naar Thabang): "Kijk, mam een zwart jongetje!" Ik zag de moeder gênant om zich heen kijken of meer mensen dat hadden gehoord, ha, ha. 
  • Even later was ik degene die zich ongemakkelijk voelde. Thabang springt hard en hoog en lette niet goed op waar hij landde: achter een meisje en die werd werkelijk de lucht in gelanceerd! 
  • Ik heb een documentaire gezien van Halina Reijn over de OK vrouw (ongewild kinderloos). Mooie docu om te zien. En dan zie je ook dat het leven soms zo niet loopt als je verwacht of zou willen. In de Opzij verscheen een artikel over Plan B, dat het solomoederschap in opkomst is, maar niet voor iedereen is weggelegd. Er staan zeker interessante dingen in; meer kun je hier lezen. 
 
  • Sam mocht eindelijk met mij mee op pad voor een nieuwe laptop, kwamen we bij de winkel, hadden ze net gehoord dat ze failliet waren en dat we daar beter geen nieuwe konden kopen.
  • We zijn naar de tandarts geweest voor Sam .... ze hebben zijn twee voortanden schoongemaakt. Hij had een geelbruine laag op zijn tanden, terwijl hij zo keurig en netjes poetst. Wow, wat een verschil en wat jammer dat we dit niet eerder hebben laten doen. 
  • We kwamen langs een Van der Valk hotel met een grote toekan. Thabang wist wel hoe zo'n beest heet: een koekoeta (kaketoe). 
  • Sam had weer zulke prachtige scores op de eindcito; de hoogst haalbare score van 550 punten. In percentiel, dat gaat van 0 tot 100, waarbij 50 het gemiddelde is, heeft hij 99 gehaald. Niet te geloven. 99% van alle kinderen in Nederland scoort minder goed dan Sam. Super, hoor Sam, wat ben je toch een knapperd!!    
  • Sam zelf is niet echt onder de indruk van de Cito, wél van het filmpje wat ze op school hebben laten zien over de pubertijd, wat er allemaal aan je lichaam verandert enzo. Daar zat 'ie echt helemaal vol van!  
  • De jongens hadden het voor elkaar, het hele weekend een hond te leen! Vooraf vertelde Thabang al tegen het baasje dat als ze lief is dat we haar dan houden (dacht ’t niet!). 
  • De hond blijkt vooral erg leuk, superenthousiast en springt telkens tegen je op (hij beet zelfs uit speelsigheid in Sam’s neus). Hoewel het zaterdag kortebroekenweer was liepen we verplicht in de lange broek én met dichte schoenen. Verder vooral veel lol, aaien en oneindig speeltjes heen en weer gooien. En dat beest moet natuurlijk uitgelaten worden (en dus ruzie maken om wie de riem mag vasthouden). Volgens Thabang moeten we niet zo snel lopen want dan zijn we te snel weer terug, zo leuk is het uitlaten ineens (hopelijk vindt hij dat gewandel tijdens de Avond4daagse van komende week ook). Thabang doet nog even de brokjestest (volgens Thabang smaakt dat naar poep?!). Hij stond ook nog met zijn sok in de verse plas van de hond. En of Thabang nou zelf ook in de tuin mag plassen? Nou nee. 

  • Toen Thabang 's morgens nog even aan het relaxen was in de zitzak blafte de hond tegen Thabang, hij wilde aandacht. Ik zie overeenkomsten met kinderen! 
  • Op een gegeven moment rook Thabang iets in de zitzak. Had de hond erop geplast. Gats.
  • We kregen een appje van de baas van de hond: of ze de hond nog wel terugkrijgen? Wat de jongens betreft ..... die willen haar wel houden. Ik niet, ik vind 1 weekend helemaal prima!
  • De hond heette Tess, maar Sam was dat vergeten en noemde haar per ongeluk Truus. 
  • Nu een hondloze week en dan komt volgend weekend toevallig weer een hond logeren, een veel groter exemplaar! Leuk, ben benieuwd! 
  • Alles voor de reis met vriendinnen naar New York in augustus loopt op rolletjes: het ticket is geboekt, een mooi hotelletje en ik heb onderdak voor de kinderen! Jeeeeej!  
  • Zondag hebben we met de ouders en de kinderen afgesproken die in 2012 zijn geadopteerd uit Lesotho. Dit was op een prachtige locatie in Otterlo: de Houtzagerij. 
  • Weer een beetje bijgepraat met de ouders en mooi om te zien hoe de kinderen met elkaar omgaan! 
  • Ik had helaas mijn flesje water niet goed dichtgedaan .... mijn hele handtas was doorweekt en alles wat erin zat ook. 



Beetje onscherp, maar toch te leuk om niet te plaatsen! 
  • Sam moest vragen beantwoorden. Wat vind je het minst leuke vak op school? Handvaardigheid en taal (is dat een kind van mij?). Waar is je moeder goed in/niet goed in? Mijn moeder is goed in schilderen en opvoeding. Alleen ze kan niet zo goed koken. Ha, ha, hij heeft gelijk! 
  • Thabang is een fantastische omdenker! Toen Thabang voor de zoveelste keer weer stoute filmpjes had gekeken moest hij van mij zelf maar eens goed nadenken over een passende straf. Diep peinzend kwam Thabang met het volgende antwoord: "Als ik het niet meer doe geef jij mij een puppy!" 

1 opmerking: