Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 16 september 2015

Over marcheren, kaal haar en een stoeiverbod


  • Hier zijn de jongens aan het knutselen met Play maïs. Je plakt de kleurige zachte staafjes aan elkaar door middel van water. Je kan er van alles mee maken. Leuk om te doen! 
  • Thabang kan ineens veters strikken, hij wilde het al zo lang! Maar dat bleek nog best lastig, maar nu dus gelukt. 
  • Thabang wist ineens wat hij wilde hebben voor zijn verjaardag: snackeez (zo'n drinkbeker waarin je ook een vakje hebt voor eten). En daar komt hij nou mee? De verjaardag is net voorbij! Maar hij zei dat hij het dan wel kan vragen voor zijn 8e verjaardag! 
  • Ik heb een nieuwe roze jas. Als de school uitgaat laat Thabang dat wel even aan alle juffen en ouders op het schoolplein weten (al wijzend naar mij). 
  • Ik had een feestje op mijn werk, hadden ze een salsa leraar uitgenodigd voor een dansje/workshop! Superleuk! 
  • Zondag was het heerlijk weer en dus even lekker gewandeld bij de bloeiende heide. 








  • Ik was laatst iets te geïnspireerd geraakt toen ik op weg was naar het circuit van Zandvoort. Er lag een envelop met zo'n paarse rand op de deurmat! Zonde!  
  • We hebben op school in de klas een voetbaltafel in elkaar gezet, alleen misten we een schroefje. Na veel gezoek niets gevonden. Toen ik later toch wat in mijn schoen voelde kwam daar het schroefje tevoorschijn! 
  • Ik had een vergadering op school, Thabang mocht mee en dan zou een collega van de andere kleutergroep op hem letten. Thabang was superlief en makkelijk! En hij mocht helpen schilderen op het raam! Goed bezig, Thabang! 
  • Volgens Thabang heeft opa kaal haar!
  • En het is weer krentenbaard-tijd hier! Sam heeft opnieuw krentenbaard en nu heeft Thabang het ook! Dit keer gaan we met zalf te werk, is er een stoeiverbod en ik heb meer dan 40 meter pleisters in huis (ook hele grote operatiewondpleisters om het goed af te dekken), komt vast goed!
  • Thabang zegt trouwens nu tegen iedereen dat hij een ontsmettelijke ziekte heeft!
  • Sam heeft nu al een cadeautje gekocht voor mijn verjaardag: een hartjeskoekenpan, had hij helemaal zelf bedacht (nu nog wachten tot 23 oktober). Wat een lieverd! 
  • We kregen een tijdschrift van de atletiekvereniging. Er stond in dat er een nieuw lid was: Thabang Mulder. Uh, hij is er ondertussen al weer af ;-)
  • Zaterdag mocht Thabang de hele dag met Lotte en Koen spelen. Wat heeft 'ie het leuk gehad!
Holletjes graven!
  • Sam en ik zijn dinsdagochtend naar de orthodontist geweest. Er moet zeker een beugel komen. Eerst nog drie kiezen wisselen. En er moet een kies getrokken worden (2 november).  
  • Thabang: "Mam, wil je mij marcheren (masseren bedoelt 'ie)?" 
  • En maandagavond was er de informatieavond van Sam en Thabang. Uitleg van groep 8, interessant allemaal. Bij Thabang kwam het me allemaal wel heel erg bekend voor (toen ik zelf groep 3 had), maar wel leuk om te horen. En hij moest dus toch gymkleren mee, hij beweerde bij hoog en laag dat hij alleen maar gymschoenen meehoefde, loopt 'ie dus al weken in z'n ondergoed te gymmen!  
  • We gingen zondag nog even een potje voetballen bij mijn ouders in de tuin. Wat fanatiek! Ik stond nog geen minuut in het veld, kreeg ik al een bal voluit in mijn gezicht (van mijn moeder nog wel), wel vier doelpunten gescoord! Het gazon zag er na die tijd iets minder gladjes uit, sorry pap!
  • Thabang vraagt aan Sam: "Heb jij alle letters al gehad?"

Zaterdag stond ik op de kunstmarkt (alle tijd om te 
onthaasten en te observeren):
  • Alle wespen kwamen natuurlijk naar mijn kraam met al die zoete kleuren en lekkere snoepjes!
  • Jammer dat ik vergeten was drinken mee te nemen, vanaf 8 uur 's morgens niks gehad (mijn moeder kwam me om 16 uur verlossen met een kopje cappuccino), ik hoefde in ieder geval niet naar de wc!
  • Vele kinderen die verplicht mee moeten over het kunstplein (ik waag me er nooit aan, zul je net zien dat Thabang een vaas van 1000 euro omstoot ofzo)
  • Zeker drie mensen bekenden dat ze mijn werk hadden nagemaakt!
  • Er was ook iemand verliefd op mij (nee, geen stoffige kunstenaar, maar een meisje van drie, ik reken het goed!)
  • Naast alle positieve opmerkingen, ook bijzondere:
        -Die ziet er eng uit (sorry zwager)
        -Heb jij toen die Maxima en Willem Alexander gemaakt?
        -Ik vind die koe mooi (oh, je bedoelt die giraf?)
        -Ben jij de dochter/zus van ‘die’ en ‘die’?
        -Wil je bij ons exposeren?
        -Nee joh dat is allemaal troep, dat is een rommelmarkt
        -Bij het schilderij van Nelson Mandela: “Is dat jouw vader?”
        -Ik sta hier wel te kijken, maar eigenlijk begrijp ik het nooit zo
        -Zo, jij ziet er mager (slecht) uit, ja je wordt ook ouder (over mij)
        -Bij een popartschilderij: “Die moet die mevrouw nog inkleuren”
  • Er was een prijsvraag. Iedereen kon aangeven van wie hij of zij het liefste een schilderij zou willen hebben. Dan kon je 150 euro krijgen om daar te besteden. Hadden ze mijn naam getrokken, hebben ze degene opgebeld die bij mij een schilderij mocht uitkiezen, konden ze diegene niet bereiken, hebben ze een nieuwe getrokken! Tssst, had ik anders mooi 150 euro verdiend.
  • Maar wel Nelson Mandela verkocht! Blij mee! En net weer een paar nieuwe opdrachten gekregen!
  • Nu snel de laatste voorbereidingen plegen, want Thabang houdt vanmiddag zijn verjaardagsfeestje (met alleen jongens en regenachtige vooruitzichten)! 

2 opmerkingen:

  1. Balen van de 150 euro! Hoop dat het feestje is meegevallen? Blijf je leuke verhalen delen! Dank daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Annemiek broekmate-kok20 september 2015 om 15:04

    Nog van harte gefeliciteerd met thabang..
    Superleuk om dit soms te lezen wat je allemaal mee maakt. Zo herkenbaar..

    Groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen