Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 2 september 2015

Over spinnen nadoen, een verkerings-missie en bretels in je oren

  • Letters, letters en letters. Thabang is er maar druk mee. Ook als je even moet wachten bij de apotheek en er ligt daar een krant! Hij zoekt dan de letter: m, aa, v, s , n, r, oo, t. Wel of geen rouwadvertentie, dat maakt Thabang niets uit. 
  • En Thabang had op school een tekening gemaakt waarop stond: liefzte mam. 
  • Binnenkort moet ik op de kunstmarkt staan, maar ik heb zo weinig voorraad, daar kan ik geen kraam mee vullen. Dus aan de slag met nieuw werk. Ik wilde me eerst wagen aan de drie toppers, maar toch maar gekozen voor mijn eigen held en inspiratiebron: Nelson Mandela. "As we let our own light shine, we unconsciously give other people permission to do the same!" 
  • Mijn nieuwe bed ligt superlekker (ik had zelfs een zeer oor toen ik te lang op dezelfde kant had gelegen), maar de nachten zijn de hele week al slecht! Door van alles en nog wat. Muggen op mijn kamer, onrust, spierpijn, muggen op Thabang's kamer, onweer, zere rug van het schilderen, muggen op Sam's kamer, harde regen, hoesten Thabang en lawaai. De muggen zijn weer eens het ergste. Ik heb een witte handdoek gebruikt voor het doodmeppen van die beesten. Nou, die heeft nu allemaal rode stippels! Sam werd zo gek van dat gezoem, hij heeft zelfs een nacht op een matras in de woonkamer doorgebracht.
  • Ik ben wel voor het eerst in tig jaar vrij van blauwe plekken op mijn bovenbenen; mijn oude bed had scherpe randen (waar ik altijd tegen aan liep), mijn nieuwe boxspring heeft zachte hoeken. 
  • Mijn oude bed heb ik via Marktplaats gratis laten ophalen, daar ben ik mooi vanaf.
  • Ik moest in groep 1 een les geven over poezen en dan voordoen hoe poezen spinnen. Nou dat wist Thabang wel en deed een heuse spin na!
  • Ik moest de hele tijd niezen in huis. Ik zat al na te denken hoe dat kwam? Ontdekking: Sam had de geurstekker eruit gehaald om de tablet op te laden en dat geurding op de kop weer teruggehangen in het stopcontact. Al het vloeibare parfumspul in een stroom over de grond! Het heeft hier nog nooit zo lekker geroken! 
  • Een vriendje van Sam wilde graag verkering met een meisje uit groep 8. Of Sam zaterdag mee mocht naar het zwembad om te helpen in deze verkerings-missie? En dat mocht. Sam heeft zijn vriendje zelfs letterlijk een zetje in de juiste richting gegeven. En het is gelukt. 
  • Thabang en ik gingen ondertussen een beetje rondfietsen, picknicken, boom klimmen, bramen plukken en ijs eten. Op een gegeven moment zag Thabang een paar pony's boven op elkaar springen. Thabang: "die maken ruzie!" Uh, ja, misschien wel (ik had even geen zin in de 'bloemetjes-en-bijtjes'-uitleg). 

Dit veulen beet in Thabang's fietszadel en gooide zijn fiets om! 
  • We hadden de geplukte bramen ook beter even uit de fietstas kunnen halen, na een paar dagen in zo'n zakje leek het wel jam! 
  • Thabang is afgelopen zaterdag opnieuw gescout door iemand van de gymvereniging. Vanaf vandaag mag hij meedraaien met de jongensselectie turnen! Wat een knapperd! 
  • Sam's krentenbaard-arm gaat prima, de kuur slaat goed aan. De korsten zijn goed ingedroogd. Het lijkt net 'death valley', zegt Sam!
  • Ik was boodschappen aan het doen en toen ging ik er per ongeluk met de een kar van een onbekende man vandoor (ik dacht dat dat mijn wagen was). Die meneer kwam me natuurlijk achterna. En ik schaamde me rot. Snel de goede kar gepakt, de laatste boodschappen bij elkaar gezocht en zo snel mogelijk die winkel weer uit! 
  • De tunnel in Nijverdal is eindelijk open! Daar hebben we wel even een extra rondje voor gereden. Ooit woonden Sam en ik op een plek waar nu de tunnel is en waar we met veel plezier hebben gewoond.
  • Sam is gek op getallen. Dan zoekt hij m.b.v. de routeplanner bijvoorbeeld uit hoe lang het duurt om naar Lesotho te lopen: 101 dagen en 5 uur. Oké, weten we dat ook weer. 
  • Zondag was het tijd voor een echt jongensding! Oké, het was niet geheel vrijwillig (en het was ook veel te vroeg), maar wij zijn naar Zandvoort geweest!! Nee, niet om heerlijk te genieten van een stranddag met het prachtige zomerse weer. Nee, wij hebben de hele dag auto's bewonderd, races aanschouwd, een blik geworpen op historische toerwagens en Formule-1 bolides bekeken op het circuit van Zandvoort!

  • Het was werkelijk oorverdovend. Wat een lawaai maken al die race auto's, daar had ik geen idee van. We hadden echt oordoppen of gehoorbeschermers mee moeten nemen! Er werd de hele dag geracet en gesjeesd. Spannend. En genoeg autoschade/uitvallers gezien. Er waren ook een aantal bekende coureurs die ik niet ken (ik weet nu al niet meer hoe ze heten). 
  • Ik heb ook nog nooit zo'n onzin uitgekraamd over een onderwerp waar ik zo weinig van weet. Wat betekent het wapperen met de blauwe vlag? de gele? de groene? de rode? Ik zal me er de volgende keer iets meer in verdiepen. Maar ik snap die mannen wel beter ..... het was echt gaaf!
  • En geen rijen voor de dameswc's!! 
Of je doet je bretels in je oren!






Hier nog een filmpje (moet je wel even het geluid op het hardst zetten!):

  • Na zes uur grandprix racing houden we het voor gezien en gaan op het strand nog even verder genieten! Heerlijk weer voor een frisse duik!


  • Helaas kwamen we Zandvoort haast niet meer uit. We hebben wel vier uur over de terugweg gedaan. Maar ach, het was een onvergetelijke mooie dag! 

1 opmerking: