Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 1 april 2015

Over groene vingers, Salmonella stokjes en de hond in de pot vinden


Prachtmannetje!

  • Wat een held!! Hier is Thabang bang voor de kip die hem de hele tijd achterna loopt (in de tuin van mijn zus), zelfs tot in het speelhuisje! Nou, dan ga je toch op het dak zitten!! 
  • We waren vorige week dus bij mijn zus en de onderstaande foto is genomen IN hun huis! Een lekker grote zandbak!
  • Donderdag kwam ik van mijn werk had Thabang zich ernstig bezeerd! Hij was bij mijn ouders tegen de eettafel gevallen en had een grote glip/gat in zijn hoofd. Een spoor van bloed. Het leek wel of hij ook even buiten bewustzijn was geweest. Mijn ouders hebben gelijk mijn zus-de-privé-eerste-hulp-arts gebeld (die toevallig voor 1 keer vrij was op donderdag!) en zij was precies net in de buurt van het ziekenhuis! Dus lijm gehaald en hup naar Nijverdal. Daar liet Thabang zich goed behandelen. De snee was recht en mijn zus heeft het mooi aan elkaar kunnen lijmen! Je ziet er nu al bijna niets meer van! 
  • 's Avonds zijn we nog even naar de jaarlijkse tentoonstelling van school geweest, dit keer over beroepen. Erg leuk om te zien! 
Onderwerp ziekenhuis/zorg,
met kijkdoos en doktersdiploma!

Onderwerp de astronoom, 
Sam met een prachtige fantasieplaneet!
  • Thabang had op de BSO stokjes met hapjes gemaakt. We mochten de hapjes mee naar huis nemen. Sam wilde wel proeven, als er maar geen Salmonella op de stokjes zat (Mozzarella bedoelde Sam).
  • Thabang heeft erg genoten van een mopje uit het jaar nul: "Iepmie en Kniepmie zaten in een bootje. Iepmie viel eruit, wie bleef er over?" En telkens als Thabang 'Kniepmie' zei moest er natuurlijk geknepen worden. Wat een lol en dat zo ongeveer de hele zondagochtend!
  • Thabang: "Wanneer gaan we eens Anjoemara vis eten?" Nooit van gehoord!
  • Hier nog een playback-filmpje van Thabang van vorige week:
  • De studiedag ging o.a. over kindermishandeling. Het was een interessante cursus over dit heftige onderwerp. Bij het bespreken van de signalen van kindermishandeling en verwaarlozing moest ik per ongeluk af en toe aan Thabang denken. Denk aan kapotte kleding, slecht schoeisel, onverzorgd haar (met zand en rommel), etc, etc. Hopelijk hebben ze daar op school nog geen aantekening van gemaakt.
  • Maandag en dinsdag was er zo'n wind. Toen Thabang zich net iets te langzaam voortbewoog waaide hij om! En we kregen precies een flinke hagelbui op ons hoofd, pijnlijk! 
  • Ik liet een (veel te) volle bak yoghurt vallen, het droop via het aanrecht langs de keukenkastjes op de vloer. 
  • Er moesten weer allerlei formulieren worden ingevuld (GGD gezondheidscheck, groep 2). Thabang en Sam zitten ook precies in de 2 groepen waarbij dit plaatsvindt! Soms wel moeilijk invulbare vragen over Thabang: lengte biologische moeder/vader? Daar weet ik het antwoord toch echt niet van!
  • We hadden "een lui-even-van-alles-bijkom-weekend". Lekker bankhangen, spelen, lanterfanten, tekenen, hut bouwen, muziek luisteren, relaxen, oude fotoboeken bekijken (en dus ook hard lachen als ik als 3-jarig meisje helemaal onder de chocoladevlekken zit), spelletjes doen, een thuisbioscoopmiddag met familiefilm en appeltaart!   

Helemaal alleen gedaan, knap Thabang! 
  • Thabang liep met een knuffelhondje op zijn hoofd. Loopt hij vervolgens naar de wc, kijkt in pot ...... en wat gebeurt er dan? Dan valt dat hondje natuurlijk in het toilet! Vies, de hond in de pot vinden! Die moest dus rechtstreeks naar de wasbak voor een schoonmaakbeurt! 
  • Het is vandaag 1 april: tijd om Sam & Thabang in de maling te nemen. Ik hoop zo dat dit jaar mijn grapjes gaan lukken! 
  • Thabang riep naar mij toen hij al een half uur in bed lag: "sorry dat ik jou onder de douche stommerd noemde!" 
  • De buurvrouw kwam langs om de jongens te helpen met het overpoten van de AH moestuintjes! Hopelijk wordt het snel mooi weer, dan kunnen we met al die potten naar buiten. Zou het goedkomen?
Ze verheugen zich nu al op de bosaardbeien! 
  • Oma heeft weer een prachtige palmpasentak gemaakt (Sam wil niet meer). Binnen een minuut was de grote zwaan onthoofd. En onderweg met de fiets, reed ik over de mandarijn die er onderweg in de 1e bocht al af viel. En toen regende het ook nog! Maar dat mocht de pret allemaal niet drukken, we hebben een fijne optocht gelopen! Onderweg zagen we opa en oma ook nog, leuk! 
  • De palmpasenstok was versierd met groen crêpepapier. Ik moest hem soms even vasthouden en dat in combinatie met regen ........ ik had er groene vingers van (nou wilde ik altijd al graag 'groene vingers')!   



Geen opmerkingen:

Een reactie posten