Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 22 april 2015

Over nepjarig, klaar met klaaroveren en een knaagdierenbeet


  • Wat genieten met dit weer! Sam zoekt ook graag even de schaduw op! 
  • Bij Sam op school kwam een agent uitleggen hoe je moet brigadieren. Mooi op tijd, Sam is in september al begonnen met klaaroveren, nu nog maar twee maandjes te gaan. Hij heeft er zo'n hekel aan (en vergeet het steeds), ik denk niet dat hij zich in groep 8 weer opgeeft!
  • Thabang snoept sla uit onze moestuinpotten! Er komt echt van alles op, ben benieuwd hoe dit verder gaat!
  • Sam heeft meegedaan aan een project: "Waar is Watte?!" Dit is een multidisciplinair project waarbij de kinderen op een interactieve manier hun eigen zoekplaat maken (zoals Waar is Wally). Brainstormen, storyboards maken, tekenen, allitereren, zoekwoorden, kostuums en een greenscreen fotoshoot resulteren in een te gekke A2 zoekplaat waar de kinderen op schitteren.  
  • We hadden afgelopen woensdag de juffendag op mijn school. Dus ik was even nepjarig! Verwend met de mooiste cadeaus: kaarten, een soepkom, kralenketting, kaarsjes, veel zeep en chocola natuurlijk! 
  • Soms neem ik even wat extra vitaminen uit een pot. Dit keer had ik niet goed gelezen toen ik ze kocht. Ik dacht dat er meer dan 50 soorten vitamines in die pot zaten ...... blijkt het voor 50+ te zijn, ha, ha. 
  • Thabang was laatst zo moe op een donderdag dat ik hem wakker moest maken. Dat gebeurt nooit, zodra ik mijn teen om 5.50 uur op de trap zet komt hij er al uit! Maar dit keer dus niet en we moeten altijd om 7.00 uur bij de BSO zijn. Dus heb ik hem om 6.50 uur wakker gemaakt. Hij was heel verdrietig toen ik hem om 7.15 uur afzette bij de BSO. Heel pijnlijk om te zien. Hij wilde huilen, maar hield zich in. Ik had zelf helemaal een brok in mijn keel en die heeft er nog een hele tijd gezeten. Gelukkig was Thabang later weer opgeknapt, maar geef mij toch maar liever die leuke zwaaihandjes en -kusjes als ik naar mijn werk moet. 
  • Thabang had apenkooi bij de gym, altijd leuk ....... wel lastig om dan foto's te maken!! 
  • Maandag heb ik zo heerlijk gewandeld (met héél goed gezelschap), een route van 9 kilometer, echt zo mooi, bij landgoed Twickel. Niet teveel kletsen want dan vergeet je op de paaltjes te letten (bijna verdwaald). We kwamen ook nog een grote kar tegen waar je zelf koffie kon pakken, kaas of zelfgemaakte jam kon kopen of zoals wij deden: een bakje ijs! Het geld kon je in een potje gooien. Daarna de hele middag in de zon op het terras: lunchen, roseetje erbij! Heerlijk, ik ben weer helemaal opgeladen!  
  • Thabang moet zo hoesten, hij heeft echt zo'n blafhoest! Toen ik zondag heel geconcentreerd aan het schilderen was dacht ik zelfs even dat ik Mungo hoorde blaffen (maar die is al 2,5 jaar dood, het was gewoon Thabang). 
  • Zaterdagmiddag op de fiets naar Nijverdal, je kon er oude auto's bewonderen. Tsja, daar MOET je natuurlijk naartoe met zo'n grote auto-fan!!   
  • Thabang zit in de fase dat hij veel vragen stelt over zijn achtergrond. En dat vind ik alleen maar fijn. Alles wat ik weet vertel ik (op zijn niveau dan). Nu vraagt hij vaak: "mam, vertel eens over dat je me heel graag wou!" En dan het liefst de periode dat we moesten wachten op het afreizen (10,5 maand zonder ook maar 1 foto ofzo), dat ik met mijn telefoon in mijn laars rondliep voor het geval ze zouden bellen, dat ik speciaal een schilderij voor hem maakte en dat ik gek werd van al dat wachten! 

  • Sam ging zondag naar Duinrell (dat had hij vorig jaar in juli van Judith & Eric cadeau gekregen). 
  • Nadat ik een paar uur gewerkt had aan de nieuwe schilderopdracht (en Thabang zo lief was), zijn we nog even naar de kinderboerderij geweest (de Flierefluiter in Raalte). 
  • De cavia's, hamsters en konijnen waren het leukst!
  • De kalkoenen het lelijkst!
  • En het ijsje het lekkerst!





  • Er was nog een cavia (of hamster, ik weet het verschil niet eens) die Thabang in zijn hand beet!
  • Toen ik Thabang riep sprak een moeder mij aan ...... zij had ook een zoon die Thabang heette!!!
  • Met de kinderen van mijn klas (groep 1) zijn we voor het eerst naar een museum geweest: de Twentse Welle. Ze vonden het prachtig. Ze mochten koffie malen, een groot mammoet-skelet bekijken en een afdruk maken van een ammoliet (een fossiel van een slakkenhuis van 65 miljoen jaar geleden).  
  • Thabang: "Mam, ik ben heel slim, weet je wat ik net heb gedeed?" 
  • Ik kreeg een brief van de GGD. Ze hadden Thabang bekeken en getest. De resultaten van de gehoortest waren onvoldoende (gehoor linkeroor verminderd). We worden binnenkort uitgenodigd voor een vervolg! Er stond nog wel op het formulier dat Thabang een lieve rustige jongen is! 
  • Tot volgende week!! 

1 opmerking:

  1. Wat leuk om nog een Thabang tegen te komen!
    Enne wat leuk om een lieve rustige zoon te hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen