Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 8 april 2015

Over een dure bos bloemen, een bijzonder bankrekeningnummer en paashaashaar


  • Op goede vrijdag waren we lekker vrij. Thabang ging een middag naar de BSO en toen had ik lekker quality time met Sam! Eerst genieten van een lunch en daarna naar het techniekmuseum 't Heim in Hengelo. Sam mocht kiezen. Mijn technische vaardigheden zijn belabberd, maar zeker wel weer van alles bijgeleerd.
  • En wat is Sam toch een heerlijk kind, goed gezelschap!





  • Dinsdagmiddag samen met Marlon geskeelerd! En daarna een lekker bakje koffie. Love life!
  • Thabang met z'n boevenstreken lijkt zo'n stouterd, maar hij is juist heel vaak zo ontzettend lief. Elke ochtend kruipt 'ie bij me in bed en belaagt hij me met vele kusjes. Ook als ik 'm uitzwaai bij de voorschoolse opvang blijft hij maar hand- en zwaaikusjes geven tot hij me echt niet meer kan zien, soms gaat hij vast sloffen voor me halen als ik het koud heb, hij zit altijd na het eten een tijd bij me op schoot, het liefst als een soort van kangoeroe bij mij in mijn vest. En zondag lachten mijn zussen me uit toen ze mijn nagellak zagen, ze vonden dat ik het niet netjes had gedaan. Thabang zegt juist gelijk hoe mooi hij het vindt, ook als ik een nieuwe jurk aan heb of nieuwe lippenstift ofzo. En hij maakte van spaghetti een hartje voor mij! Smelt, smelt! 
  • Maar Thabang kan soms ook zo hard zijn voor zichzelf. Hij had kriebel aan zijn neus en moest een paar keer niezen. Gaat 'ie met een handdoek over zijn neus, zo hard dat het nu op drie plekken bloedt. 
  • Sam doet via 'het kennismaken met sport' vijf lessen fitness. Hij vond het helemaal geweldig! Vooral de lopende band is favoriet. Hij wil graag sterker blijven dan Thabang!! Ik wens je succes, Sam!
  • De antenne van de afstandsbediening van de bestuurbare auto zat vast in Thabang's haar! Die hadden we nog niet eerder gehad! Wel pijnlijk om hem er weer uit te krijgen.
  • Ik ben zo blij! En Sam & Thabang zijn nog blijer. We gaan toch op vakantie deze zomer! Een weekje naar Texel! In een chalet, lekker uitwaaien vlakbij zee. We hebben er nu al zo'n zin in!!
  • Thabang is gefascineerd door het dierenrijk: nu wil hij graag een steppenvaraan als huisdier.  
  • Het was tijd voor het lopen van de collecte! Voor de hartstichting. Sam & Thabang hebben me weer fantastisch geholpen. Op een gegeven moment was Thabang zo druk met een hondje gaf hij zo de collectebus aan die mevrouw af. 
  • Het was vorige week 1 april en eindelijk zijn mijn grapjes gelukt! Eerst Thabang. Ik had hem nepfruit in een bakje naar school gedaan (en ondertussen de juf echt fruit gegeven toen Thabang zijn fiets aan het wegzetten was). Een andere moeder was erbij toen ze gingen fruit eten en zij vertelde dat Thabang helemaal in een deuk lag! Toen was Sam aan de beurt, maar die was de hele dag in opperste staat van paraatheid. Hij controleerde tussen de middag al het eten, etc. Nu had ik van die Oreo koekjes gekocht, ze voorzichtig uit elkaar gehaald, het witte spul weg geschraapt en er tandenpasta tussen gedaan, dit laten drogen. En klaar was mijn grap. 
  • En het is gelukt! Ik moest zo lachen. Sam ook wel, maar hij vond ze echt vies en werd er zelfs een beetje misselijk van, oeps. 
  • Thabang heeft een denkbeeldig vriendje, hij neemt 'm overal mee naartoe en ik moet oppassen dat ik niet op hem ga zitten. Hij noemt hem 'kleintje'. 
  • Ik heb mijn schilderij van Maxima & Willem Alexander verkocht! Ben ik mooi van dat grote ding af! 
  • Vandaag moet Thabang afzwemmen voor B! Leuk! Ik hoop dat hij het nog kan, want we hebben 2,5 week niet meer geoefend. 
  • Thabang had zaterdag zijn eerste atletiekwedstrijd in Almelo. Erg mooi om te zien, lekker fanatiek! Wel bijna overal laatste op geworden. Komen we thuis (na 5 uur koukleumen), ik zucht een keer zegt Thabang: "Nouja, zeg, waar ben jij moe van dan?"



Mijn nummer 1!! 
  • Mijn zusje moest nog geld naar me overmaken, dus ik had mijn rekeningnummer doorgegeven. Belde ze 's avonds op, het overmaken lukte niet. Bleek ik mijn telefoonnummer te hebben doorgegeven (dat begint met dezelfde cijfers). Wat heb ik gelachen!
  • En Thabang haalde een streek uit! Hij heeft er echt z'n excuses voor moeten maken. Haalt 'ie bij de buren een kruiwagen vol regenwater, staat de buurman even rustig een sigaretje te roken gooit hij de hele inhoud van de kruiwagen over de voeten van de buurman! Oh, dat kun je echt niet maken (ik draaide mijn hoofd maar snel de andere kant op, ik kon mijn lach echt niet inhouden). Thabang schrok er zelf wel van, hij heeft snel een handdoek van binnen opgehaald en de voeten weer drooggemaakt en serieuze verontschuldigingen aangeboden.   
  • Zondag was het natuurlijk Pasen! Eerst naar de kerk want mijn moeder moest een kerkdienst doen. Prachtig was het, en heel bijzonder zo'n moeder!
  • Daarna smullen van taart. Ik had Thabang gevraagd of hij de mooie bos bloemen aan oma wilde geven en ik had er bijgezegd dat hij dan vrolijk Pasen moet zeggen en dan overhandigen. Zegt hij erbij: "hij was heel duur!!" Hmmm, verkeerde tekst (had ik wel gezegd, maar dat was natuurlijk niet voor dit moment bedoelt)! 
  • 's Middags eieren zoeken, altijd leuk. Vervolgens gourmetten en daarna naar het paasvuur. En mijn zus was ook nog jarig ..... daar zijn we 2e paasdag naartoe geweest. 



  • En toen was daar ineens de paashaas! Ik had me de hele week al verheugd op deze rol! 
  • Wel een beetje jammer dat het pak kleine bruine haartjes afgeeft ....... ik had een zwart jurkje aan, het zat werkelijk overal!


1 opmerking:

  1. ach je moet maar denken over het afgeven van de haartjes. Met het paashaas spelen heb ik kinderen blij gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen