Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 25 maart 2015

Over paars gips, pindapasta en een poepshow!

  • Thabang en Sam werken aan het thema beroepen op school. Zo mocht Thabang voor apotheker spelen en zijn eigen zalfje maken! Sam dook in de wereld van de astronoom met onder andere een bezoek aan de sterrenwacht (via www.stellarium.org/nl kun je een gratis programma downloaden en de huidige sterrenhemel op je PC zien, zelfs ik vind het interessant). Bij de BSO kwam de kapper en dus haalde ik vrijdag een knalgroene Thabang op, ieks, echt lelijk. 
  • Had ik op zaterdagavond (!) mijn lesvoorbereidingen in Word gedaan, maar helaas niet opgeslagen, moet ik alles weer opnieuw doen, zonde. 
  • Ik heb mijn Koningspaar-schilderij op Marktplaats gezet. Maar in 'no time' sta je op pagina 43 en kijkt geen hond meer naar je schilderij. Wel een bod gehad van 150 euro, maar ik wil er toch echt wel graag 250 euro voor hebben! 
  • Sam wordt groot!! En wat doen grote jongens? Voor het eerst op kamp! Met de atletiek. Bepakt en gewapend met slaapzak, luchtbed, schone kleren, bord, bestek, zaklamp en nog veel meer! 
  • Hij heeft het hartstikke leuk gehad! En lekker weinig slaap natuurlijk. Volgend jaar zeker weer! 
  • Toen ik een klein meisje was had ik zo'n last van heimwee, mijn ouders hebben me tig keer moeten ophalen van logeerpartijtjes (zelfs 's avonds/'s nachts een uur rijden verderop). 
  • Thabang was vergeten uit welk land hij ook al weer komt. Lesotho natuurlijk! 
  • Er moest woensdag natuurlijk gestemd worden. Van de stemwijzer werd ik niet blij: Partij voor de dieren en de 50+ partij. Dus toch maar mijn eigen gevoel gevolgd! 
  • Thabang zit nu (zeer tijdelijk) op 3 sporten!! Omdat hij diploma A heeft mocht 'ie op atletiek. En hij zit natuurlijk op gym. En diploma B moet ook nog gehaald worden.
  • Bij de atletiek moest hij naar de wc, maar de leiding stond net te praten met elkaar en hij durfde ze niet te storen (zou mijn opvoeding gaan werken?) en dus plaste hij in zijn broek. Alles nat. 
  • Zaterdag was het open dag bij het ziekenhuis in Almelo. Mijn zus werkt daar op de eerste hulp en had ook wel eens zin om rond te kijken in haar vrije tijd. Je mocht de ambulance in, je hartslag beluisteren, ballon oplaten, operatie robot bekijken, beenbreuken met een ijzeren plaat aan elkaar boren, etc, etc. Erg leuk om eens te zien allemaal.  
In de ambulance

Beenbreuk boren
  • En toen werd het tijd voor het allerleukste .... gips! Thabang had zich er zo erg op verheugd! Helaas toen wij aankwamen stond er zo'n lange oneindige rij. En het gips bleek bijna op. Jammer. 
  • Maar toen kwam er toevallig een collega van mijn zus langslopen en we mochten wel even meelopen naar de gipskamer, binnen 5 minuten had Thabang het voor elkaar! Echt gips! Met een mooi kleurtje. Wat een geluk!  

Luisteren naar de hartslag met een echo apparaat

  • Lijkt me trouwens naar slapen met zo'n gipsen arm, maar Thabang vindt het alleen maar prachtig. Maandag moest het er toch echt af, er moest gezwommen worden!
  • Hoorde ik toevallig op de radio (Rob Verlinden) dat het kansloos is met al die moestuintjes van de AH. Het is veel te vroeg om die dingen al te zaaien. Binnen is het te warm en nu buiten zetten betekent de vriesdood. Ha, ha. Dus het ligt niet aan mij als dit appie-moestuintjes-project niks wordt!  
  • Thabang heeft met een rode stift (bij de BSO) op zijn gloednieuwe schoenen getekend. 
  • Bij het verschonen van het bed kwamen er ineens wel heel veel veren uit Sam's kussen, wat een zooi!
  • Er zijn van die domme testjes op internet (en die doe ik, ahum)! Hieronder de betekenis van onze namen! Die van mij klopt zeker! Die van Sam niet helemaal. En Thabang stubborn/koppig? En dominant? Ja, best wel!  


  • Thabang: "Hebben honden ook eerst een melkgebit?" Toen ik niet snel genoeg reageerde, zei hij er achteraan: "Zoek maar op met de computer!" 
  • Au, ik viel hard van de trap. Een zeer linkerteentje en een pijnlijke rechterbil tot gevolg. Ik liet daarbij trouwens een lepel vallen, die was gewoon doormidden! 
  • Thabang vergat telkens de naam van een baby die hier in de buurt is geboren, maar nou weet 'ie het. Zegt Thabang: "Nou houd ik het ont!" 
  • Zondag heeft mijn lieve zus getrakteerd op een voorstelling in het Rabotheater! We zijn naar de poepshow van Hakim geweest! De Poepshow is een onsmakelijke en grappige voorstelling over en met de rotzooi die we dagelijks produceren. 



 
  • De kinderen vonden het prachtig, ook Sam schaterde het uit! 
  • Wat is Hakim oud geworden (en wat heb ik lang geen Sesamstraat gekeken). Het ging ook nog bijna niet door, want Hakim had afgelopen week een ongeluk gehad met zijn scooter. 
  • Leuk, Hakim nam uitgebreid de tijd voor Sam en Thabang. Hij vroeg wel vier keer aan Thabang hoe hij heette (blijkt toch een lastige naam) en Sam moest het voor 'm spellen. Hakim vertelde dat hij Thabang zo in een film voor zich zag. Thabang vertelde dat hij Hakim op tv had gezien en Hakim zei: "ik zag jou kijken!" Grapjas.
  • Daarna nog even frietjes gegeten, wat een heerlijk weekend!
  • Thabang: "hoe heet dat gele spul ook alweer, wat op poep lijkt?" Ik heb van alles opgenoemd, maar dat bedoelde hij allemaal niet. Even later kwam hij er toch op: "pindapasta" (pindakaas)! 
  • Na twee (!) lessen mag Thabang al afzwemmen voor B! En dat is vandaag al!! Helaas kan ik niet, er moet toch echt gewerkt worden (studiedag over signalen van kindermishandeling, sociale media en nog veel meer). Wat een luxeprobleem! Wie had dat gedacht? Dan maar een paar weekjes later afzwemmen. Wel supertrots! 
  • Waarom laten kinderen altijd iets over hun kleren vallen als we weg moeten? Thabang gooide een beker water (gelukkig) over zijn kleren net toen we op het punt van vertrek stonden! Eerst maar weer schonen kleren aan dus.
  • Ik liet zelf een heleboel ranja vallen (op de grond en door de hele koelkast, nu rood gespikkeld!). Vies plak-spul! 
  • Ik ben trouwens nog steeds aan het daten met dezelfde man, jeeeeeej!! Al bijna 2 maanden. Zou het dan na 11 jaar toch echt nog eens goed komen met mij??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten