Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 3 december 2014

Over vissen aaien, therapie shampoo en van de trap afracen!

  • Even vergeten dat ik me had opgegeven voor het helpen bij de pietenochtend. Maar leuk was het wel. In een groepje (mét Thabang) gingen we de klassen rond om een pietenmuts te maken, film te kijken, te kleuren, spelletjes te doen en pepernoten te bakken. En heuse pietengym natuurlijk! Thabang noemt zichzelf vooral kunstjespiet. 


De helft van het deeg ging zowat z'n mond in!


  • Deze week hebben we de cadeautjes gekocht, gedichten geschreven en 3 surprises gemaakt (Sam 2 en ik 1, foto's kunnen nog niet geplaatst worden want dat is top-secret natuurlijk).
  • Zondagochtend kwamen we beneden, blijkt "opa piet" langs te zijn geweest en die heeft heeeeeeel veel pepernoten achtergelaten!! Thabang was compleet in schok! 
  • Fietsen: Sam een lekke band, Thabang ook (bij beide moet een nieuwe binnenband op). En van Thabang's andere fiets is de ketting eraf. Mijn vader is zo lief, hij komt een ochtend fietsenmaker spelen!! Lief!   
  • Vorige week woensdag had ik dus eindelijk mijn Koningspaar-schilderij af! En toen kreeg ik een mail: Wij hebben besloten om de termijn voor realisatie van het werk te verlengen, Uw werk moet dus uiterlijk 31 januari 2015 ingeleverd zijn. In onze voorbereiding stemmen wij de publiciteit hierop af, dus deze datum is dan wel definitief. De expositie (en de keuze door de bevolking) zal dan in februari 2015 plaatsvinden. Voor niks gestresst! 
  • Omdat ik het schilderij hier niet kan houden (lees: ik durf die gok met een rondlopende Thabang niet aan) gaat 'ie 2 maanden in het kunstdepot van de gemeente. Gelukkig iemand gevonden met een aanhanger om dat grote ding te vervoeren! Dankje, Joost! Nu is 'ie veilig opgeborgen in de kluis bij de gemeente.
  • Sam heeft het zelf door dat hij gaat puberen en praatjes krijgt. Hij zegt: "ik probeer niet te veranderen, maar het lukt echt niet"!
  • Dinsdagavond met vriendinnen naar een high wine en naar de film Gooische vrouwen geweest! Niet dat ik me ermee kan identificeren (weinig geld hier, geen mogelijkheden om vreemd te gaan, ik heb nooit een zonnebril op mijn hoofd en ik heb een heel ander accent!), maar toch een erg mooie avond gehad, zo gelachen! De film zelf is echt wel erg, hoor.  
  • Sam moest zo nodig naar de kapper dat hij er zelf om vroeg (hij heeft er zo'n hekel aan). Dus vanaf nu weer een mooi kort(er) koppie! 
Het was echt veel te lang! 
  • Thabang heeft zich vreselijk bezeerd, hij viel om en viel precies met zijn vingers in de kantelen van het speelgoedkasteel. Die vingers zaten er dus vast tussen! Met veel pijn en moeite weer losgewrikt en toen op 4 vingers pleisters moeten plakken!
  • Sam zei: "in IQ ben ik wijs, maar in doen soms niet!"
  • Ik was ook niet echt handig deze week. Ik had helemaal paarse handen van de ecoline die ik op school had gebruikt. En met secondelijm werken is ook geen goed plan! Mijn vingers plakten helemaal aan elkaar vast! Ook nog een blikje perzik geopend zoals het niet moet ..... het sap spoot alle kanten op (de keuken en mijn kleren pikken en plakken). En helaas stond de bestek-la ook nog open toen ik dat deed ;-(  
  • Ik ben ouderwets volgens Sam! Ik weet toch heus wel wat "swag" betekent! Euh, nou, niet echt. Dat is dus blijkbaar iets wat je hebt of bent. Dat kan van alles zijn, maar het komt er op neer dat je jezelf erg cool vindt. En net als het woord skill (truc, vaardigheid) zijn dat dé stoere woorden van het moment. Dûh!
  • En toen zat er tijdens het douchen bij Thabang ineens een hele fles exclusieve-biologische-nog-wat-therapy-shampoo in zijn haar! Dus als je z'n haren ziet glanzen dan weet je waarom! 
  • Zaterdagochtend had ik even boven kleren aangedaan (moet ook gebeuren), kom ik de woonkamer inlopen, zit Thabang met de hele arm in de vissenkom! De vis te AAIEN! En hij keek me nog aan van: waarom niet? 
  • Wat schrok ik vanmorgen! Thabang keek even naar de televisie. Blijkbaar wilde hij hem wat harder zetten, zat de volumeknop vast! Dus stond 'ie al snel op z'n aller-, aller-, allerhardst. En dat is echt hard! Sorry buren. Ik wist zelf ook niet hoe hard ik naar beneden van de trap af moest racen! Thabang is zo geschrokken, die moest er van huilen!  
  • Zondagmiddag was het tijd voor een rustig wangelingetje in het bos. Onderweg overal midwinterhoornblazers. Interessant! Sam mocht ook nog even blazen, zie filmpje! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten