Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 10 december 2014

Over gekortwiekte planten, een grote borstomvang en een kameel met twee poten



  • Jippie, vrijdag was het dan zover, het sinterklaasfeest op school. En zoals altijd bedenken ze de leukste dingen. Thabang en de rest van groep 1,2 en 3 mochten met treintje Bello naar de Regge (Sam moest lopen) en daar kwam sinterklaas met de boot aan. Ook in de klas was het een mooi feestje. Thabang mocht een kunstje op de stoel doen zie ik op de website van school. En hij moest komen omdat hij zo mooi kan kleuren, dat verhaal kan ik niet verifiëren want er is (nog) geen foto/bewijs van!
  • Thabang schijnt ook nog een cadeautje te hebben gekregen (een groengele tractor), maar tegen de tijd dat ik 'm kwam ophalen bij de BSO was die al compleet gesloopt en lag 'ie in de prullenbak. 
  • Sam had z'n best gedaan met een surprise voor een klasgenote Romy: een tv met op het journaal de winnende Voice-deelneemster Romy op de foto!
  • Zelf kreeg hij een groot dik sinterklaasboek.
  • Ook bij mij op school hebben we een prachtig feestje gevierd. Er was dit jaar ook een rolstoelpiet bij, gaaf! (ik werk op een school voor kinderen met een motorische beperking). En de sint deed zelfs met ons pietendansje mee. 's Avonds was ik gevloerd na een hele dag sint én kleuters.  
  • Zaterdag om half 4 begonnen we met onze pakjesmiddag/avond met de familie bij mijn ouders. Eerst belde opa piet en toen stonden er zomaar ineens zakken vol pakjes achter het huis! 
  • Thabang was helemaal door het dolle heen (en Sam eigenlijk ook). En wat is iedereen verwend (daar gaat mijn principe dat ik het niet nodig vind om kinderen (en grote mensen) te verwennen)! Van een mooie nieuwe Novib-kalender, een sjoelbak (waarvan bij die van Stef al stenen zijn verdwenen in de convectorput), chocoladeletters, Electro (nostalgie!), een smartgame en een nieuwe afstandsbediening (de slimme sint had 'm zelfs al afgesteld op mijn televisie). En in 2015 zit ik 365 dagen opgescheept met wetenschappelijke feiten (Sam heeft een 'Kijk' kalender gekregen).  
  • Daarna gourmetten en toen kon Thabang lekker het bed in! 
  • En konden we ons sint-avondje voortzetten met de surprises en gedichten! In een gedicht voor mijn vader had iemand geschreven: "Daarnaast ben je ook nog een redder in nood, vooral als Marije weer iets heeft gesloopt!" Tssst!

  • Thabang kreeg een bestuurbare dino (wat was hij daar blij mee, zie filmpje iets verderop). Toen we er gloednieuwe dure (!) Duracell batterijen in hadden gedaan, deed dat domme ding het helemaal niet. Ik was al aan het mopperen. Toen met dezelfde batterijen de helicopter het ook niet deed, was dat wel verdacht. Het ligt aan de batterijen. Zat er nog een laagje plakband op (had ik zelf gedaan), oeps! 
  • Ik kreeg een mooie duizendpoot en een hartstikke leuk gedicht! 

  • Meerdere malen kwam ook het intelligentiequotiënt van Sam & mij ter sprake, grrr. 
  • Sam had een dokter Bibber gemaakt voor dokter Judith! Wat een geweldig idee! Ze moest de cadeautjes eruit knippen/snijden! 
  • Sam kreeg o.a. het Guiness book of records 2015. Tijdens een lange douchebeurt van Thabang ben ik eens gaan bladeren ...... wat een interessante dingen én wat een onzin staat daarin. Bijvoorbeeld een man die 19.325 push-ups in een uur kan doen, de grootste borstomvang ter wereld: 315 cm (dat is meer dan 3 meter?!). Het zwaarste gewicht wat aan een baard kan hangen is 63,8 kilo. Of welk hondje het snelst 10 meter op z'n achterpoten kan lopen. Er is iemand die 12 koekenpannen kan oprollen in 1 minuut. Of de grootste groep als pinguïn verklede mensen en de grootse portie chili con carne :1097,7 kilo (=mijn grootste nachtmerrie). Bizar! 
  • Wat waren het weer een paar mooie sintweken, maar nu weer genoeg geweest, weg met de sint! Bij deze het filmpje van Thabang: hoe blij kan je zijn!!!
  • Sam heeft met zijn bestuurbare helicopter al heel wat crashes gemaakt ..... en mijn planten (die nog steeds leefden) gekortwiekt! 
  • Thabang wil ook moeder zijn en kussen met een vader lijkt 'm vies. 
  • En help, Thabang wil een gouden ketting, oorbellen en een tatoeage!  
  • Sam vraagt vaak wat ik zou wensen als ik alles mocht wensen. Als Sam een wens mag doen dan laat hij de ozonlaag dikker worden! Hij maakt zich écht zorgen over de opwarming van de aarde. Als hij later uitvinder wordt wil hij een verdikkingsmiddel voor de ozonlaag bedenken!  
  • Zaterdag was de dochter van mijn beste vriendin jarig, op 6 december. Ze is 3 jaar geworden! Ik weet het nog precies toen ik drie jaar geleden het verlossende telefoontje kreeg dat ik na 10, 5 maand wachten eindelijk zou mogen gaan afreizen naar Thabang ..... met dit blijde nieuws probeerde ik toen mijn vriendin te bellen en te bellen en te bellen. Maar die lag dus te bevallen en nam de telefoon niet op!   
  • Zo gelachen om het 'whats appen' met een vriendin. Zij had net in de wc de schokkende ontdekking gedaan dat haar zoon wormen had. Stuurde ze me nog meer toevoegende info: dat ze 's nachts naar buiten kruipen om eitjes te leggen en als die dan in aanraking komen met de mond dan krijg je wormen! Even weer extra controle & alertheid op het handen wassen bij Sam & Thabang! 
  • Wat onhandig vind ik soms die autocorrectie op de telefoon. Van 'limegroen' maakt 'ie 'lingeriemerk', 'jazeker' heet ineens 'onzeker', dankje is drankje en 'berichtje' wordt 'Christus'. Dus ik moet wel blijven opletten voordat ik op verzenden druk!
  • Ik word al twee nachten geteisterd door de muizen op zolder! Ze houden me wakker met hun gekraak, geritsel en geknisper! Met mijn nieuwe sloffen een paar meppen op het plafond gegeven, maar daar deden ze niks op uit!
  • Wéér tegen mijn principes maar ik ben voor het eerst in mijn leven bij de Primark geweest. Iedereen lacht altijd om de hoeveelheid kapotte broeken van Thabang, maar ik ben het echt zat om 52 keer per jaar een nieuwe broek te kopen. Spijkerbroeken zijn er 5 euro, dus ik ben overstag gegaan (en ik voel me nu wel ietwat schuldig). 
  • Thabang had het over een vlinder die uit een komkommer komt (cocon). 
  • Sint eruit, kerst erin! We hebben alweer een gezellig kerstsfeertje in huis gemaakt (alleen de kerstboom nog)! De eerste kerstballen zijn al weer gesneuveld (op zolder) en voor de kerststal haalde ik één van de drie koningen op een kameel uit de verpakking en toen bleek de kameel nog maar 2 poten te hebben. Misschien toch weer een (seconden) lijmpoging wagen?!
  • En ik kon geen mos vinden in het bos?? Raar. Wel overal in mijn grasmat helaas (maar die zal ik maar niet gebruiken).    
  • Tot volgende week!  

1 opmerking: