Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 17 december 2014

Over radio 3SM, een werkende wormenwaarschuwing en uit de kast komen!


  • Ik had een sint-en-kerst feestje met collega's, dus mochten beide heren een middag/avond naar mijn zus (+ zwager)! Lekker klieren, badderen, spaghetti eten en met de bestuurbare helikopters aan de gang! 
  • De tanden floepen er bij Sam uit, de laatste 4 weken is hij alweer 4 kiezen kwijt! Hij legt ze dan rustig naast onze borden als we aan het eten zijn, gets.
  • Op nu.nl zag ik dat het dreigen met straf voor liegen niet werkt. Gelukkig bij ons wel, want Thabang heeft ontzettend veel hekel aan straf! Dialogen gaan tegenwoordig vaak zo. Ik: Thabang waar heb je de appel gelaten? Thabang: die is op! Ik: dat geloof ik niet. Nu eerlijk. Thabang: die heb ik in de prullenbak gegooid. Ik: Oké, fijn dat je eerlijk bent. Of zaterdag deze. Ik: Wat doe je daar? Thabang: niks. Ik: ik zie aan je dat je wat hebt gedaan, nu eerlijk zijn. Thabang: Ja, ik heb mijn haren geknipt (met de dreadjes nog in zijn handen achter de rug). Ik: Oké, goed dat je eerlijk bent. We gaan dus vooruit, maar ooooooooooooh nog een lange weg te gaan! 
  • Maandag hadden we een druk dagje. Twee keer naar school, Sam moest naar de dokter, beide heren naar de tandarts (allebei een goedgekeurd gebit en Thabang voor het eerst fluoride happen, dat vond 'ie vies!), daarna door naar het zwemmen: Thabang mag naar blokje 5, jeeeeeej, het laatste blokje voor het afzwemmen, knapperd! Toen snel eten en dan naar de atletiek sjezen!
3 minuten fluoride!
  • Nu ben ik snipverkouden, onvermijdelijk met al die snotneuzen om me heen (thuis én in de klas helemaal).
  • De diepvries heb ik per ongeluk weer laten ontdooien (mooi excuus om de pizza's eens op te eten)! Nu zoveel ijsvorming dat 'er nog maar voor de helft van het eten plek is! 
  • Thabang was zo fanatiek op de Wii, dat hij zo tegen de televisie aan mepte! Dat was voor Thabang erg pijnlijk, ik was allang blij dat hij niet de hele tv naar beneden had laten komen!
  • We spelen weer wat meer binnen! Zeker als het zo'n slecht weer is, donderdag en vrijdag was het weercijfer zelfs een één! 


Met de Kapla!
  • Zaterdag was Sam bij zijn vader. Thabang is lekker wezen gymmen. We waren bij een andere gymzaal, dan is Thabang helemaal verlegen en durft hij nauwelijks naar binnen. Hij mocht op een gegeven moment in de kast zitten terwijl de andere leerlingen op en over die kast sprongen, spannend! Gelukkig kwam hij weer veilig uit de kast!  
  • 's Middags nog even bij Stephanie naar de tennis gekeken. Ik ging weer hopeloos in de fout! Thabang wilde zijn nieuwe schoenen aan (al wéken) en ik vond dat voor één keer wel prima. Maar natuurlijk kwam dat niet goed. Eerst liet hij er heel veel water opvallen toen hij op een nattig speeltoestel zat. Daarna werd de hele grijs-met-witte-schoen oranje van de gravel. Dat zag Thabang zelf ook en besloot vervolgens om zijn schoenen nog erger te maken door ze te borstelen met al dat oranje spul!  
  • Daarna door naar de kerstmarkt hier om de hoek ...... met levende kerststal (mét kameel met vier poten), een koor, Klepperderk (typisch Hellendoorns), kramen, midwinterhoorn blazen, de kerstman en met het smullen van een verse oliebol!  


  • Thabang luistert graag naar radio 3SM! 
  • We hebben popcorn in de magnetron gemaakt, blijft leuk! En wat is dat lekker als het nog warm is! 
  • Sam zei dat hij nooit naar mijn dag vraagt omdat hij dat niet boeiend vindt! Tsssst.
  • Zaterdagavond had ik een 12,5 jaar huwelijksfeestje. In Brabant. Met mijn zussen (en 1 zwager). Het was hartstikke leuk, zo gelachen! 
  • Ik lag om half 2 in bed en dan hoor ik Thabang al weer om 6 uur, pffff. Maar uiteindelijk hebben de jongens me tot 9.15 uur in bed laten liggen (met een verhoogd risico dat de kerstboom geplunderd zou kunnen worden, de vis levend opgegeten of andere fratsen van Thabang). Maar (nog) niks verdachts opgemerkt toen ik beneden kwam! Met dank aan de nieuwe dvd van Freek Vonk (een bioloog waar Thabang helemaal weg van is, hij speelt complete afleveringen na). 
  • Ik heb weer een schilder-opdracht klaar: een schildpad passend bij de gordijnstof en verfstalen! 
  • Drie vallende sterren gezien en hoewel ik erg blij ben, heb ik toch maar even drie mooie wensen gedaan, je weet maar nooit! 
  • Thabang pakt elke ochtend de klaargelegde kleren en doet ze aan. Als 'mijn kledingkeuze' 'm niet bevalt, propt hij ze snel terug in de kast en kiest iets naar zijn smaak! 
  • Zondag wezen wandelen bij de Schotse Hooglanders in Haarle. Dit was even iets te spannend voor Thabang. Hij durfde amper te kijken! Spinnen over zijn hand laten lopen, zich zowat laten kussen door een kameel en een python om zijn nek, het kan hem niet gek genoeg. Maar van de Schotse Hooglanders is 'ie echt onder de indruk. Hij kneep dan ook hard in mijn hand! Toen ik wat zei over zijn traanogen en snottebellen, zei hij dat die van het 'bang zijn' waren. 


  • Thabang snoof met een rietje ranja in zijn neus! En hij heeft de rits van z'n winterjas nu echt kapot gemaakt. Jammer, want zonder winterjas kunnen we echt niet. Gelukkig past Thabang nog een beetje in zijn oude jas die nog op zolder lag.  
  • Mijn moeder kwam woensdag een kerstboom brengen, hoe lief! Een hele mooie! Dolenthousiast waren Sam & Thabang om alles er in te hangen! Ik hoefde niks te doen. Oja, je kan beter geen kerstkransjes nemen uit onze boom, Thabang heeft ze afgelikt! 

  • Een leerling van mij dacht dat Hans en Grietje in de kribbe lagen! 
  • Sam was blij dat ik 'm gewaarschuwd heb voor het krijgen van wormen en wast sinds die opmerking grondig zijn handen! Perfect! 
  • Ik zag met welke zoekwoorden mijn weblog wordt gevonden. o.a. weekplanner, kleren nat in sloot, Nutella pannenkoekentaart, billen schilderij (?). Ha, ha.
  • Volgende week dinsdag 23 december zijn we alweer drie jaar met z'n drietjes! Dat gaan we vieren. Thabang:"gaan we dan naar Griekenland, dat was leuk!"  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten