Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 26 november 2014

Over pietenpraatjes, een vreugdedansje en gluren bij de meisjes!



  • Thabang vroeg al weken of Sam een keer mee naar de jongensgym wilde om te kijken. Tuurlijk, dat leek Sam wel wat (hoewel hij op zaterdagochtend ook graag in z'n bed blijft). Sam heeft precies 2 minuten toegekeken en toen mocht hij ook meedoen! Hij vond het prachtig! Met een grote-dikke-mat-schommel tot aan het plafond, de grote trampoline en meer uitdagingen! Sam wil ook wel op de gym, hi, hi. En Thabang was vooral trots op Sam, dat hij ook mee mocht doen! Die band tussen beide groeit nog steeds!
  • Thabang helpt vaak niet zo goed met opruimen, hij blijft liever spieken bij de meisjes die een ruimte verder trainen voor de selectie. Dat is veel interessanter!
  • De zwemlessen van Thabang gaan goed, alleen op de buik en rug zwemmen zonder kurkjes lukt nog niet. Hij blijft dan niet drijven. Zou dat artikel toch kloppen dat mensen met een donkere huid een minder goed drijfvermogen hebben? Technisch gezien doet hij het verder namelijk wel prima.  
  • Ik bereid tijdens de zwemlessen meestal zo'n 5 of 6 lessen voor, handig! En tussendoor natuurlijk veel zwaaien naar Thabang. Ook handig om met een wollen trui aan de kant van de zwemles te gaan zitten ....... pffff, zweten!
  • Ik heb mijn frustrerendste schilderopdracht ooit gemaakt! Ik moest een geboortekaart naschilderen met 100 schuine blokjes (die ik 1 voor 1 moest uitmeten en 2 lagen verf nodig hadden), onmogelijke lettertypes, houtnerven, moeilijke tinten en doorzichtige laagjes. 
  • Er kwam een kind uit Thabang's klas naar me toe: "Thabang eet dingen die je niet hoort te eten." I know! En toen noemde hij als voorbeeld: blaadjes en takjes. Hé, vies! Laat deze ik-eet-van-alles-fase maar snel voorbij gaan.
  • Elke ochtend nadat ik eyeliner heb opgedaan, hangt mijn ooglid erin en wordt zwart. De ouderdom doet z'n intrede, argh!
  • 's Middags komt Thabang uit school en het eerste wat hij vraagt: "mag ik me verkleden als zwarte piet!" Tuurlijk. Dus elke dag pietenkunstjes en gezellige pietenpraatjes! Het liefst is hij pietje paniek! Toen we gingen wandelen durfde een mevrouw hem niet eens meer zwarte piet te noemen uit angst voor discriminatie. Erg toch, dat het zo beladen is geworden allemaal!    
  • Afgelopen zaterdag kwam sinterklaas eindelijk ook in Hellendoorn aan! 

  • Bij het sinterklaasjournaal is de stoomboot met de pakjes voor pakjesavond weggevaren. Thabang maakt het niet uit als hij geen pakjes krijgt op pakjesavond, geeft niets. Handig dat ik dat weet!
  • Sam had twee keer een kinderfeestje bij Preston Palace in Almelo. Wat heeft hij het leuk gehad.
  • En ik ben wezen koffie drinken bij mijn oude werk (ZML 't Iemenschoer Hengelo). Leuk om iedereen weer te zien! 
  • Net weer een mug van het leven beroofd (het is eind NOVEMBER)!
  • Sam speelt het liefst met z'n vriendjes hier thuis, maar nu heeft hij een vriendje waar hij graag speelt, want daar mogen ze lekker lang op de iPad. Nouja!! 
Mmmm, chocoladeletter maken! (Het is gelukt!)
  • Tsssst, Sam heeft op precies DEZELFDE (online) IQ test hoger gescoord dan mij! Hij kwam met twee puntjes verschil uit op 130, grrrrrr!! Ik wist heus wel dat hij me 'ooit' eens ging inhalen, maar NIET op z'n 10e! Dit moet ik vast nog vaak aanhoren (ik hoop maar niet dat hij mij heeft met lootjes trekken). 
  • En toen ik dit bericht op Facebook had gezet was één van de opmerkingen: Het zit hem waarschijnlijk in de taal denk ik. Hoger gescoord dan IK...   Ah, wat een blunder!!! Maar goed dat ik juf van groep 1 ben! 
  • Thabang: "Mam, je buik lijkt wel een kussen, het is zo zacht!" Is dat een compliment?  
  • Sam blijft kampioen tijdrekken! Als hij naar bed moet en even naar de wc gaat maakt hij zelfs complete vouwwerkjes van wc papier! 
  • Zondag begonnen en nu ontzettend spierpijn van mijn grootste project tot nu toe: het koningspaar! In alle (on)mogelijke houdingen heb ik geschilderd (je zit zo een uur op je hurken). Wel 'gevaarlijk' om hier in huis te schilderen met Thabang die nogal van breakdancen houdt. Ik zag ook al een afdruk van een vies handje op het schilderij staan. En als 'ie boos is roept Thabang dat ik zo LELIJK schilder en dreigt ie 'm om te gooien. 




  • Het was even bikkelen, maar ik heb de deadline gehaald .... vóór 1 december klaar! Ik heb 25% kans om te winnen! Ben benieuwd! 
  • Het was wel 3 dagen lang zo'n vreselijke rommel in huis (als er iemand binnen zou zijn gekomen had ik gezegd dat rommelpiet was langsgeweest;-)
  • Toen ik lesgaf in groep 5 en 6 hadden we het over defilé (stoet/optocht). Een leerling wist wel wat dat was: "je weet wel, wat je kan eten .... de kipfilet!"  
  • Afgelopen maandag had ik eigenlijk een gesprek op school met de leerlingenzorg over Thabang ...... ging het niet door. De reden: omdat het zo goed gaat met Thabang is het onzin om bij elkaar te komen! Toen heb ik wel even een vreugdedansje gedaan, hoor!! 
  • Ik heb vannacht gedroomd over een man. En dat was een nogal bijzondere droom. Die man was héél groot. Heel dik. Hij praatte heel asociaal. En hij zat helemaal onder de tattoos. Hmmm, ik hoop maar dat het geen voorspellende droom is, ha, ha. 
  • Onder het eten zegt Thabang: "Ben ik geaborteerd? Of klets ik nou uit mijn nek? Wat is uit je nek kletsen eigenlijk?"
  • Hier zingt Thabang nog even een sinterklaasliedje:
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten