Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 31 december 2014

Over een wetenschappelijk experiment, geklieder op het raam en de zwarte tong van Thabang


De kerstkaart van dit jaar
  • Kerstavond heb ik samen met Sam doorgebracht! Hoe leuk was dat! In plaats van in mijn uppie 'all you need is love' te kijken! Nu spelletjes gedaan, serious request gekeken, kaarsjes aan en allemaal lekkere dingen erbij. 
  • De eerste kerstdag schoof mijn vader aan voor het ontbijt (en legde nog stiekem een paar cadeautjes onder de kerstboom voor de jongens) en daarna naar de kerk geweest in Vilsteren (een dienst van mijn moeder), erg mooi.
  • Ook dineren natuurlijk! Wat heeft iedereen zitten smullen. Bij Thabang en Sam paste er nauwelijks nog ijs bij (dat zegt genoeg)! 


  • Stef (mijn neefje) wilde niet aan tafel blijven zitten. Zegt Sam tegen Dave (Stef's vader): "lijkt je dat niet fijn als Stef wat ouder is en luistert?" Ha, ha.  
  • Er vallen steeds kerstballen uit de kerstboom. Blijkbaar is een plekje bij de muur niet veilig genoeg voor Thabang's looproute, braekdance moves en handstandkunstjes.
  • De 2e kerstdag hebben we op ons raam gekliederd! Altijd leuk!
  • Ook hebben we tweede kerstdag gegeten bij mijn oom en tante in Enschede. We hebben gesmuld van taco's! 
  • Thabang eet nog steeds alle mandarijnenschillen erbij op! Gets. 
  • Help, waarom heb ik zonen ...... Sam heeft 893 stuks vuurwerk om af te steken (bijna 4 kilo aan kanonslagen, vuurpijlen, rotjes, grondbloemen, sterren en knalstrips en dat voor 10,25 euro), zucht! 
  • Thabang mocht een dagje spelen bij Lotte & Koen, wat heeft 'ie het leuk gehad! Hij wilde helemaal niet meer mee naar huis. 
  • Wat een heerlijke vakantie is dit! Ik doe ook weer allemaal nieuwe dingen: afzuigkap schoonmaken (nooit gedaan), aardappels in de vorm van sneeuwvlokjes bakken en bijna elke dag in bed liggen tot 8 of 9 uur! Niet dat ik nog slaap na 6 uur, maar toch, gewoon blijven liggen. Heel welkom na 10,5 jaar supervroeg uit bed!!
  • En ons toilet was weer eens verstopt en alles kwam omhoog, gelukkig net niet over de rand! Thabang zegt dat hij er niks ingegooid heeft, maar geen idee of dat echt waar is! Gelukkig weet ik nu hoe we dat moeten aanpakken en was het snel weer gefixt.
  • Thabang heeft geconstateerd dat ik oververhit ben ..... met zijn dokterskofferthermometer had ik wel vijftienhonderdzestien graden koorts! 
  • Sam en Thabang hebben de film 'home alone' gekeken. Ze lagen compleet in een deuk!  
  • Sam had zijn vriendje Cas te logeren. Toen zijn vader nog even een bakje koffie dronk, zat ik dus heel even niet op Thabang te letten: mijn roze kussen vol met stift en de broek en trui helemaal onder de piratenstempels met zwarte inkt! Zelfs zijn mond en tong waren helemaal zwart! 
  • Sam had een nachtmerrie: hij had zijn sokken vergeten bij de gym. Nou moest hij weer helemaal terug en het regende ook nog! (zo'n nachtmerrie wil ik ook wel, ik ga vaak dood in mijn droom en wordt soms opgegeten).
  • Er moet weer ijs gekrabd worden, wat een geluk dat Sam & Thabang dat leuk vinden! Thabang eet het ijs op...... 
  • Sam mocht met z'n vriendje Lars zondag op de fiets naar Nijverdal voor de film: Pinguïns van Madagaskar. Hij heeft de halve film nagesynchroniseerd voor mij, zo enthousiast was 'ie! 
  • Sam heeft voor zijn verjaardag van Marlon (en bedankt!) een wetenschappelijk experiment gekregen. Het kweken van Triops (schaaldiertjes die al 200 miljoen jaar op aarde leven, met drie ogen, die vele pirouetten doen omdat ze dan meer zuurstof vangen, ze worden als het goed is zo'n 4 centimeter). Voor het eerst van mijn leven heb ik eerst de hele gebruiksaanwijzing gelezen! Daarna gedistilleerd water gehaald bij Albert Heijn en het water op de juiste temperatuur gebracht en vervolgens de eitjes in het water verdeeld. Nu bestuderen we elke dag of ze al uitkomen. Tijden en bevindingen worden genoteerd in Sam's logboek. Over een paar dagen gaan we ze voeren. Als ze erg hongerig zijn kan dat tot kannibalisme leiden! Wordt vervolgd! 

Sam met een wereldbolpuzzel op z'n hoofd! 
(bij Thabang paste hij niet eens)
  • Er waren twee Roemeense kinderen bij ons te spelen, leuk, vooral voor Sam. Sam mocht maandag ook nog bij hen spelen!
  • Met de bestuurbare helikopter heeft Sam twee scheurtjes gemaakt in mijn papieren Ikea lamp!  
  • We kregen een crossfiets van een buurman. Net nu we er eentje nodig hadden voor Sam! Perfecte timing! 
  • Laatst met Sam naar een bizarre en vreemde voorstelling geweest. Blijkbaar hadden er mensen geklaagd en daarom kregen we een excuusmail en kaartjes voor een nieuwe voorstelling; het verhaal van Lord of the Rings verteld door René Groothof. Zaterdagavond was het zover, de herkansing en dus weer een avondje met Sam op stap! En wat was het prachtig! We waren erg onder de indruk, heel mooi! We werden helemaal meegesleept in het verhaal! 
  • Toen ik melk indeed bij Thabang haalde hij zijn beker weg ..... alles ernaast! 
  • Oeh, wat waren we jaloers toen er zaterdag in het zuiden van het land sneeuw viel en bleef liggen. Hier alleen nattige sneeuw, zo jammer! Ik zag ons zo van een berg sleeën, een sneeuwpop maken en een sneeuwballengevecht uitvoeren. Helaas.
  • Thabang stond onder de douche en vroeg of ik even de champignon wilde aangeven! Huh? Ja, zo'n ding wat we ook altijd (lees 1 keer per jaar) gebruiken bij het ramen wassen. O, je bedoelt een spons. Ja, die!
  • Thabang heeft een nieuwe ontdekking gedaan: hij kan bestek krombuigen. Hier ben ik zó niet blij mee!!
  • Zondag geschaatst (gelijk mijn aangekomen kerstkilootje er weer af), kougekleumd, bij haardvuur gestaan en warme chocolademelk mét slagroom gedronken 
  • Sam & Thabang wilden niet meer naar huis!




Tot volgende week!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten