Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 2 april 2014

Over enen-twaalven-dertig, professor Sam en een pissebed bij het eten



 
  • Primeur: ik heb voor het eerst wentelteefjes gemaakt (op verzoek van Sam die dat bij een vriendje had gegeten). Oh, wat is dat smullen! (geen goede ontdekking:-)
  • Vrijdagavond naar de Johannes-Passion van Bach geweest. Het was niet helemaal mijn smaak, maar ja, mijn moeder zong mee in het koor, dus het was toch erg mooi om het mee te maken!
  • 1 april, elk jaar bedenk ik een grap om met Sam uit te halen .... ik had de vlokken uit het pak gehaald en die verwisseld voor rijst. Een broodje met rijst zou toch leuk zijn?! Sam kon helaas aan het gewicht van het pak voelen dat er iets niet klopte. Mislukt dus, grrrr, heb ik daar nou een jaar over nagedacht?!     
  • Sam & Thabang hebben op school drie weken gewerkt over het thema water. Donderdag avond was de afsluiting van het project en konden we al het moois/werk komen bekijken. Sam heeft met een groepje allerlei proefjes uitgevoerd en een hele waterzuiveringsinstallatie nagebouwd!
  • Thabang deed mee aan een fantastisch optreden. Hij was een swingende vis! Erg leuk!
De mooiste vis van de zee, vind ik!



Professor Sam!
  • Er vloog een vogel tegen het raam bij de buren, dat beest was compleet in shock en leek wel halfdood. Dus een reddingspoging gedaan (ervaring vanuit Lesotho met dank aan Mariella) en dat beest voorzichtig in een doos gestopt. Na een paar uur weer vrijgelaten en het beestje vliegt nu weer lekker vrij rond! 
  • Wat een prachtig weer! Lekker naar buiten dus. Veel fietsen, trampoline springen, darten, twister, in de tent spelen en er is zelfs alweer met waterpistolen geschoten!
  • Toen ik zelf ook op de trampoline had gesprongen zei Thabang tegen mij: "je haar lijkt wel een vogelnest!" En bedankt, hé!  
  • Ik ben trouwens vet ingemaakt door Sam met darten, en ik deed echt mijn allerbeste best (de tijd van laten winnen is definitief voorbij).

  • We kijken op zaterdagavond met z'n drietjes altijd naar de funniest home video's en sinds kort hebben Sam en ik er een nieuwe traditie bij: naar Bananensplit kijken, echt iets voor Sam!  
  • Sam en ik speelden stapelwoord. Sam maakte de woorden 'pis' en 'bek'. Oho, hij vond dat zó grof van zichzelf: "wat ben ik vandaag erg, hé?!"
  • Vrijdagmorgen kreeg mijn klas een dansworkshop: klassiek ballet! Gaaf, was echt hartstikke leuk (al dachten een paar kinderen daar wat anders over). Ze konden zien dat ik ooit op ballet had gezeten, maar ik vond mezelf vooral een stijve hark! 
  • Dat bleek ook wel na een paar keer oefenen op de rekstok die sinds een paar dagen hier in de buurt is geplaatst. Ik oefende even een paar keer de borstwaarts om (niet gelukt natuurlijk) ...... ik kan nu al 2 dagen niet meer lachen (buik-spierpijn)!
  • Kwamen we bij het zwembad (er hing een zweetlucht) zegt Thabang bij binnenkomst: "het ruikt hier naar badmeester Theo". 
  • Na de zwemles hadden we patat gehaald en kwam Thabang schreeuwend binnen: "Sam, Sam, Sam, ik heb voor het eerst geluisterd"!!! 
Mmmmm, ijs!


  • Zondag eindigde wat minder zonnig met een chagrijnige bui van Thabang en niet zomaar één! Hij kon me wel wat aandoen! Roept Thabang naar mij: "ik zet je op de gang, hoor en je mag nooit meer naar buiten". Toen ik tot 10 ging tellen vond hij dat ik tot enen-twaalven-dertig moest tellen (hij wilde gewoon een heel groot getal noemen)! En hij vond mijn auto stom en hij wilde zo de broccoli ovenschotel op mijn hoofd deponeren, ha, ha. Wat een driftig mannetje is het soms! 
  • Weer een mysterie opgelost! Al weken vind ik overal van die kleine zwarte rubberen stukjes in huis. Blijken dat stukjes te zijn van het kunstgrasvoetbalveld! De rubberkorrels zorgen ervoor dat het kunstgrasveld dezelfde eigenschappen krijgt als een gewoon grasveld, zodat de bal niet te snel rolt en niet te hoog stuitert. De bso grenst aan het veld en Sam & Thabang nemen dit spul (net als zand) mee in hun schoenen, broeken en haar (Thabang)!
  • Thabang moest onder het eten naar de wc (wat natuurlijk niet mag, maar soms toch maar moet). Komt hij terug aan tafel met een pissebed op zijn hand! Gets! 
  • Vraag van Thabang: waar komt jouw okselhaar vandaan?
  • Vragen van Sam: Wat is een string? Wat is een lul de behanger .... is dat een behanger die heel vervelend is?!
  • En toen had Thabang ineens mooie bloemetjes voor mij geplukt!! Lief! Toen ik vroeg waar hij die vandaan had? Uit de tuin van buurvrouw Petra ......... dus nu hebben de buren wat minder narcissen in de tuin, sorry!!
 


2 opmerkingen:

  1. Wat maak jij toch altijd veel mee in zo week tijd, en wat een geweldige foto´s weer.
    Ik reageer niet altijd maar lees je blog altijd met veel plezier.

    Liefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat een heerlijke verhalen weer!!!

    BeantwoordenVerwijderen