Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 16 april 2014

Over luizen, stevige billen en verdwenen hanenkammen

  • Poeh, wat een week!!
  • Maar ozo leuk, dat wel!
  • Vorige week was het gratis ijs eten (free cone day, ik had er nog nooit van gehoord) bij de ijsfabriek hier in Hellendoorn (Ben en Jerry's). Sam ging er met school naartoe en ik met Thabang. Lekker! 

  • Ik heb nu lenzen, ik ben er echt zo blij mee. Het in en uitdoen is wel even wennen en blijkbaar doe ik het nog niet helemaal goed. Zo wilde ik ze de volgende ochtend indoen, was mijn rechteroog-lenzen-bakje leeg! Vond ik de lens gelukkig later terug op de badkamervloer. Twee dagen later wilde ik mijn rechterlens indoen ..... kreeg ik 'm er niet uit, het deed zeer. Bleek er geen lens in mijn oog te zitten (dan krijg je 'm er natuurlijk niet uit). Vond ik hem later uitgedroogd en kapot terug. Oeps. Gelukkig heb ik de lens voor mijn slechte oog nog wel, dus we lopen geen direct gevaar!
  • Dit jaar zijn we weer een rondje wezen collecteren voor de Hartstichting. Thabang en Sam gingen ook mee, ze vonden het prachtig. Zeker toen ze bij aantal mensen wat lekkers kregen (sommige hadden snoep klaar liggen, nu willen ze alleen daarom mee collecteren, niet helemaal de bedoeling)! 
  • Thabang is bij de zwemles begonnen in blokje twee. Maar dat viel Thabang wel tegen. Hoe leuk hij het vond in blokje 1, dit was toch wel even anders. Heel serieus alleen maar baantjes oefenen! Niks op een speelse manier bellen blazen in het water of spetteren. In de plaspauze zat hij met tranen in z'n ogen op de wc.
  • Oeh, wat voelde ik me even een slechte moeder! Sam vergeet vaak z'n tas, maar dan help ik 'm altijd wel even eraan herinneren. Nu was Sam al op de fiets naar school en ik zag zijn tas op het aanrecht liggen, vergeten. Ik heb hem niet meegenomen. Hij kwam op school nog even naar me toe met een beteuterd gezicht toen hij erachter kwam. Maarja, anders leert 'ie het nooit (en hij zit al in groep 6). Bij Thabang hoef ik er niet achteraan, die vergeet zijn tas niet!  
  • Zaterdag ben ik met mijn vriendin Marlon naar Lenette van Dongen geweest. Wat een hilarische voorstelling, echt geweldig! Ik kan er wel weer weken tegenaan!
  • Toen ik het met Sam had over of hij wel eens dingen stiekem doet, was het enige wat hij zei: als jij er niet bent zet ik de tv én de iPad aan, tegelijk! Als dit de komende jaren het ergste is wat hij doet ..... ik teken ervoor! 
  • Zondag was er in Hellendoorn de palmpasenoptocht, wat een happening. Het schijnt de grootste van Nederland (en zelfs van de wereld) te zijn. Sam had voor het eerst geen stok meer, hij wordt zo groot! Thabang heeft een mooi versierde stok van oma gekregen. En hij liep er mooi trots mee rond te paraderen! 

  • Er was vanuit de stichting "kans voor een kind" een gaaf feest in Go Planet ..... friet, ijs, verse stroopwafels, botsauto's, draaimolen, piraat Willian, schmink, een grote robot en als topper kwam Mainstreet (Nederlandse Boyband). Ik mocht ook nog even met een bekende voetballer (Brama) op de foto, hi, hi! Wat een mooie middag hebben de kinderen uit mijn klas gehad!
  • Ik moest wel lachen want mijn directeur vertelde dat de jongens van Mainstreet graag (voordat het feest begon) in de botsauto's wilden. 

  • Wat ik niet snap ..... waarom gaan mijn planten altijd dood in huis? Ik heb er vijf, maar ze gaan allemaal hard achteruit en worden steeds kleiner (in het verschrompel-stadium). Bij mijn aardappelen in mijn keukenkastje gaat het precies andersom: er groeit van alles aan wat niet hoort!! 
  • Zaterdag lekker rond gefietst. Kwamen we nog langs allerlei "mooie" auto's en oldtimers, dus even rondgekeken (ik was de enige vrouw) en daarna weer snel op de fiets! 
  • Wat is het nu toch prachtig overal. In de zon op een terras ijs gegeten. 


  • Donderdag heb ik een les gegeven over luizen, ieks, ik krijg er kriebels van! 
  • Ik krijg regelmatig telefoontjes voor de klein kunst! Soms willen ze de afdeling ICT of marketing en willen ze me van alles aansmeren. Dit keer kreeg ik een open sollicitatie binnen. Iemand die accountmanager wil worden bij de kleine kunst. Whahaha.
  • Ik ben donderdagavond met mijn zus Judith naar Slagerij van Kampen geweest, wat is dat gaaf. En wat een geweld, pffff. De kapotte drumsticks vlogen soms door de lucht, zo hard wordt er op die drums geslagen. En we zaten met de neus vooraan! 
  • Ook leuk, paardenbloemen mét pluisjes mee naar binnen nemen en dan blazen! En bedankt, Thabang!
  • Zondagmiddag gingen we naar de "doe je mee op zee show" van Ernst, Bobbie en de rest. Het was een lange zit, twee keer 50 minuten. Toen ik dacht dat Thabang vervelend zou worden, kwam er een boef en dat was echt zo spannend! Thabang is er helemaal vol van. Hij ziet geen verschil tussen wat echt is en niet. Hij vraagt me de hele tijd of ik ook bang was voor die boef?! Hij wel!

  • Toen ik hardop zei dat Thabang stevige billen heeft, vond Thabang dat zelf ook ...... "kijk, ja, ze zijn goed vastgemaakt aan mijn benen!" 
  • Het ging goed met de kerstkransjes in de boom afgelopen jaar ..... ik dacht dan kan ik ook wel een schaaltje paasspekjes op tafel zetten. Hmmm, kom ik later in de woonkamer, zijn alle knalrode gesuikerde hanenkammen eraf gegeten! Thabang had ze wel weer netjes allemaal teruggelegd in het bakje (valt niet op)!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten