Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 30 april 2014

Over auto's kijken, juf Ranja en lachspieren

  • Thabang en Stijn hebben lekker een middag samen gespeeld!
  • De zwemlessen van Thabang gaan in blokje 2 een stuk minder goed. Het is niet zo leuk meer. Thabang doet niets als de juf niet kijkt. Hij gaat snel zwemmen als de juf kijkt, boef! Vorige week was er een invaljuf en zij noemde Thabang Thabat! Toen ze het door had dat dat niet klopte mocht Thabang haar Ranja noemen i.p.v. Nanja! Grappig. In de vakantie gaat de les ook gewoon door, alleen moet Thabang dan om 8 uur 's morgens in het water liggen ...... wie heeft dat bedacht!? Meestal gaan we na de zwemles patat eten en nu vroeg Thabang dus ook na de les: "gaan we nu patat halen?" Mwah, 9 uur vind ik een beetje te vroeg! 
  • Thabang wil altijd graag helpen (ik ben daar soms wat minder blij mee, maar wel goed bedoeld), ook als er getankt moet worden:
  • We zijn ons (ja, met z'n drieën!) aan het oriënteren op een nieuwe auto. Onze Peugeot is al 15 jaar oud en heeft iets teveel kilometers op de teller. En leuk dat we het vinden om auto's te bekijken en internet af te speuren om onze ideale auto te vinden! Onze eisen zijn: weinig kilometers, niet duur, bouwjaar 2004 of later en dan het liefst ook nog een beetje een leuk model en een mooi kleurtje. Er moeten natuurlijk wel concessies gedaan worden. En sorry Thabang, het wordt echt geen sportauto!  
  • Ik heb teveel opgeschept over dat Thabang altijd zo lief gaat slapen! Dat is nu na bijna 2,5 jaar voorbij. Ik legde Thabang altijd weg en binnen vijf minuten lag hij braaf te slapen. LAG. Nu blijft hij wachten tot Sam ook naar bed gaat (half uur later). Als Sam dan nog op de trampoline is wordt er een half uur door het slaapkamerraam gespiekt. Thabang maakt verder geen lawaai, roept niet, gaat z'n bed niet uit, maar toch. 
Zo slaapt 'ie nu elke nacht, met een krokodil tussen zijn benen.
  • Sam mocht bij opa en oma logeren. En dan ook nog naar het speelgoedmuseum in Deventer en patat eten bij een pannenkoekenrestaurant! Wat een feest! En een mooi begin van de vakantie!
  • Sam en Thabang hebben één week vakantie en ik twee! Hoe lekker is dat! (ik was afgelopen vrijdag na de Koningsspelen op mijn school compleet gevloerd dus dat kwam perfect uit).
  • Wij waren aan het fietsen naar opa en oma. Er reed een scootmobiel achter ons. Ik vroeg aan de mevrouw of ze er langs wilde, dat hoefde niet. Thabang ging even later naast haar fietsen en vroeg of zij óók naar opa en oma ging? Omdat zij ons zo achtervolgde, ha, ha.
  • Ik ben met mijn (hoogzwangere) zusje naar Claudia de Breij geweest, wat is zij goed!!  
  • Jammer dat er naast mij iemand zat die veel te veel knoflook had gehad, blegh ..... ik werd er misselijk van!
  • Zondag ben ik met Thabang naar Almere geweest voor een ontmoeting met een belangrijke delegatie (de Minister en Permanent Secretary) uit Lesotho. En er waren heel veel andere Lesothaanse kinderen, leuk! Thabang heeft zich heel netjes gedragen (de vorige keer prikte hij zo met een ballonnen zwaard in hun billen), hij ging zelfs elke keer braaf op de foto! 

  • Ik ben bij een 2e hands winkel geweest voor kleding. Er zat allerlei leuks bij. Maar wat ik niet snap: hoe kan het dat daar broeken en schoenen te koop zijn? Die van Sam en Thabang zijn na een paar dagen totaal niet verkoopbaar meer.
  • Net als panty's, dat snap ik nou ook nooit ..... in welke (grote) maat moet je die wel niet kopen, zodat ze fijn zitten?
  • Sam was ook weer lekker bezig afgelopen week (grrr) ...... ene jas bij oma laten liggen, andere jas buiten laten liggen in de regen en zijn winterjas aan een vriendje uitgeleend en dan ook nog één van zijn gloednieuwe goede schoenen (1x met pasen aangehad) kwijtgeraakt met de Koningsspelen (die zaten verpakt in een extra plastic tas in zijn rugtas omdat hij daarna ging logeren).  
  • We zijn maandag wezen lunchen bij een vriendin, toen naar een speeltuin geweest en daarna nog even de trimbaan over:
  • Thabang is vaak veel bezig met zijn spieren en hoe sterk hij is (dat wordt nog wat!), ik probeer er zo min mogelijk aandacht aan te besteden en niet te benadrukken dat hij supersterk is. Soms vraagt 'ie of ik ook even aan zijn spierballen wil voelen. Maar deze week vroeg hij of ik zijn lachspieren wilde voelen en toen trok hij zo'n mooie lach op zijn gezicht, hi, hi.   
  • Vrijdag hadden Sam en Thabang de Koningsspelen op school. Sam was de teamcaptain en ze hebben het erg leuk gehad.
  • Zaterdag hebben we Koningsdag gevierd! Sam was bij zijn vader. Thabang en ik zijn begonnen met oranje tompoucen eten bij mijn ouders en naar Nijverdal voor allerlei Koningsdagactiviteiten. Thabang is er dol op! Hij is erg behendig en een luchtkussenstormbaan, blikken gooien of bananen mikken in apenkoppen is een makkie voor hem! 
 

    De vlag hijsen!

Thabang had  de 1e prijs (hij gooide 4 van de 6 raak)


1 opmerking: