Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 9 april 2014

Over drie op een rij, een kopstoot en kraaltjespoep

Zand eten, mmmm!
  • We hebben het in huis gezellig gemaakt, paassfeer! Sam & Thabang hebben een paastak versierd. 
  • De paastak is omgooi proef! Want toen Thabang boos werd gooide hij de hele tak (zeg maar per ongeluk extra) op de grond, hij schrok ervan. Het opdweilen vond meneer niet zo leuk. 
  • Ik zit op een Yahoo groep voor ouders met kinderen uit Lesotho. Daar kwam naar voren dat mensen met een donkere huid een ander (minder goed) drijfvermogen hebben. Er is een interessante link naar een artikel te vinden: http://wetenschap.infonu.nl/anatomie/34955-kunnen-donkere-mensen-de-olympische-spelen-zwemmen-winnen.html. Het komt erop neer dat mensen met een donkere huidskleur een andere lichaamsbouw, vaker een lager vetgehalte en een minder goede ademhaling hebben, waardoor ze vaak minder goed kunnen zwemmen. Bij Thabang nog niets van gemerkt!
  • Ik heb de wc deur van de binnenkant gepimpt, ik ben er heel blij mee. Ik heb mooie foto's en uitspraken/oneliners op kaarten aan de deur geplakt met de allerlei verschillende soorten leuk-motiefjes-plakband! Per kaart een ander motiefje. Sam vond het maar zonde dat ik er maar zo weinig van nodig had: heb je daarvoor die plakband gekocht!? Nou, ik ben er superblij mee ..... gelijk maar een "juist-van-kleine-dingen-kan-je-heel-blij-worden"-lesje gegeven!   
  • Mijn vader had weer een interessant (?!) artikel uit de krant bewaard: "je date vind je niet online, maar bij Albert Heijn". Nou hebben we sinds kort een AH in Hellendoorn, dat biedt perspectief! 
  • Drie letters van mijn toetsenbord van de telefoon waren kapot (de s, b en de g). Dat was erg lastig! Whatsappen lukt dan haast niet, je moet zo goed nadenken om die 3 letters te omzeilen! Ik was er op een gegeven moment zo klaar mee, dat ik er op gemept heb (ik wilde al bijna een nieuwe gaan kopen), maar het heeft geholpen! Alles doet het weer! 
  • Om Lesotho warm te houden en omdat het hartstikke leuk is: foto's kijken van onze reis naar Lesotho. Thabang kijkt z'n ogen uit!


Het schaap wat mee moest bij ons in de bus!

  • Zaterdag hadden we een verjaardagsfeestje van tante Judith. Met zelfgebakken bokkepootjestaart, lekker!
  • Dinsdag 8 april: dag van de bril! Maar ik heb het er wel een beetje mee gehad, hij bevalt me nog steeds niet goed. Dus vanaf nu heb ik lenzen! 
  • We hebben alledrie een diploma verdiend!! Woensdag heeft Thabang het Guppy zwemdiploma van blokje 1 gehaald, nog 4 blokjes te gaan! Thabang kan nu in het water springen, 10 seconden drijven, waterbellen blazen, door een gat zwemmen, de beginners beenslag en heel veel spetteren! Donderdag heeft Sam het ANWB streetwise diploma gehaald: Sam moest op de bijrijdersstoel mee in een lesauto. D.m.v. een dubbele bediening moest Sam zelf remmen. Zo leert hij de remweg van een auto inschatten. De kleinste van de klas (van de jongens én meisjes) mocht als eerste ...... Sam dus! 
  • Ik zelf heb een diploma kaasmaken verdiend! Dat houdt in: dat je alles weet over kaas en kaas maken. Mwah, niet helemaal waar! Maar het was wel leuk (inclusief charmant haarnetje!) en wat veel werk is het! Vrijdagavond hebben we dit met 23 collega's gedaan bij Landgoed Kaamps in Deuringen. Ik had het zelf georganiseerd en het was gelukkig hartstikke leuk! Ik had er al nachtmerries over gehad dat alles misging en dat niemand het leuk vond. Nu staat mijn kaas in de kelderkast (elke dag even omdraaien en afnemen) en over drie weken kunnen we het echt gaan proeven! Ben benieuwd!
  • 46% van de startende leraren wil stoppen (vanwege werkdruk, lastige ouders, te weinig salaris). Ik ben het vooral eens met de werkdruk, pfff, veel werk om een klas draaiende te houden. Gelukkig wel veel plezier!  
  • Thabang had me goed te pakken! Hij had een grote vogelspin (net echt) verdiend met een beloningssysteem. Hij zei 's avonds: "ik heb de spin niet bij jou in bed gelegd, hoor!" Wel dus. Maar denk je dat ik daar nog aan had gedacht toen ik 's avonds mijn heerlijke bed instapte ..... ik schrok me wild! 
Handig .... heitje voor karweitje (en ik weer een schone koelkast)
  • Ik heb laatst een paar testjes gedaan op internet. Daar kwam uit dat ik vooral niet normaal ben (?), ik ben curieus! Net zoals de filosofe Alendt. Je houdt wel van een beetje aanklooien, dat schept mogelijkheden. Je bent spontaan en ontmoet graag nieuwe mensen. Het liefst zeer uiteenlopende types met een grote fantasie. In deze tijd is het zeldzaam om zomaar wat te proberen. Al willen normale mensen ook zo creatief zijn, ze zijn niet zo vernieuwend als jij. 
  • En de kleur die echt bij mij past is: pink! Your motto is Go, Go, Go! But you also know how to relax and recharge your batteries for the next big thing. You like to work hard, play hard, and nap hard.
  • Weer een paar schilderopdrachten erbij, zelfs internationaal .... het moet naar België verstuurd worden! 
  • Toen Thabang boos was riep hij tegen mij: "Ik ben jouw moeder niet meer!"
  • Zondag was er hier in de buurt autocross. We konden best even een kijkje nemen. Entree 10 euro. Dacht het niet. Dus zelf maar een ander plekje gezocht, waar we toch van een afstandje wat konden zien! 
  • Thabang fietste zondag vol tegen een dikke boom aan. Wat een verdriet, hij had zich echt bezeerd. Zijn hele achterwiel ging omhoog en hij stootte zijn voorhoofd zelfs tegen de boom! 
  • Soms heb je van die vieze poep en plasdagen! Waren Thabang en ik lekker aan het fietsen moest 'ie poepen, dus toch maar snel naar huis. Hij bleef wel erg lang op de wc, ik vertrouwde het niet helemaal en nam een kijkje. Zie ik in de wc een drol met kraaltjes (van de kralenplank van school). Ik heb geen nader onderzoek verricht, maar Thabang schijnt er VEEL van te hebben doorgeslikt. En bij het zwemmen kwam ik met Thabang NET te laat bij de wc ...... plaste hij zo met een mooi boogje tegen mijn gloednieuwe groene legging, jakkes!
  • Nu mezelf aan het voorbereiden op 2 knetterdrukke weken (wel veel leuke dingen)!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten