Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 7 mei 2014

Over de boerderij penking, teveel ijsjes eten en sexuele voorlichting op de vroege ochtend!

  • Ik heb vakantie, maar echt meer tijd om op mijn weblog te schrijven, dat is niet zo. Het was een heerlijke week met Sam & Thabang. Vooral lekker veel naar buiten geweest.
  • Zoals naar de boerderijcamping (boerderij penking noemt Thabang het). Daar zijn we met een aantal vriendinnen naartoe geweest. Marlon was daar aan het kamperen en we kregen een heus 'all inclusive' arrangement (inclusief broodjes knakworst, pizza en wijn)! Thabang en Sam heb ik nauwelijks gezien, die waren de hele middag aan het rondcrossen op fietsen en skelters. Rond 17 uur mochten de geiten, kippen, koeien en pony gevoerd worden. Wat een feest!


  • Ik ben zaterdagavond met een vriendin naar de film geweest: The other woman! Wat een leuke meidenfilm. Eén man heeft stiekem drie vriendinnen en zij ontdekken dat van elkaar en worden vriendinnen. Dan gaan ze wraak nemen op die man, echt zo leuk (ik kon me (te) erg goed inleven)!
  • Voor de verandering loopt Sam eens met een bult op zijn voorhoofd! Wat heeft hij zich zeer gedaan toen hij met z'n hoofd tegen de douchetegels stootte.  
  • Toen ik op een ochtend vroeg of Thabang lekker had geslapen: "ja, ik was net nog even een film voor mijn ogen aan het kijken" (dromen, denk ik?).
  • Op mijn kindercoachpagina word ik nogal lastig gevallen met spam! Zo irritant. In 1 week kreeg ik 521 spamberichten die ik HANDMATIG (!) moest verwijderen. Belachelijk! Nu gelukkig toch eindelijk een instelling kunnen vinden die de stroom aan spamberichten tegengaat, ik ben inmiddels al een paar dagen spamvrij.
  • Thabang mocht tijdens de zwemles een tijdje in het diepe zwemmen, dat werkt een stuk beter, dan moet hij wel zwemmen, anders gaat 'ie koppie onder!
  • "Mam, gaan we weer naar de crossbaan?" Dat krijg je als je een zwager hebt die crossfietsen redt uit oud ijzerbakken! Nu hebben beide heren een crossfiets, wat zijn ze er blij mee!
  • Thabang had zijn hoofd gestoten. Toen ik vroeg: "waar aan?", kreeg ik als antwoord: aan mijn hand!
  • Sam z'n schoen is terug (na eerst een aantal dagen op sportschoenen te hebben gelopen omdat de oude echt zijn bezweken)! Hij had de schoen in de auto laten liggen op weg naar de Koningsspelen en lag de gehele vakantie in de gevonden voorwerpen bak op school!
  • Sam neemt zijn taak als grote broer soms best wel serieus! Hij besloot nu alvast te beginnen met de seksuele voorlichting door een boek uit zijn kast voor te lezen, en dat op de vroege ochtend! Thabang luisterde zeer aandachtig, maar snapt er (gelukkig nog) niet veel van. 
  • Het valt ook niet mee om deze ingewikkelde wereld te begrijpen! Zo vertelde hij dat hij uit de buik van zijn Afrikamoeder kwam en dat hij toen gelijk heel graag naar Sam en mij wilde (wel lief gedacht ....).
  • Vrijdag waren we door mijn klassenassistent (en dochter) uitgenodigd in Enschede om mee te eten. De kinderen mochten helpen pannenkoeken bakken en wij aten asperges. Om te smullen, zo lekker! Thabang was onder de indruk van de hond en begon zich ook te gedragen als een dolle hond. En we zijn ook nog even naar de kinderboerderij geweest. Een gezellige middag!
  • Maandag moesten we naar Amsterdam: Thabang kreeg een psychologisch onderzoek. Het is om te kijken hoe het ervoor staat. Waar liggen de sterke en zwakke punten van Thabang. Hoe verloopt zijn ontwikkeling in vergelijking met leeftijdsgenoten. Ik ben nu al benieuwd naar de uitslag, maar daar moet ik nog wel een tijdje op wachten (3 juni). Thabang was in ieder geval veel sneller klaar dan de bedoeling was (anderhalf tot 2 uur, hij kwam al terug met 1 uur en 10 minuten). Of dat een goed teken is dat weet ik niet?! Toen we ook nog even voor de controle moesten, bleek Thabang alweer flink gegroeid! Na het opmeten van de hoofdomtrek begon hij mij op te meten met een meetlint. Alles moest opgemeten, dus ook mijn borstomtrek. Je had die twee dokters moeten zien kijken (nee, ik was er absoluut niet blij mee). De conclusie van Thabang was dat ik teveel ijsjes heb gegeten, ha, ha.
  • Zondag hebben we genoten van een dag bij de Naturij (in Drachten) met de kinderen uit Lesotho (die in 2012 naar Nederland zijn gekomen)! De kinderen konden heerlijk spelen en dieren bekijken (inclusief vogelspin) en de ouders mooi bijkletsen.
 

 

 




 

  • Thabang en Lerato zijn verliefd! Dat is dan ook zowat hun enige overeenkomst (en dat ze uit hetzelfde land en  tehuis komen natuurlijk). Verder zijn ze compleet verschillend. Zij houdt van winkelen, hij niet. Zij maakt niets kapot, hij een heleboel. Zij is niet ondeugend, hij wel. Zij houdt niet echt van snoep, hij is er dol op. Zij slaapt heerlijk uit, hij niet en zo kan ik nog wel even doorgaan! (opposite attracks)
  • Deze week gaan mijn mannen weer naar school en ga ik nog even verder genieten van mijn vakantie!
  • En ik ga iets spannends doen: ik heb precies één auto gevonden die aan al mijn eisen voldoet en daar ga ik een proefrit mee maken. Als dat oké is ...... hopelijk wordt vervolgd!
 

2 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat de schoen terug is!!
    Enne, wat betreft het liefdeskoppel, die vullen elkaar mooi aan ;-) Heerlijk stel!
    Succes met je proefrit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah wat een leuke foto(ook al sta ik er half op...wat ik niet erg vind ;-)) Was gezellig! Vond Maaike ook! Voor herhaling vatbaar!

    BeantwoordenVerwijderen