Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 30 oktober 2013

Over pietengezeur, van de grond eten en een logeerpartijtje


  • De herfstvakantie zit er weer op!
  • We hebben een leuke week gehad! 
  • Op mijn verjaardag ben ik heel erg verwend. 's Morgensvroeg van de jongens een verjaardagsliedje, een kaart, een heerlijk ontbijtje met snoep en rauwe eieren en dit keer wél warme koffie (maar de koffiepad zat niet goed, dus het was bruin water), bonnen voor een pannenkoekenuitje en het mooiste: hele gave zelfgemaakte roze glitter hartjescadeautjes! Ook nog een tegoedbon voor een high wine, een avondje theater, geld, een lantaarn, 36 rozen en een uit etentje gekregen. Van mijn vader een boek over de relatie tussen mensen en apen? Daar kan ik nog veel van leren? En bedankt, hé?! 
  • Thabang raakt nogal eens ergens in verstrikt. Laatst zat een touwtje helemaal strak vast om zijn vinger, dan een hand vast in een winkelwagen en laatst zat mijn ritssluiting vast tussen zijn tanden? Hoe krijg je 't voor elkaar!
  • Afgelopen week is het humeur van Thabang met dat van mij in botsing! Thabang kon zijn draai maar niet vinden, hij zit zichzelf dan zo in de weg. Dat hoort ook vast bij het hechtingsproces, maar dat valt soms niet mee .... aantrekken en afstoten! Net zolang doorgaan tot ik boos wordt (en ik heb veel geduld) en het dan heeeeeeeeel erg vinden dat ik boos ben, hij huilt eerst een tijd en dan daarna gaat het over in hartverscheurend snikken.
  • Gelukkig is hij nu al een paar dagen weer lekker vrolijk en vreselijk lief!!!!!
Met tante Judith op de trampoline
  • Thabang heeft dubbele lol van de zaklamp die hij voor zijn verjaardag heeft gekregen (en hij doet het nog steeds)! Hij neemt hem mee achter in de auto en ik heb zeker al drie keer gedacht dat ik geflitst ben voor te hard rijden. En een lol dat 'ie dan heeft!
  • We zijn vrijdagmiddag naar de bioscoop geweest. Sam had bioscoopbonnen en ging met een vriendje naar een andere film! Thabang en ik zaten in de zaal ernaast naar de film Planes te kijken. Sam wordt zo groot! En tsja, ik hoop maar dat 'ie zich een beetje heeft gedragen, want als er vriendjes bijzijn?! Hij heeft in ieder geval een gevallen zakje M&M's van iemand anders van de grond gegeten, jak.
  • Die 3D bril bij Thabang is niet echt een succes, hij blijft niet op z'n neus zitten!

  • Wat een pietengezeur op de radio, in de krant en op tv!!! Toen ik aan Sam vertelde dat ze er misschien over denken om gekleurde pieten te gaan introduceren, lag hij helemaal in een deuk: "grapje zeker, natuurlijk niet!" 
  • Thabang mocht met dat mooie weer een ijsje. Mocht hij 'm voor 1 keer zelf open knippen (zo'n vrieslolly). Knipt hij hem aan 2 kanten open ..... en dan verbaasd staan te kijken dat het ijsje lekt!
  • De keuken wordt net als mijn handtas vaak gebruikt als garage!  
  • Toen ik zei dat ik nog even naar de Action (fonetisch: exjun) grapte Sam of ik daar al mijn exen misschien zou tegenkomen?!
  • Voor het eerst was er iemand te logeren bij Thabang! Zijn beste vriendje Stijn. We hebben gelijk maar gebruik gemaakt van de pannenkoekenbonnen (voor 4 personen). We konden deze bij 't Mölke gebruiken. Je kunt daar ook heerlijk spelen in de binnenspeeltuin en buiten op het luchtkussen. 's Avonds mochten ze in bed nog even kletsen en het bleef bij even kletsen ..... huh?! Echt waar! Ze sliepen zo. Helaas moest de klok een uur verzet worden en was het vóór 5.30 uur (i.p.v. 6.30 uur) al weer tijd voor actie!  
  • We hebben zondagmorgen paddenstoelencakejes gebakken en een groot treinspoor gemaakt in de woonkamer. Echt samenspelen is nog wel moeilijk, hoor. De één wil dit, de ander wil dat. 




  • Kinderlogica (Thabang): als een koe roze billen heeft, poept hij roze poep!
  • Thabang lust steeds meer, zelfs kastanjes met zo'n bitter laagje erop.
  • Soms weet ik niet zoveel te bedenken om hier op dit weblog te schrijven. Toen ik zei dat ik er misschien over een jaartje mee stop. Nou, Sam wil het dan wel van me overnemen!! 
  • Thabang helpt me vaak met het inpakken van de afwasmachine. Hij stopte dit keer alleen het vaatwastablet in het bakje van de wasmachine (die staat ernaast).
  • Ik werd maandag door school opgebeld. Schrik. In een paar tellen gaat er van alles door me heen (ongelukje, ziek, etc). Maar een luizenmoeder (help!) had bij Sam iets ontdekt! Slik. Een teek achter het oor. En die hadden ze even netjes verwijderd. Mooi zo! Sam heeft al eerder een teek gehad, we komen nou eenmaal veel in het bos (bijna elk weekend), maar dus toch even wat vaker controleren! En stel je toch voor dat Thabang ooit luizen krijgt, dan denk ik dat we de tondeuse er maar bij pakken!
  • Ik vind regelmatig vissenvoer op de vloer? Als ik niet op let zit Thabang er volgens mij van te snoepen!? Hoog opbergen lijkt me een beter plan! 
  • Wat een wind afgelopen maandag! We hebben toch maar even omgefietst (niet langs het bos). De schade valt mee: een weggewaaide vuilnisbak, een paar ingeklapte tuistoelen en 3 windkapsels!
  • Sam krijgt vaak een rode huiswerkmap mee van school. Heel interessant wat daar allemaal in te lezen valt!!! Kijk maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten