Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 6 november 2013

Over hacken, handstand en Appelpoetser

  • 's Middags, als Thabang vrij is doen we meestal een werkblad en een spelletje (kwartet, ganzenbord, etc), En dan heeft 'ie daarna wel een rondje fietsen verdiend!
  • Sam zit altijd te vissen naar de hoogte van mijn loon! Natuurlijk gaat 'm dat niks aan. Hij begint al te dreigen met dat hij m'n bankrekening wil hacken!
  • Sam en ik leren veel over ons brein! Heel interessant. Nu weten Sam en ik bijvoorbeeld wat parosmie en anosmie is (daar heb ik last van) en wat ambidexter is. En dat er zo'n 150.000 kilometer aan zenuwbanen in je lijf zit!
Lekker spelen
  • De laatste gymles van Thabang zit erop! En wat vond hij het leuk! Er hingen touwen waarmee je heen en weer kon zwaaien (dat was de opdracht). Blijkbaar had Thabang niet goed opgelet en klom hij zo richting het plafond! Dit had de juf nog nooit meegemaakt!! 
  • Na een flinke aanvaring met Sam (over verwend gedrag) moest hij zelf maar een manier bedenken om het weer goed te maken. Komt 'ie eerst met een knutselwerkje van hem en Thabang aanzetten (van weken geleden) .... dacht het niet! Later had hij wat anders bedacht en kreeg ik een hele lieve brief! Goedgekeurd!
  • Na de storm hebben we in het bos vlakbij ineens nieuwe borden: 
  • Sam mocht zaterdag extra lang opblijven, we hebben samen animal crackers gekeken, echt iets voor Sam. 
  • Toen Stephanie en Stef kwamen eten had ik de vissen even weggezet. Toen Thabang vroeg waar ze waren gebleven had ik een grapje gemaakt en gezegd dat we nu geen vissen meer hebben. Hij moest direct huilen, oeps.
  • Altijd lekker: een paar mooie wandelingen in deze tijd van het jaar! 
Oma en Sam
 
  • Sam wil wel graag 18 jaar zijn, want dan kan je je moeder tegenspreken. Alsof hij dat nu nooit doet??
  • Er bestaan hele mooie apps voor de iPad. Sam is dol op Minecraft waarbij hij zelf verschillende werelden kan creëren. Thabang is nu vooral gek op Assepoester (hij zei ook al een keer Appelpoetser), een digitaal en interactief prentenboek. Vooral als Assepoester een mooie jurk aankrijgt (wisselt telkens van kleur, roze, blauw, groen of oranje). Erg mooi en nog leerzaam ook!
Hier doen we samen een potje Monopoly!
Hier was Sam nog aan het winnen ..... 
  • Vorige week deed ik een handstand tegen de deur hier in de woonkamer. Dat wilde Thabang ook wel. Met wat geoefen had hij het zo voor elkaar! Vol trots haalde hij Sam erbij en liet het zien! Dat wilde Sam ook wel! Maar die zakte direct door zijn armen en belandde op zijn hoofd, dat was behoorlijk pijnlijk en hij was in dikke tranen. 
  • Hier twee handstandfilmpjes van Thabang:

  • En nu snel in mijn kledingkast op zoek naar een fatsoenlijke pyjama  ... ik moet morgen in pyjama naar school, vanwege het nationaal schoolontbijt! Heel charmant!

2 opmerkingen:

  1. En waar blijft jou handstandfilmpje?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vooral dat 'goed he?' aan het eind! Knap hoor Thabang!!

    Groetjes Mariella

    BeantwoordenVerwijderen