Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 16 oktober 2013

Over een datingsite, SM en een Afrikaantje

Begin de dag met naar buiten gluren ..... 
bouwvakker aan het werk op de steiger!
  • Het voegen is nu gelukkig af. Helaas hebben ze alles wat er aan onze muren hing eraf gehaald en niet weer opgehangen (zoals posters, vogelhuisjes en ons huisnummer). Wat zullen ze gedacht hebben toen ze het ooit van mijn zusje gekregen bordje: "my next husband will be normal" eraf haalden? Ze hebben een mooie zooi achtergelaten en overal klodders voegspul en de ramen moeten ook maar weer eens gewassen! Het is gelukkig wel mooi geworden!
  • Toen we terugkwamen van de gym konden we ons huis niet meer in, het voordeurslot is kapot! (en de bel doet het ook ineens niet meer). Waarschijnlijk wat pruttel in het slot terechtgekomen. En ik had de achterdeur op de klem en alle ramen dicht. De bouwvakkers hebben me geholpen en van alles geprobeerd om weer in huis te komen. Sam kwam met de oplossing! Hij had een oude wandelstok gevonden en zo konden we de deur door de brievenbus weer openen. Opgelost!
  • Sam is dol op Engels en wil veel woorden weten. Toen er een fragment op de radio was over 'burned popcorn' wist Sam de betekenis daarvan wel: popcorn vogel (bird)! 
  • Hier een pas geleerd liedje van Thabang:
  • Sam is nu echt in een andere fase terecht gekomen. Hij vond het vorig jaar nog leuk als ik af en toe een briefje in zijn broodtrommel deed. Nu heb ik dat vorige week ook gedaan ..... nou, dat werd me niet in dank afgenomen. Iedereen wilde dat briefje lezen (er stond iets op van "veel plezier!") en Sam schaamde zich dood. Ik zal het niet meer doen, Sam!
  • Ik heb weer een schilderij klaar, hij is 1 meter bij 1 meter (groot dus)! Ik doe met dit schilderij mee aan Eigen oogst (een amateurexpositie). Voor 140 euro is 'ie te koop. Nu aan de slag met het ontwerpen van een kaart (in opdracht). 
  • Sam had een boodschap gedaan in de regen en was er helemaal klaar mee, Thabang staat dan gelijk met een paraplu paraat, lief! 
  • Wat had Thabang een grote lol toen er aan Sam's slaapkamerdeur een briefje hing dat hij wel naar binnen mocht en mama's en meisjes niet!
  • Door een miscommunicatie zit ik ineens in een bepaalde werkgroep voor een ontmoetingsdag (adoptiegerelateerd) en moet ik ook nog als spreker mijn ervaringen gaan vertellen. Gelukkig heb ik nog even, het is in april 2014.  
  • We zijn naar het theater geweest: buurman & buurman! Ze vonden het allebei prachtig! Thabang schaterde daarbij zo hard door de zaal, dat hij veel bekijks had! 


  • Toen ik maandagochtend even boodschappen ging doen had ik IETS teveel meegenomen (voor op de fiets tenminste). Drie mensen spraken me aan, maar ik zei dat het wel ging lukken (met 1 doos, 2 fietstassen vol en 2 aan het stuur! Niet dus! Er knapte een handvat en een tas belandde op de grond. Het was echt onmogelijk om alles op de fiets mee te nemen. De moeder van een vriendje van Sam heeft de boodschappen later bij me thuisbezorgd ..... ik schaam me diep. 
  • Net toen we precies op de helft waren met fietsen en skeeleren vloog de ketting van Thabang's fiets eraf. Moesten we teruglopen. Pech.
  • Nog een paar dagen en dan hebben we een weekje herfstvakantie!
  • Meld ik me weer eens aan bij een datingsite .... wat een bijzondere reacties! Of hij komt uit Terneuzen, Milaan of Uppsala (Zweden) , heeft als naam 'mislukt_676' of  'plaksnorre' of hij is boven de 50 (record is 70 jaar!) of hij begint zijn bericht met hoi mevrouw of hij stelt zich voor als humorvol uitziende man??? Ha, ha!! En dan heb ik het nog niet eens over spelfouten! (wat heb jij een leuk kindt!)
  • Sam weet al veel afkortingen. Nu vertelde hij enthousiast dat hij nu ook wist wat SM betekende. Oja? Ja, zegt Sam: "stoute mama!" Pfoe! Ik was al bang dat hij me wat anders ging uitleggen!
  • Ik durf het bijna niet op te schrijven, maar Thabang heeft nog meer spierballen dan ik! Sam en ik winnen nu nog van Thabang met armpje drukken, maar over een paar jaar???
  • In de kerk wenste Sam iedereen "pies" toe in plaats van peace. 
  • Toen ik vroeg of Thabang ook last heeft van het hoesten .... zei hij dat dat vooral erg zeer deed aan zijn hart.
  • Op school hadden we het over Afrikanen. En dat Afrikaantjes ook een soort bloemen zijn. Zegt een leerling van mij: mijn moeder drinkt ook altijd een Afrikaantje (advocaatje). 
  • Hier nog een filmpje van Sam & Thabang:

1 opmerking:

  1. Leuk t-shirt van Thabang (met dat monster). Heeft Bertho ook (vast H&M!). Moet je eens een foto in het donker met een flits maken :-)
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen