Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

dinsdag 22 oktober 2013

Over de herfstvakantie, spierballen en in de bosjes plassen (mét toeschouwers)

  • Thabang wilde een spinnenweb maken met een kastanje, stokjes en roze wol. Dat was alweer zo lang geleden dat ik Google erbij nodig had om te kijken hoe dat ook alweer moest, schandalig!
  • Heb ik net alle ramen gewassen, waren ze nog niet klaar met voegen! Nu mag ik wéér de ramen wassen, grrrr!
  • Er zat een vogeltje in ons vogelhuisje. Toen hij er weer uitvloog vroeg ik aan Thabang waar hij naartoe zou gaan? Dat wist Thabang wel: baby's halen! Huh? Ja, uit het Avonturenpark, zei hij er achteraan. Heerlijk, die fantasie.
 
  • Thabang kwam even bij mij in de schilderkamer spieken, gelijk de hele mouw in de verf, knoeipotten zijn we!
  • Het is nog steeds lekker weer, toch zijn we wel wat meer binnen te vinden. Lekker puzzelen, kleuren en spelletjes doen. Vooral erg gezellig om kaarsjes aan te steken. Thabang probeert dan ook even uit hoever hij zijn hand boven de vlam kan houden, au!
  • Thabang blijft dol op pruiken en dat soort dingen. Bij toeval vond ik deze, dus die moest gelijk op! Beeldig. Toen ik vertelde dat zijn haar kroeshaar heet, vond hij dat maar een lelijk woord.
 
  • Sam heeft de waterpokken, zeker 100 stuks op z'n rug. Hij is er niet ziek van, maar het kriebelt wel! En nu wil Thabang ze ook! Maar die heeft ze al gehad!
  • Het humeur van Thabang heeft twee dagen een dieptepunt bereikt. Hij heeft het dan vooral op mij gemunt (gelukkig niet op anderen gericht). Hij begon zelfs 's morgens al om half 6 met het roepen van: stomme mama, ik ben boos op jou! Ook goeiemorgen!
  • We werden zondag getrakteerd op een dagje Slagharen! Lief! We hebben een erg leuke dag gehad en het was mooi weer! 










  • Waren we net het pretpark uit, moest Thabang plassen. Ik had even een paar bosjes goedgekeurd op het minimale aantal toeschouwers! Staan we er net te plassen stopt er daar precies een volle bus!   
  • Afgelopen weekend had ik even twee kinderen extra (Rens en Lisa), ze bleven gezellig logeren.
  • Thabang moest weer een prik. We zaten in de wachtkamer totdat de assistent ons kwam ophalen: 'meneer Mulder' mag meekomen, zei ze. Ik dacht dat ze Thabang bedoelde, niet dus, er stond een andere meneer Mulder op. Toevallig! Helaas had Thabang dit keer zó'n geen zin in een prik, er moest een extra persoon bijkomen voor die sterke spierballen van Thabang.
  • Ik had mijn vader op Vaderdag een heel goedkoop cadeau gedaan: een dag met de trein naar het Rijksmuseum in Amsterdam (mijn vader kan gratis reizen en heeft een museumjaarkaart). Vandaag was het zover. We zijn 's morgens om 8.15 uur vertrokken, met de auto, de trein en dan de OV fiets. Ideaal om zo rond te sjezen in Amsterdam. Eerst taart met cappuccino, daarna het Rijksmuseum. Wat is het mooi geworden! En vreselijk druk. Ik werd gelijk even op de vingers getikt bij de Nachtwacht (mijn fototoestel flitste per ongeluk). Daarna geluncht en een wijntje gedronken op het terras! Wat een quality time! 
  • Zagen we Albert Verlinden ook nog voorbij lopen, ha, ha.
  • Nog 1 nachtje en dan ben ik jarig! We gaan er een leuk feestje van maken!!  

1 opmerking: