Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 9 oktober 2013

Over de opwarming van de aarde, een getikte mama en iets vreselijk lelijks



Vangst als mama alle topjes van de dreadjes eraf knipt
  • Thabang heeft een hele mooie, lieve kaart gekregen van zijn vriendinnetje Lerato. 
  • Sam maakt zich druk om het jaar 2037 wanneer de aarde waarschijnlijk 2 graden warmer is. Vooral als hij moet gaan slapen, niet zo handig!
  • Bruin is Thabang's nieuwe lievelingskleur.
  • Dinsdag is de woningstichting begonnen met het opknappen van mijn huis. Eerst moeten alle voegen eruit, wat een kabaal! Net toen ik aan het werk moest met de handelingsplannen voor school. Niet echt fijn:
  • Zaterdag was Thabang 's morgens ineens heel ziek, hij had zo'n zere buik en hoofdpijn. Thabang is geen pieperd, dus dat nemen we dan heel serieus. Na een paar uurtjes met een deken op de bank, ging het gelukkig alweer een stuk beter. 
  • Vrijdag was het dierendag, dus werden onze vissen een beetje extra verwend (Hoe verwen je een vis? Bij een hond is dat wel veel makkelijker!). Op school was er een uil, de kinderen mochten vragen stellen en aaien! Dat heb ik natuurlijk ook even gedaan.
  • Soms gaan we even op de fiets naar een speeltuintje, altijd leuk!


  • Zondag heb ik iets vreselijk lelijks gedaan! Ik ben met Sam & Thabang naar de Monstertruckshow geweest. Wat fout! Maar o, wat hebben Sam & Thabang genoten. Voorbij flitsende motoren, auto's op twee wielen, stunts met vuur en een paar heftige crashes. En natuurlijk de lompe monstertrucks. Toen ze 6 dames zochten om achterin de auto's te stappen, heb ik me snel achter een dikke meneer verstopt, daar had ik echt geen zin in (het is al erg genoeg dat ik aanwezig was), zoveel vrouwen waren er niet, dus mezelf verbergen was noodzakelijk!
  • Sam zei op de terugweg: "mama, het was zooooo mooi, dat had je niet willen missen, hé?!"



Sam's vriendje was er ook!


 



  • Het was weer tijd voor muggenjacht 's nachts. Zzzzz, lamp aan, mug weg, lamp uit, zzzzz, lamp aan, mug weg, lamp uit, zzzzz, lamp aan, mug weg, dit zeker 10 keer! Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee, ben ik maar in Sam's bed gekropen (die was een nachtje naar z'n vader). 
  • Ik heb mijn haar zelf gekleurd, wat een gesmeer is dat altijd. En maandag nog even laten knippen door de kapper, ze heeft er veel te weinig afgedaan, balen. Ik heb zeker 3 keer gezegd dat er een flink stuk af moest.
  • Zaterdag hebben we oma aangemoedigd met tennissen en zondag Stephanie ..... resultaat: ze hebben allebei dik verloren, jammer.
  • Toen Thabang laatst op school tegen iemand aanbotste noemde iemand hem Klabang.
  • Sam had een heel leuk verjaardagsfeestje met 14 (!) jongens. Ze hebben levend stratego gedaan, leuk!
  • Ik moest naar een twee uur durende vergadering in Amsterdam en ik wilde geen oppas zoeken voor Thabang dus moest 'ie mee. Hij heeft het goed volgehouden! En hij heeft genoten van al dat verkeer, slalommen tussen scooters, fietsers, bussen, auto's en trams.
  • Sam wil er graag een klein zusje bij (geen Afrikaan, want dat duurt zo lang en dat zijn vaak geen baby's).
  • Toen Sam aan tafel voor de grap zei dat mama getikt is .... ging Thabang mij tikken, ha, ha!
  • Sam krijgt mail, leuk! Nou stuurt hij ook mail terug en ik controleer dat (voorlopig). Vaak stuurt hij leuke bijpassende plaatjes als bijlage:
plaatje voor Judith de dokter

 plaatje voor Thabang

plaatje voor oma!

plaatje voor mij!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten