Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 31 mei 2013

Over de avond4daagse, vliegenpletterij en een verstopte wc!

  • Oma was jarig en Sam heeft speciaal daarom een rapport geschreven voor oma. Hier een stukje uit het rapport: oma's uiterlijk krijgt een 9, oma is de mooiste. Sam zou ook niets veranderen aan de kleren van oma. Voor luisteren en muziek krijgt oma een 10. Oma praat genoeg en met grapjes, oma moppert niet. Over de vrije tijd zegt Sam o.a. dat ze oppast, belt en met de 'ifoon' bezig is. Als er gelogeerd mag worden dan mag Sam lekker laat naar bed en snoepen. Sam wil graag een keer met oma naar het Avonturenpark. Voor knuffelen krijgt oma een 9 en spelen een 10. Waarmee oma extra punten kan verdienen? Sam schrijft: een keer per half jaar een boottochtje. En je bent de liefste oma van de hele wereld en van andere planeten. Sam zou het fijn vinden als oma zo blijft, ze is goed zoals ze is.
  • Soms voeren we de schaapjes achter ons huis met gras. Thabang plukte een bosje brandnetels om te voeren, au!!! 
 tractor in actie, altijd mooi! 
  • Sinds de luieroverstap (nog) geen nattigheid weer gehad!!
  • Vanaf vrijdagavond hadden we de wc compleet verstopt! Zaterdagavond heb ik zelf een poging gedaan (ik zal de details besparen) en ook mijn zwager Eric heeft het geprobeerd. Niets! We hebben maar één wc dus dat was een paar dagen behelpen. We hebben er ook vreselijk om kunnen lachen. Maandagochtend om 8 uur gelijk Ross Salland gebeld en zij hebben de boel weer opgelost! Waarschijnlijk een wc papier-ophoping ...... dat is vast het resultaat van 1 jaar en 5 maand Thabang in huis! Nu hebben we wel weer wat meer waardering voor ons toilet!
  • Vraag me niet hoe het komt maar we hadden afgelopen week een vliegenplaag. Op Sam's kamer vonden we er zo'n 10, op Thabang's kamer zo'n 40 en in mijn kamer zeker 150, jakkes!!!!! De meeste kon ik zo naar buiten jagen (ze waren sloom) en helaas heb ik er ook een partijtje moeten pletten. 
  • We fietsen vaak een rondje langs de Regge, plezier gegarandeerd. Behalve afgelopen week. Er lopen vaak paarden en koeien los. Maar dit keer hadden een aantal koeien het echt op ons voorzien ...... ik wist niet hoe snel we weer weg moesten komen, we durfden niet eens meer naar Thabang's fiets! Ik moet toch echt wat heldhaftiger worden, hoor!!

  • Ik ben deze week verwend met een prachtige bloemenbak vol planten, van mijn zus gekregen!  
  • Ook heb ik mezelf van het vakantiegeld getrakteerd op een opvoedboek over effectief communiceren met kinderen (How2talk2kids) en op de biografie van Nelson Mandela, lijkt me goed leesvoer voor al die zomerse avonden (mét rosé) in mijn achtertuin. 
  • En ik denk dat ik binnenkort toch maar een nieuwe startmotor in de auto laat zetten. 
  • Het was een paar dagen heerlijk weer. Dus mocht er met water gespeeld worden:
















  • Ons grasveld is mooi geworden en officieel voor geopend verklaard! Wel veel meer werk om te maaien (ook het stukje van de buren moet ik erbij maaien), maar we hebben er vooral veel plezier van. 
  • Deze week was het weer tijd voor de avondvierdaagse. Een hoop geregel (een man was best handig geweest, dan kun je nog een beetje afwisselen). Thabang zou alleen de laatste avond mee lopen, maar toen ik de avondvierdaagse woensdag liep en eens door Thabang's ogen bekeek .... dacht ik toch maar van niet. Veel te druk, hij gaat veel te graag zijn eigen gang en hij is nog zo verwonderd over de wereld om hem heen, dus we gaan voor een andere jaar. Sam vond het prachtig en hij liep heel wat extra kilometers (heen en weer en rondrennen). Vrijdagavond de medaille dik verdiend, knap gedaan Sam!  

  • Sam heeft trouwens wel 1 avondje avondvierdaagse overgeslagen, donderdag was hij ziek en werd ik dus 's morgens om 10 uur (toen ik voor de klas stond) opgebeld. Waarom altijd op donderdag of vrijdag?? Gelukkig snel iets kunnen regelen (bedankt opa en oma Vogel). Het ziek zijn viel gelukkig mee. 
  • Bah, ik heb een koortslip! Normaal kan ik het wel verklaren (ziek geweest of vermoeid), maar deze keer niet, ik ben topfit! Gelukkig geen dates in het vooruitzicht., dat scheelt.
  • We kregen post ... zeer belangrijk post! Post van Lerato! Een leuke kaart en een mooi boek (ik ben op jou):





4 opmerkingen:

  1. Wat lief, dat kaartje!!!! En het rapport voor oma ook!!!! En ja, ook wc-papier.... Been there....
    Marianne en Bertho

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief rapport heeft Sam voor zijn oma gemaakt, en wat goed dat hij de avondvierdaagse heeft uitgelopen. En wat een lief kaartje wat Thabang krijgt van Lerato. Dat boekje How2talk2kids heb ik ook, erg leuk en leest ook makkelijk weg.

    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sooo..moest ff bijlezen hoor, maar leuk, leuk leuk!!! Práchtige fotoshoot ook, wat een supermooie kids heb je Marije, met streken en al!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te lezen en wat schattig van dat rapport. Wel wil ik even iets zeggen, het zou namelijk kunnen dat het verstopte toilet en de vliegjes met elkaar te maken kunnen hebben! Wij hadden heel lang last van rioolvliegen en hebben een speciaal bedrijf laten komen. Wat bleek? We hadden een breuk in ons riool. Is bij jullie inmiddels alles helemaal opgelost?

    BeantwoordenVerwijderen