Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 23 mei 2013

Over een reünie, honing slingeren en 13 nieuwe autootjes


  • Dit was weer een weekje met van alles wat!
  • Met school (werk) ging ik dinsdag met de kinderen naar 't Dolfinarium. Het is niet droog geweest, ik kon buienradar wel aanvliegen, die zei dat het om 9 uur, 12 uur en 15 uur droog zou zijn!! We aten zelfs patatjes met de regenpakken aan!   
  • Ik was vergeten de vuilnisbak aan de weg te zetten (dat moest zaterdag i.p.v. 2e pinksterdag) en ik had juist zoveel verzameld (na een grondige opruiming in mijn huis) om weg te gooien, nu dus nog steeds een volle bak en meer dan 8 losse vuilniszakken.
  • Soms moet er opgepast worden ..... dat gaat eigenlijk altijd goed, superfijn! 
heerlijk ijsje eten met Lotte
  • Zaterdag, na meer dan een jaar was het dan eindelijk zover ..... de fotoshoot voor mijn ouders (als bedankje voor de wintersportvakantie van februari 2012). Het was even spannend in verband met het weer, maar het ging door! De foto's zijn gaaf geworden, binnenkort hier meer te zien!
  • Normaal ben ik niet blij dat er dieren doodgaan, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet zo erg vond dat de haan schuin achter ons huis dood is gegaan (hij was ziek). Na een heerlijke haanvrije week is het nu helaas 's morgens weer wakker worden met gekukeleku, balen (voor half 6 zit ik dan 'lichtelijk gefrustreerd' naar het plafond te staren)!
heerlijk, zo'n schommelbank!
  • Zondag hadden we een Lesotho reünie van de kinderen die uit Beautiful gate komen en in 2012 zijn thuis gekomen, dus lekker spelen (in ieder geval een poging tot spelen) met Mohale, Thapelo, Mohau, Thabo, Tsepo en het allerbelangrijkst: Lerato! Thabang wil met haar trouwen!
  • Het was superweer, wat een geluk.   
  • We kregen heerlijke cakejes met eetbare Lesotho vlaggen (icings ofzo?). Later stonden er echter ook hapjes met papieren vlaggetjes, dus Thabang begon de papieren vlaggetjes ook op te eten, verwarrend! 




  • Sam en een vriendje waren even niet zo aardig voor Thabang. Zaten ze met z'n tweetjes op de Wii te racen, gaven ze Thabang ook een controller, dus die dacht dat hij ook aan het racen was, niet dus. En Sam en dat vriendje Thabang maar wijsmaken dat hij eerste was geworden!
  • Wel even schrikken toen ik mijn redelijk-nieuwe-met-donzen-veertjes-gevoerde-zomerjas had uitgewassen, hij kwam er zo gek en vervormd uit ..... toen maar even op het etiket gekeken: niet wassen, oeps! Gelukkig is het goed gekomen en kan ik hem weer aan!
  • Op het bord schrijven met een watervaste stift (i.p.v. een whiteboard stift) was ook al niet zo handig (en de leerlingen moesten natuurlijk hard lachen).  
  • 2e pinksterdag zijn we nog even op de fiets naar de Kruidenwijk gegaan voor de jaarlijkse rommelmarkt, springkussens en nog veel meer. Score: 13 nieuwe autootjes voor 1,50 euro en een iPad hoes.


  • Zondagmiddag wilden we met opa en oma met de trein, maar toen wij eenmaal op het station stonden ging de trein ineens niet meer, dus toen hebben we nog iets educatiefs gedaan: naar de bijenstal! Sam en Thabang mochten honing uit de raat slingeren en ook echte honing proeven natuurlijk. Sam & honing = blegh! Thabang & honing = mmmmmm!  
  • Daarna heerlijk gewandeld naar de Schotse Hooglanders. Daar zagen we nog een klein Hooglandertje over het hoofd, dus die lieten we per ongeluk van dichtbij schrikken, hij rende snel naar z'n mama.


Thabang zou hier uren naar kunnen kijken, 
hoe de bijen in en uit de kasten gaan
  • Thabang is nu echt in de waarom fase terecht gekomen: Waarom kunnen de ogen wiebelen van Koekiemonster? Waarom heet een mitella een mitella? Waarom woont Lerato ver weg? Waarom is het midden in de nacht? Etc, etc.
  • Hoe koud het buiten ook is, bij ons in de klas is de verwarming kapot en begint de ochtend met 25,5 graad, pfffff!
  • Thabang had het pennetje van de Nintendo DS vast in zijn haar zitten!  
Thabang en opa ..... op weg naar de Schotse Hooglanders

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch, een bruiloft in het verschiet ;-)
    Doen we wel cakejes en hapjes zonder vlaggetjes :-P
    En wat balen van de regen hé...vooral met een schoolreisje, sjemig...
    Ben benieuwd naar de foto's van de shoot!

    kusjes voor Thabang!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om te lezen weer! Tip voor het whiteboard (maar misschien ken je 'm al): als je per ongeluk met een gewone stift erop heb geschreven, eroverheen gaan met de whiteboardstift!
    Marianne en Bertho

    BeantwoordenVerwijderen