Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 2 mei 2013

Over Koninginnedag, de lik-me-vestje-straat en onhandige acties

  • We hebben vakantie, heerlijk.
  • Thabang eet alleen zijn bord leeg omdat ik dat zeg en omdat hij zo groot wil worden als een reus (of als tante Judith, dat is ook goed genoeg!).
  • Het gaat zo fijn thuis met Thabang! Alleen dat kusjes geven aan andere mensen is hechting-technisch niet helemaal oké ..... hij geeft echt iedereen 10 kusjes (terwijl ik dagelijks aangeef dat kusjes alleen voor mama en Sam zijn, wel heel charmant als je op verjaardagen bent, maar niet de bedoeling). 
  • Thabang wil ook veel getild worden, het liefst de hele dag zo dicht mogelijk tegen me aan (het liefst bij mijn vest in, mét de rits dicht), hij heeft nog heel wat in te halen, geen probleem, behalve dat hij nu toch wel wat zwaarder begint te worden, maar dat is een goed teken!
bij Intratuin, hij wilde er niet meer weg, heel interessant allemaal!
  • Ik ben erachter waarom die kraaien nog steeds in mijn schoorsteen zitten, ze halen zelf die kapjes eraf, ze verbuigen zo dat ijzer, brutale beesten! 
  • Toen Thabang vorige week bij Laura was (moeder van vriendje van Sam), vroeg Thabang de hele tijd om fluit! Laura gaf aan dat ze geen fluit voor Thabang had. Later kwam ze erachter dat Thabang fruit bedoelde (hij kan de 'r' niet uitspreken, ha, ha). Ook had ze na lange tijd even haar pruik afgezet en Thabang vroeg doodleuk of ze even naar de kapper was geweest. 
  • Zaterdag was de eerste wedstrijd van de atletiek. Sam vond het maar spannend. Je kan bepaalde doelen/limieten halen waarvoor je aan het eind van het seizoen medailles krijgt. Nou, het ging prima met Sam ..... van de 3 onderdelen heeft hij al 3x brons binnen! 

  • Gisteren had ik al even een filmpje geplaatst, maar Thabang zegt nu heel vaak (minstens 10 x per dag) dat hij me de liefste van de hele wereld vindt, geheel wederzijds! En Sam is natuurlijk ook de liefste!  
  • Sam had een mooie tekening op school gemaakt, over wat Beatrix als laatste nog zou doen als Koningin. Sam had bedacht dat ze dan ging vissen (!?).
  • Sam zorgt sowieso wel voor lachmomenten: zo noemde hij de rodelbaan de roddelbaan en de straat naast ons per ongeluk: de-lik-me-vestje-straat (i.p.v. de Imminckservestraat). 
Sam met 2 zelfgemaakte vlaflips
 
handen én haar föhnen!
  • We hadden van woensdag op donderdag een logeetje: Sam's twee-handen-op-één-buik-vriendje Cas. Woensdagmiddag zijn we eerst lekker naar de film The Croods geweest, wat een grappige film! En verder was het vooral erg leuk om die twee zo leuk samen te zien spelen.
  • Nu ik alweer een tijdje single ben, moet het toch maar eens gebeuren, dat ene kastje wat al máánden in een doos op de gang staat, in elkaar zetten (dat zijn van die klusjes die ik graag aan een toekomstige man zou overlaten, maarja). Maandagochtend om half 8 begonnen en om kwart over 9 klaar, met hulp van Sam! En ik had geen onderdelen over, de laden kunnen open en dicht en hij zit stevig in elkaar, ik ben er blij mee!
  • Vrijdag hadden Sam en Thabang de Koningsspelen. Jammer dat het regende, maar dat mocht de pret niet drukken. Ze hebben een leuke dag gehad. Ik was wel een beetje dom want ik heb ze 's morgens uit automatisme snel een ontbijtje voorgeschoteld, moesten ze daarna op school weer ontbijten!
  • Ik zat in de organisatie van de Koningsspelen bij ons op school. En dat je dan naar Buienradar kijkt en dingen ziet die je niet wilt zien, dus wij moesten ook uitwijken naar plan B (=binnenprogramma). Verder geslaagd, maar wel blij dat dit klusje weer voorbij is! 
  • Met Koninginnedag zijn we bij opa en oma geweest voor heerlijke tompoezen en bijzondere tv-momenten. Daarna op de fiets naar Nijverdal voor de rommelmarkt en andere leuke activiteiten. 's Middags in Hellendoorn gekeken. Helaas thuis gekomen met de allerlelijkste puzzel die er bestaat met een afbeelding van een Oostenrijks dorpje met bijbehorend landschap (1000 stukjes voor 50 cent), Sam vond dat het allermooiste van al die rommel! Thabang kijkt alleen maar naar auto's, motoren en trekkers.


  • Er waren wat onhandige acties afgelopen week:
  • Toen Thabang en Sam vrijdagochtend de schoenen aan wilden doen, waren ze kwijt. Uiteindelijk vond ik ze bij de trampoline, kletsnat. En ik had geen alternatief ..... heb ik ze (schaam, schaam) met natte schoenen naar school gestuurd. 
  • En Thabang plaste donderdag net voordat ik weg moest naar mijn werk (voor 7 uur 's morgens) per ongeluk op de bank! Ja, dat kan je natuurlijk niet laten liggen en daar 's avonds nog eens naar kijken.  
  • Na de atletiekwedstrijd (in Enschede) kwamen we er in Hellendoorn pas achter dat Sam's rugtas nog in Enschede lag en we konden niemand meer bereiken (zijn schoenen, jas en allerlei andere dingen zaten in de tas). Moest hij 24 uur zonder zijn schoenen doen, dan maar atletiekschoenen aan. Zondag hebben we de tas opgehaald (we hadden toch toevallig een feestje in Enschede).   
  • Er viel een geboortekaart van een vriendin op de mat en daar stond op: Aan Marije, Sam en Thabang van Munster (mijn naam toen ik getrouwd was, nu al 9 jaar geleden), ik heb er hard om moeten lachen. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten