Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 6 juni 2013

Over buitensluiten, de luiaard en een diepe belediging

Het duurt even, maar hij vindt patat steeds lekkerder!
  • Volgens mij heb ik het hier nog niet eerder genoemd, maar Thabang noemt veel mensen luiaard: Sam de luiaard, Stephanie de luiaard, maar ook juf de luiaard. Wel een beetje gek, hoor!
  • Thabang is slim ..... als de oppas er is en Thabang is lekker aan het springen op de trampoline, racet hij naar binnen en doet de deur dan snel op de klem (oppas buitengesloten!), dit heeft hij al meerdere keren gedaan. De oppas laat nu van tevoren de bovenste klem (waar Thabang niet bij kan) uitsteken, zodat de deur niet dicht kan.
  • Telkens wil Thabang niet onder de douche. En als hij er eenmaal onder staat wil hij er niet meer uit! Zucht. 
  • Afgelopen zondag was Suze jarig, dus op naar het feestje. Maar helaas, Thabang was zó vervelend en heeft het strafrecord gehaald, ik heb hem 4 keer straf gegeven (en dan heb ik me nog ingehouden). Na 2 uurtjes zijn we er maar snel vandoor gegaan.
  • Op school gaat het wisselend. Toen het op een dag niet goed was gegaan en ik daar teleurgesteld over was, barstte Thabang in snikken uit, hij kon haast niet meer stoppen met huilen, hij was er zelf ook zo verdrietig van ("maar ik vind het nog zo moeilijk, mama"). Hij zit nu wel in een soort bewustwordingsproces, dat is heel goed, hij ziet wat er niet goed gaat. Nu nog wat hulp en extra begeleiding en dan komt het vast snel weer goed!
  • De afgelopen week moest ik 3x weg (Avond4daagse en intervisie) en dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk. Gelukkig hoef ik de komende maand maar 2 keer een avond weg, dan kan ik hem in ieder geval 28 x zelf naar bed brengen!
tegen elkaar racen op de Wii
  • Zaterdag heb ik een dag inspiratie opgedaan. Ik heb 3 workshops gevolgd. Een tekenactiviteit, een workshop familie opstellingen en ik heb meegedaan aan hartcoherentie. Alle drie super interessant en fijn om weer bij te leren! Vooral het stukje over je hart, als je in een Flow zit en rustig bent, gaat je hartritme mooi stabiel, je hoofd en hart zijn dan in harmonie. Mijn ritme ziet er prima uit! En dat bevestigt alleen maar dat ik zo goed in mijn vel zit!
  • Voor de beroepsgroep voor counseling waar ik bij zit als kindercoach is zo'n workshopdag 6 punten waard. Per jaar moet ik er 25 halen. Nog 19 te gaan!
  • Sam doet met plezier klusjes (met en zonder opa) en Thabang is ook dol op helpen!

  • Eric, Mirjam, Job & Rosa gingen zaterdag op Sam en Thabang passen .... dat is altijd een feestje! 's Morgens met de poes Woezel naar de dierenarts en 's middags naar de Twente Biënnale, een evenement met internationale topkunst en Oost-Nederlands talent. Sam en Thabang zijn ook in de Miracoco geweest, dat is de 1200 vierkante meter reuzen-inflatable van de Architects of Air uit de UK, een hallucinerend labyrint dat is afgeleid van islamitische architectuur. Ze vonden het mooi en bijzonder, met veel lichteffecten. Na afloop werd er gesmikkeld van zelfgebakken pannenkoeken!
  • Thabang is eind oktober gedoopt en zondag was er een schelpenviering. Dan krijgen alle kinderen die gedoopt zijn een schelp met hun naam mee naar huis. De kerkdienst ging over lichtpuntjes ....... veel herkenning, want Thabang en Sam zijn mijn lichtpuntjes!
  • Thabang zoekt bij mannen vaak naar de adamsappel en vraagt dan vriendelijk of je even kunt slikken, want dat is toch interessant! Nieuwtje: Thabang heeft ook een adamsappel bij Mirjam gevonden, ha, ha.
  • Sam heeft bij de avond4daagse een medaille verdiend. Waar hij nóg beter een medaille mee kan verdienen is tijdrekken!!! 
  • Sam heeft deze week meegedaan aan het Sebastheater op school. Ze hebben het toneelstuk Mees Kees opgevoerd, helaas waren ouders niet welkom, maar volgens Sam was het geslaagd!
  • Thabang is elke middag vrij, dus er wordt wat afgefietst, we ontdekken steeds weer nieuwe paden en routes.

en Thabang ontdekt nieuwe fiets-manieren

schildpad
  • Toen beide heren op school zaten heb ik heerlijk gewandeld (en cappuccino gedronken) met mijn moeder, heel fijn! We stonden oog in oog met een hert, dat had ik nog nooit van zo dichtbij gezien, mooi.
  • En toen kwam de vraag van de juf: wat doen we met Thabang en vaderdag? Oh? Uh? Ah? Tsja? Goeie vraag! Laat Thabang maar gewoon wat maken, ik bedenk er wel iets op! 
  • Zegt Thabang onder het eten tegen mij: "ik vind je leuker als je minder praat". Nou, ik ben natuurlijk diep beledigd!!
  • Verder was het deze week heerlijk weer ....... om te GENIETEN!!! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten