Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 9 mei 2013

Over de 2 seconden regel, de fietssleutel van Sam en nattigheid

  • Als Thabang bij je in de buurt fietst kan je het best op enige afstand blijven en de 2 seconden regel toepassen!
  • Thabang heeft al weer een paar broeken kapot, niet zo gek als je bedenkt dat 'ie zowat de helft van zijn dagelijks afstanden met een autootje over de grond aflegt!  
  • Thabang's nagel van de pink is er helemaal af gegaan, het ziet er gelukkig goed uit. 
  • Het gras achter ons huis groeit hard, ik denk nog twee weekjes en dan kunnen we erop!
  • We genieten erg van onze vakantie. Er gingen een paar afspraken niet door en nu hebben we extra veel tijd! En geluk met het weer, lekker veel buiten spelen en fietsen.
  • Thabang is veel bezig met z'n afkomst en huidskleur (dat heeft hij vanaf het begin al) en hoopt dat ik in het zonnetje net zo bruin word als hem!  
  • Toen Sam en Thabang met waterpistolen in de weer gingen was ik al gauw de klos .... Thabang schijnt niet te snappen dat als hij water op het muurtje boven mij richt, dat het water dan toch op mij terechtkomt!
  • En dat was niet de enige keer dat ik nat werd. Toen we dinsdag naar het Lage veld gingen (recreatieplas) was het nog wat fris en ik had mijn kleren aangehouden. Toen ik even later Thabang wilde afspoelen onder de douche, was de douche defect en ik kreeg een hele lading water over me heen, ik was kletsnat!!


  • Een vriendin maakte een gekke opmerking: dat Thabang steeds meer op mij ging lijken (ha, ha, ze bedoelde qua uiterlijk!)   
  • Ook begonnen met een grote opruiming hier in huis .... alle kasten, belangrijke papieren, slaapkamers, schuur en de zolder zijn uitgekamd, wat een zooi! Maar nu weer netjes op orde!
  • We zijn ook nog even naar de kermis in Nijverdal geweest (niet mijn favoriete ding).
samen met mama in de botsauto's 

met neefje Stef in de vrachtwagen (draaimolen)

  • Dat "even" naar de kermis verliep niet helemaal voorspoedig .... we kregen een dikke plensbui, Thabang moest plassen en het ergste: er zat een heel klein gootje in de stoep, laat Sam nou net z'n fietssleutel erin vallen! Daar kunnen we dus nooit meer bij! Gelukkig was Stephanie mee en kon Sam achterop weer naar huis en werd de fiets later met reservesleutel weer opgehaald. Binnenkort maar weer snel een nieuwe sleutel bij laten maken, dit was vast niet de laatste keer.
  • We hebben opa en oma naar het vliegveld in Groningen gebracht en uitgezwaaid (voor een weekje Turkije). Het mooist vond Thabang dat oma de schoenen uit moest doen om door de douane te gaan. Hij vroeg nog dagen of ze nog steeds in het vliegtuig zaten. Hij vond het erg indrukwekkend allemaal. De laatste keer dat we op een vliegveld stonden kwamen we uit Lesotho!
  • Het was vooral een vakantie met tijd voor vriendinnen (het was er de laatste tijd een beetje bij ingeschoten): lekkere pannenkoeken eten bij Loes, bijkletsen met mijn Pabovriendinnen, uit eten met Ilja, een lunch met Nienke, spaghetti eten bij Stephanie en er komt nog een campingbezoek aan bij Marlon. Nu kan ik er de komende tijd weer tegenaan. Het worden 8 hectische knetterdrukke weken, maar daarna ..... 6 weken zomervakantie!   
bij het bezoekerscentrum

lekker zonnebaden (wel 1 minuut)

op de stoere motor van Martijn

luieren in de hangmat




Geen opmerkingen:

Een reactie posten