Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 5 maart 2012

Wintersport deel 2

  • Gisteren geen tijd om een verhaaltje te schrijven (eerst zo'n 48 zweetsokken uitwassen).
  • We hebben een heerlijke wintersportvakantie gehad.
  • Het was zo'n 8 jaar geleden dat ik in Winterberg was wezen skiën, maar het ging prima! Wel twee keer onderuit gegaan ..... waarvan 1 keer met veel sneeuw achter mijn kleren, brrrr!
  • Wat is het toch heerlijk om een weekje lekker aan te schuiven voor het ontbijt en het avondeten, Thabang en Sam waren 's middags dol op patat met grillwurste!
  • Sam vond het skiën prachtig ("ik had niet gedacht dat het zo leuk zou zijn!"). Sam kreeg les van meneer Luc en Sam was er erg van onder de indruk (hij heeft alle 'raten' opgevolgd). De 2e dag ging hij al met de gondel omhoog. Donderdagmorgen was het "afskiën"= wedstrijdje. Sam was helemaal zenuwachtig. Judith, Thabang en ik de hele ochtend met camera's in de aanslag op de piste ..... hebben we het gemist! En voor niets 2 uur gewacht, ik snap er niets van!? Misschien omdat 'ie ons snel is voorbij gesjeesd of was het wedstrijdje ergens anders? Gelukkig waren we wel aanwezig bij de prijsuitreiking:


  • Thabang heeft ook 1 dag op de ski's gestaan ..... tussen ons in gingen we van de berg af! Mwah, spierpijn gegarandeerd! De volgende ochtend was het 1e wat Thabang zei: Thabang skiën!
  • Ik ben barslecht in Duits, vreselijk! Sam kon het nog beter!
  • Mungo was een weekje ondergebracht bij de opa en oma van Sam .... bedankt!
  • Sneeuwballen gooien is altijd leuk, vooral op mama!

  • Thabang kan heel goed zeuren. Als er iets in z'n oog zit, als hij een zere lip heeft, als er iets met z'n neus is of als hij een koude voet heeft nadat hij zijn schoen en sok zelf heeft uitgetrokken. Hij heeft me zelfs een nacht wakker gehouden omdat hij kriebel aan zijn bil had!
  • Als mijn mannetjes slapen doen we samen spelletjes. Mijn zus had 30 seconds meegenomen: Je speelt in teams. Een van jullie probeert binnen 30 seconden zoveel mogelijk van de 5 begrippen op een kaartje te omschrijven. Hoe meer begrippen jullie raden, des te meer velden jullie op het speelbord vooruit mogen. Welk team bereikt als eerste de finish? Heel leuk, echt een aanrader! 
  • Op de terugweg begon Thabang na een half uur heel hard te huilen. Even later bleek waarom: overgeven. Was ik nou net te laat met mijn kotszakje .... konden we nog 12 uur in de zure lucht doorbrengen, blegh!!
  • Fijn dat er bij thuiskomst weer een hele papierwinkel voor me klaarligt (Thabang heeft nog steeds geen burgerservice nummer én geen zorgverzekering, zucht). De bloemetjes die de buurvrouw had neergezet maken het wel weer een beetje goed!

 Supertrots op Sam!!!

3 opmerkingen:

  1. WOW, wat kan Sam geweldig goed skien zeg, lijkt wel een natuur talent en dan wordt hij ook nog "natuurlijk" eerste in de wedstrijd. Heel erg gefeliciteerd voor jullie allebei.
    Veel groeten,
    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat heerlijk om te lezen, en zooo leuk om te zien! was vast een hele fijne vakantie!
    Zal morgen de filmpjes aan Lerato laten zien, die is groot fan ;-)
    Was leuk om je ff te spreken, snel daten, ben zo benieuwd wat de kids daar van vinden!!

    groetjes Connie&Co

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke verhalen en leuke filmpjes.
    Altijd weer leuk om te lezen.
    Groetjes van marleen en daan.
    Daan kijkt ook altijd naar de filmpjes!

    BeantwoordenVerwijderen