Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 20 juni 2018

Over een kiepende skelter, een joekel van een ijsje en een halve wens in vervulling

  • Veel rondgefietst afgelopen week en dan komen we weleens een speeltuin tegen. Thabang lag helemaal in een deuk, ik kan helaas niet uitleggen waarom, dat was een beetje te grof om hier te noteren.
  • Vaderdag vind ik altijd een beetje dubbel hier. Een paar weken geleden kwam Thabang zo enthousiast thuis dat hij voor Vaderdag iets ging maken voor mijn vriend. Oeh. Hij zou dan een tattoo krijgen waarop staat 'I love papa' en daar werd dan een foto van gemaakt en in een versierde lijst gestopt. Ik heb geprobeerd hem voorzichtig op andere ideeën te brengen, maar daar wilde hij niet aan. Ik vond het nog een ietsiepietsie te vroeg voor dit lieve gebaar, mijn vriend ziet ons aankomen, help. Gelukkig heeft het zichzelf opgelost en kwam hij met een schitterend pakje voor opa aan .... een heuse opadag dus voor ons (voor niks peentjes gezweet ;-)  
Alleen die verpakking al die Thabang heeft gemaakt, prachtig!


Zo blij met mijn vader, 
hopen dat we dit nog tig jaar samen kunnen vieren! 
  • Ik had voor mijn vader kaartjes voor Freek de Jonge. Maar die had 'ie zelf al gekocht. Die gaan dus terug en nu gaan we een keer met mijn vader en drie dochters uit eten, ook supergezellig!
  • We aten taart en de jongens konden mooi even ravotten, soms een 'tikkeltje' onbenullig. 

  • Daarna op de fiets richting Haarle. Daar hebben we heerlijk gepicknickt. Onderweg kwamen we langs de schaapskooi en daar was net een schaapscheerdersfeestje aan de gang. Eerst zagen we een demonstratie schapen drijven met border collies, dat was heel indrukwekkend om te zien. Alle kinderen mochten ook nog helpen. Daarna werden er een aantal schapen geschoren, niet mijn favoriet. Knipte iemand ook nog met zo'n megagrote schaar per ongeluk in de buik van een schaap, ieuw. Dan komt het watje in mij wel boven, zielig!
  • Er was ook een soort speelplek bij. We hebben ons prima vermaakt. 


Tsja, echt warm was het niet, maar ijs gaat er altijd in!

Eén bolletje, wat een joekel!

  • Ik pakte de tas van Thabang uit, zag ik ineens wat bewegen in zijn fruitbakje. Een GROTE spin, ieks. Dat zag ik niet aan komen. Dat 'ie al die uren overleefd heeft, brrrr. Snel maar vrijgelaten. 
  • Sam is zijn gymtas kwijt. Hij zegt dat 'ie gestolen is. Hmmm, daar zet ik mijn vraagtekens bij (ik heb nu ruim 13 jaar ervaring met Sam). Je moet verplicht een shirt van school aan, dus dat wordt een nieuwe kopen.   
  • Thabang zat op de skelter, er klommen een aantal meisjes bij op. vier meisjes bleek teveel en de hele skelter kiepte om, oeps.  
  • Thabang mocht een kilometerteller op zijn fiets. Ik had hem al gekocht, maar de fietsenmaker wilde 'm wel gratis monteren. Dat leek me een strak plan, aangezien mijn technische kennis belabberd is en Sam ziek in bed lag. Zaterdag ging om 13 uur de winkel open. Thabang kon niet wachten dus waren we enkele minuten te vroeg. Toen we om 13 uur naar binnen gingen, kwam er direct een mevrouw op ons af. Het was nogal druk .... of Thabang volgende week een keer terug kon komen? Je had zijn gezicht moeten zien! Beteuterd en sip. De mevrouw wist genoeg en we konden een uur later terug komen. Een fietstochtje later en een ijsje verder kwamen we weer terug. Binnen een paar minuten hadden we een werkende kilometerteller. We fietsten rechtstreeks naar de Hellendoornse berg voor de ultieme snelheidstest ..... hij sjeesde de berg af met 44 kilometer per uur! Die 'smile' ging niet meer van zijn gezicht!  
  • Mijn zusje had traktaties gemaakt. Hieronder een klein fragment van de Mulders-app:
Whahaha, Sam!
  • Maandag stond er weer een dagje AMC op het programma. Op de terugweg namen we een kleine omweg. Langs Leusden. Waarom daar naartoe? Daar hebben ze namelijk een paar hele gave autodealers zitten. We zijn naar binnen geglipt (jammer dat ik slippers aanhad, niet zo’n chique binnenkomst). We keken onze ogen uit. Thabang heeft nu deel 1 van zijn wens in the pocket: het zien van een heuse Bugatti Chiron (kosten 3 miljoen euro, in 2,5 seconde van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid is boven de 400 kilometer per uur). We mochten geen foto’s maken van dit belangrijke moment (i.v.m. de privacy van al die klanten die nou net een Bugatti aan het kopen waren, vandaar 'de-Porsche-als-tweede-keus'-foto). Ik schat in dat deel 2 van de wens van Thabang nog een ietsje pietsje langer op zich wachten; het rijden in een Bugatti. Daarvan zijn de kosten nou ‘net’ boven mijn budget: een dagje huren is ongeveer 20.000 euro. 

Nog 4 blogs en dan geen geschrijf meer op dit blog

1 opmerking: