Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 13 juni 2018

Over de tweede communie, een 7,5 meter hoge plons en boos op de gps tracker-verstrekker

  • De weken vliegen voorbij, altijd een drukke periode dit. 
  • Zaterdag belde Thabang zijn vriendje Bas op. Of hij zin en tijd had om naar de fietscrossbaan te gaan? Jep, dat leek hem wel wat. We zijn daar een paar uur geweest. Er waren drie jongens van ongeveer 20 jaar die daar aan het trainen waren (zij crossen op hoog niveau). Thabang en Bas waren erg van hun skills onder de indruk. Ze mochten ook allerlei vragen stellen, superleuk. 

  • Na al dat rondsjezen waren ze beide voorzien van een laag zweet. De jongens moesten nodig opgefrist worden. Dus fietsten we naar de Regge. Daar konden ze een heerlijke plons maken. Ondertussen een beetje picknicken, gezellig.
  • Thabang had 4 muntjes gekregen van oma om ijs te kopen (dat was voor de avond4daagse die Thabang niet liep ;-) Mijn moeder bedenkt altijd wat om de jongens te verwennen, haha. Dus moesten we maar weer ijs eten, mmmm. 


Springen van de brug.
  • Maandag moesten Thabang en ik een dagje naar 't AMC. Dat ging helaas niet door, ik had een begrafenis in Enschede. De overledene was al oud, maar toch was het verdrietig. 
  • We hadden een vogelhuisje in de tuin hangen vol met kleine vogeltjes. Dat hele vogelhuisje kwam ineens naar beneden. Gelukkig waren de jonkies net uitgevlogen, anders hadden ze de val vast niet overleefd.
  • Het GPS horloge van Thabang was binnen 2 dagen stuk. Ik heb van alles geprobeerd, maar krijg het ding niet meer aan de praat. Ik heb nu ruzie met de internetwinkel waar ik hem gekocht heb. Er is waarschijnlijk vocht in het horloge gekomen. Ik mag hem op eigen kosten terug sturen, maar als het echt vocht is, dan valt dat niet onder de garantie en wordt het niet gerepareerd. Dan heb ik dus niks. Thabang was er heel zuinig op (jaja, hij kan het wel). Maar je zou toch denken dat zo'n kinderhorloge wel tegen een stootje kan. Tssst. Hopelijk wordt dit verhaal nog vervolgd (ik kan die man wel door de telefoon heen trekken, grrr). Dus mijn tip: als je een gps tracker horloge wilt kopen, dan is het handig dat je een waterdichte koopt.  
  • Thabang is op schoolreisje geweest. Met zo'n grote bus naar Slagharen. Ik was ondertussen de hele dag zenuwachtig: Thabang met z'n gekke fratsen soms. Die loopt dan los door dat enorm grote pretpark? Met andere jongens? Echt gerust gesteld ben ik dan niet. Hij kwam vol verhalen terug, wat heeft hij het geweldig gehad. Hij was wel 12 keer in de Gold rush (achtbaan) geweest. 
  • Zondag ben ik naar de 1e communie geweest van buurjongen Jesse. Gingen we later een klein feestje vieren met soep en broodjes vroeg Thabang: "Krijg ik ook nog een 2e communie?" Oh, erg, Thabang heeft vorig jaar de 1e communie gedaan en we zijn nog helemaal nooit weer samen naar de kerk geweest. Het zijn telkens van die lange diensten, je zit zo meer dan anderhalf uur in de kerk .... dat vind ík al te lang, en dan Thabang meenemen? Daar word ik pas gestrest van. Misschien binnenkort toch maar weer eens een poging wagen.
  • En vandaag hadden we een feestje van mijn neefje Stef: hij is alweer 7 jaar geworden.
Alle kleinkinderen op een rij!
  • Ik had donderdag de hele dag gewerkt en kwam thuis .... rent Sam ineens de trap af: "Mam, zal ik voor jou koken?" Oeh, wat is het toch een lieverd! 
  • Ik had een nascholing in Enschede over onderzoekend en ontwerpend leren. Moesten we allerlei proefjes doen. En zelf pindakaas maken. Dat was hartstikke leuk. En lekker. 
  • Thabang: "Waarom heten pissebedden geen plassebedden?" 
  • Er 'moest' voor Vettt weer een zwembad getest worden. Dit keer in Nordhorn. Wat hebben we toch een zwaar leven! 
  • En wat was het gaaf. Voor ons echt vernieuwend met gave glijbanen, een klimmuur in het zwembad en een golfslagbad buiten. 
  • En het allercoolste was de duiktoren. Je kon zelfs van 10 meter hoog springen. Sam kwam tot 7,5 meter ..... knap! 
  • Thabang durfde niet. Hij heeft altijd zo'n grote mond, maar als het erop aan komt, dan doet hij echt geen dingen die hij niet durft, hij laat zich echt niet opjutten. Mooi zo!






Daar gaat Sam!


Nog 5x bloggen en dan stop ik ermee!

1 opmerking: