Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 14 mei 2018

Over nekspray, een bloedneus en een fikse uitglijder

  • We gingen vorige week zondag zwemmen in Rijssen. Daar is het vaak heerlijk rustig. Lars mocht ook mee. 
  • Het water was wel erg koud: 17 graden. Niet te doen! Gelukkig was daarom het binnenbad ook open. Mijn mannen hebben zich prima vermaakt, ik heb alleen het bubbelbad gedaan.

  • Tegen sluitingstijd (wat dat betreft een goede timing) kwam Thabang ineens aanlopen. Hij had zich gestoten. Hij had Sam in het water geduwd en wilde hard wegrennen en liep vervolgens tegen een bankje aan en gleed uit. Ik zag gelijk al het bloed wat langs zijn benen naar beneden stroomde. En een grote wond. Ieuw. Ik zag ook allemaal witte stukjes, het leek wel bot ofzo (dat bleken later vetbolletjes). Ik dacht even na en toen ging ik maar snel even naar de badmeester voor verband/pleisters. Maar al snel bleek dat dat 'm niet ging worden, dit moest gehecht worden! 
  • Zegt Thabang ook nog: "Ach, die wond van Freek Vonk is groter!"
  • We belden met de spoedpost in Almelo en we konden gelijk komen. 
  • Daar werden we al snel geholpen. Thabang kreeg een verdoving. Toen dat werkte kreeg hij 3 hechtingen. 
  • Hij mocht een week niet zwemmen en weinig bewegen, ojee. Hoe gaan we dat voor elkaar boksen? Net nu het zo supermooi weer is. 
  • "Kan ik mooi een week van alles bij jullie bestellen", zei Thabang. 

Thabang werd door de badmeester naar de ingang gedragen, lief! 

  • Dat 'niet zwemmen' ging prima, ook al was het zulk lekker weer. We konden wel douchen met een vuilniszak om zijn been, wel zo fijn met dit zweetweer. Dat 'weinig bewegen' bleek na twee dagen toch erg lastig. Na een paar dagen wilde hij toch al wel weer een beetje door de buurt fietsen en skelteren. Gelukkig groeit de wond mooi dicht. Helaas knapte hij zaterdag toch ineens open na een verkeerde sprong op de trampoline. Maar het komt vast goed. 
  • Vandaag gaan de hechtingen eruit en mag alles hopelijk weer.  
  • We hebben een leuke week gehad met Tess, de hond van de overburen. Het was heerlijk weer om veel te wandelen en te spelen. We vonden het echt leuk dit keer. Ze was een stuk rustiger en blafte veel minder dan vorig jaar. 

  • Mijn ouders waren op vakantie naar Sardinië. Wat een pech hadden ze met het weer. Ga je helemaal daar heen en dan is het er slecht weer, wat een dikke bewolking en veel regen. En hier, alleen maar stralend mooi weer!  
  • Wij zorgden voor de kippen. Ik moet dan Thabang echt wel mee hebben. Eén kip is broeds en die moet dan uit een hok gestuurd worden, maar dat krijg ik echt niet voor elkaar met die eigenwijze kip. Thabang regelt het zo. 
Dit zou ik ook nooit doen; voer uit de hand laten pikken.
  • Wat was deze vakantie heerlijk. We hebben veel ijs gegeten en terrassen bezocht. En we zijn een paar keer naar het Lage Veld geweest (een recreatieplas). Een keer met mijn vriendinnen van de PABO en een keer met mijn vriendin Nienke en haar kinderen. 
  • De zon was zo fel, ik heb mijn linkerkant van mijn benen verbrand. Ik kon er zelfs niet van slapen, ik ging er wel 4x uit om de boel in te smeren voor verkoeling.   
  • We hebben voor het eerst weer gebarbecued hier. Dat kan je wel aan Sam overlaten, handig! 
  • De kinderen maakten na vier maanden voor het eerst kennis met mijn vriend. Oeh, dat was best wel spannend. Thabang is namelijk erg onvoorspelbaar, die gaat echt niet op commando een brave jongen uithangen. Maar het is goed verlopen en we vonden het allemaal leuk! 
  • Toen ik 's avonds laat ging opruimen zag ik ineens een heleboel aardappelkroketjes in de airfryer. Ik dacht al dat ik wat miste ;-)
  • Thabang zei toen ik klaar was om naar een feestje te gaan: "Mam, heb je weer nekspray op?"
  • Het was sowieso een week van feestjes. Een buurvrouw werd 50 jaar en moest er een avondje een pop en spandoek opgezet worden. Een dag later hadden we een gaaf feest in café de Barbier in Hellendoorn. Ook Raymon was jarig. En Nikki werd 4 jaar. 
  • Op één van die feestjes wilde Thabang mijn hakken wel even proberen. Hij raakte uit balans en sloeg me zo per ongeluk een bloedneus! 
  • En natuurlijk was er ook nog Moederdag. Ik kreeg een heerlijk ontbijt op bed met beschuit met aardbeien, een bakje yoghurt en de perfecte koffie werd geserveerd. Van Thabang kreeg ik een prachtige 'liefste moeder award'. Van Sam kreeg ik mousse. Alleen was dat niet helemaal de goede. En we hadden er nog zolang over ge-appt toen hij in de drogisterij op zoek ging naar een cadeautje. Ik wilde graag van die foam voor op je lijf, maar Sam heeft mousse voor in mijn haar gekocht. "Mam, er waren ook zoveel soorten." 
  • We zijn met Siyabonga (ongeveer van Thabangs leeftijd) en Thabang bij het Henschotermeer geweest. Wat is het daar mooi! We konden lekker spelen, zonnebaden en picknicken. Het was een hele geslaagde dag. 









1 opmerking:

  1. Oei heftige wond!
    Hier ook een jongen die graag in onze schoenen loopt.
    Die Thabang durft ook veel!

    BeantwoordenVerwijderen