Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 10 december 2017

Over capriolen in de sneeuw, Sam die stiekem chocolade koopt en hoe ik Thabang bokste (oeps)


  • Sint is weg, maar nu ruim de tijd om de cadeaus te testen. Sam en ik speelden Carcassonne, hartstikke leuk.
  • En Thabang had de mouthchallenge gekregen, wat een lol! Je moet dan allerlei woorden, en zinnen uitspreken en allerlei onmogelijke opdrachten uit voeren met een mondklem (iets eten of drinken bijvoorbeeld). Ik moest zelfs huilen van het lachen. Ik heb maar geen foto van Sam en mij toegevoegd, dat zag er echt niet uit. Thabang ziet er zelfs met zo'n mondklem nog prima uit, ongelooflijk.  
  • Eindelijk heeft Thabang een bestuurbare auto die 'Thabangproof' is. Water, zand en heuvels, de Nikko kan het prima aan. Zelfs sneeuw is geen probleem!
 
  • Thabang is wel lichtelijk teleurgesteld dat hij dit jaar weer geen gouden ketting heeft gekregen, whaha. Hopelijk volgend jaar. 
  • Hij kreeg nog wel een noodzakelijke nalevering (die van hem zijn weer eens kapot, driedubbele zucht): 
  • Ik heb een nieuwe opdracht gekregen: het maken van 9 illustraties, echt superleuk! 
  • Sam is gelukkig van de krentenbaard af, nu heeft Thabang een koortslip. Mogen we weer geen zoentjes geven!
  • Ik kon de schoolfoto's van Sam bestellen, dit keer heb ik alleen de groepsfoto gedaan. Deze onderstaande plukte ik van internet. 
  • Ik heb hier een bokskussen. Daar kan je lekker tegenaan boksen. Thabang hield 'm vast en ik zou er tegen aan slaan. Ik zei nog: houd 'm goed vast. Bam, toen vloog dat ding recht in zijn gezicht, pijnlijk. Even later toch opnieuw geprobeerd en toen ging het prima. Ook Sam kan er wat van, ik heb hier twee sterke mannen in huis! Nog even en er belandt vast een kussen in mijn gezicht. 
  • We hebben het huis in kerstsfeer gebracht. Elk jaar is het wat minder gedoe en leer ik er weer van (zoals potgrond erbij kopen). Thabang mocht een boom uitzoeken. Hij heeft een prachtig exemplaar gekozen. Ik dacht er alleen niet aan om op de kluit te letten. Die was dus weer eens veel te groot. En mijn zaag nog steeds stomp, dus ik bedacht mij geen seconde toen ik eenmaal die boom het huis ingesleept had ... naar de winkel voor een grotere mand. In no time stond de boom hier keurig op z'n plek. Hopelijk blijven valpartijen ons dit jaar bespaard. 
  • Toen ik aan het werk was deed Sam wat boodschappen voor mij. Het geld wat hij dan pint, stort ik later op zijn rekening terug. Bij het plastic afval zag ik later een doos met van die chocolade zeevruchten. Leeg. Dus ik vroeg of Sam die allemaal had opgegeten? Nee, dat niet, hij had ze in een la van zijn bureau gedaan om er telkens van te genieten. Hij had weleens met een vriendje een hele doos uitgeprobeerd maar was toen misselijk geworden. Toen ik aangaf dat hij me dus eigenlijk liet betalen voor zíjn chocola zei Sam dat hij stiekem 1,50 euro in mijn portemonnee wilde doen omdat hij zich zo schuldig voelde, whaha, best schattig. En mooi dat 'ie nu nog steeds zo eerlijk is.    
  • Vrijdagavond sneeuwde het en dus werd er zaterdagochtend gelijk een sneeuwballengevecht georganiseerd, altijd leuk! De ramen waren wel de klos. 
  • Thabang: "Mam, je moet een man nemen die bij ons in huis blijft wonen. Hij moet grappig zijn, niet zo streng (precies zoals jou) en ik hoop dat ik van die man ook 's middags op een beeldscherm mag!"
  • Zondagmiddag viel er sneeuw .... net nu we toevallig een weekend niks te doen hadden. Hoe leuk! 
  • Mijn ouders kwamen ook nog kijken naar de capriolen die Sam & Thabang in de sneeuw uithaalden. En ze trakteerden ons op heerlijke warme chocolademelk met slagroom bij de Uitkijk. 





1 opmerking:

  1. Ik weet zeker dat ik dit blog gelezen heb en volgens mij laat ik dsn ook een reactie achter, maar die staat er niet, hmmmm

    BeantwoordenVerwijderen