Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zaterdag 30 december 2017

Over onze achterlijke kerstboom, een beroemde oma en een verbrande snoet.


Ho, ho, ho! 


Aaaaaaah, lief! 
  • Gezellig de kerst doorgebracht met mijn lieve familie. Sam vond het maar stom om een blouse aan te doen. Eén keer per jaar er netjes uitzien, belachelijk. Dat ding ging dus al snel uit. Die van Thabang ging ook al gauw uit, want hij had het warm. Het hele kerstdiner heeft hij in een hemd gezeten. Leuk, die kinderen van mij ;-) 
  • Thabang had een nieuwe broek aan. Hij bleef haken en is nu alweer kapot. 
  • Wij verzorgden het nagerecht (9x):
  • Sam had laatst op school lekkere muffins met jam gemaakt. Hij kreeg een 7,9. En een 9,8 voor hygiëne, poe, wat keurig!  
  • Thabang bleef met z'n haar aan de beugel van Sam vast zitten. Ook was er de afgelopen week al een sok blijven steken in de beugel.  
  • Kerstavond hebben Sam en ik onder het genot van een heleboel lekkere dingen een beetje gezappt tussen het glazen huis en all you need is love. Prima vermaakt. 
  • Deze week wel lekker de kerstboom opgeruimd. 
Rarara, waar stond mijn boom???
  • Wat een vreselijke idiote kerstboom hadden wij! Er zat geen naald meer aan. Die naalden lagen overal. Ik zat zelf ook helemaal onder, ze stonden rechtop in mijn handen, mijn broek en mijn schoenen. Best pijnlijk was het.  
  • Thabang stond onder de douche en Sam wilde hem verrassen met een bekertje koud water. Thabang had dat precies op tijd door en weerde af. De inhoud van de beker belandde in de badkamerkast. Niet dat ze mij dat verteld hadden .... nu is mijn make-up nat.  
  • Afgelopen woensdag kwam turnvriendje Bas bij ons. Halverwege de middag verplaatsten we ons naar de sporthal .... want er was een springfestijn. Een uur en een kwartier lang alleen maar springen; op trampolines, springkussens en de airtrack. Op een gegeven moment zag ik alleen nog maar rode koppies (behalve die van Thabang dan). 


  • We hadden nog een verlaat sintfeestje met de vriendinnen. We wilden voor Wilma een speciaal filmpje maken. Ik moest een filmpje inspreken van 15 seconden. Sam filmde. Dat duurde 12 takes. En nog was het resultaat verschrikkelijk te noemen.  
  • Ik had die avond oppas Bart hier in huis zitten. Dat was wel grappig, want mijn zusje had mijn oppas verslagen met de tennis, waardoor hij die avond toch ineens hier kon oppassen. Mijn zusje moest die avond wel een wedstrijd tennissen en Sam mocht dan ondertussen bij mijn zusje in huis oppassen, handig.  
  • Thabang stelt continu vragen. Een voorbeeld: "Hoe lang is een lilliputter?"
  • Donderdag even weer een halve liter bloed gegeven. Thabang mocht helpen en mocht het verband omdoen. 
  • Thabang gaat op vrijdag naar de BSO, ook in de vakantie. Dat voelt zo raar en dubbel, want ik ben vrij. En dan is hij ook nog de enige grote jongen tussen al die kleintjes. Gelukkig doen ze vaak leuke dingen. Hier mocht Thabang een potje bingo leiden. Ze hadden ook nog geschaatst.
  • En ik heb dan tijd om samen met Sam iets te doen, even met z'n tweetjes. Dit keer gingen we naar Enschede waar we twee tentoonstellingen bezochten bij Concordia. Eén ging over onze beeldcultuur, je kan onder anderen je visuele intelligentie testen. Die van ons was prima in orde. Wij laten ons niet zomaar foppen door mediabeelden. 
Kijkt Sam naar een man met een snor of naar naakte vrouwen?

  • Ook was er een levensgroot bordspel waarbij je langs allerlei kunstwerken komt. Leuk om dat even te bekijken en te doen. Daarna een bezoek gebracht aan de Twentsche foodhal en lekker geluncht.

  • Er was een vriendje van Sam te logeren, gezellig. 
  • Thabang had een aansteker gevonden en dat is natuurlijk wel erg interessant. Ik dacht dat dit voor Thabang wel een mooie leeftijd was om een beetje te leren omgaan met een aansteker/vuur. De kaarsjes aansteken, uitblazen, dat soort dingen. Thabang had wat andere ideeën over wat je met vuur kan doen. En stak zijn eigen lieve knuffelhondje in brand. Nu een verbrande snoet. En stinken dat dat beest doet! We hebben 'm al gedoucht, maar dat moeten we nog wel een paar keer herhalen, denk ik. Hij heeft er vreselijke spijt van.
  • Ik zag ergens anders ook nog een brandgat in zitten. Toen ik vroeg wat hij nog meer had aangestoken zei hij de kerstslinger. Dat wist ik nog niet, ik bedoelde eigenlijk wat anders. Oh oh oh.
  • Oma was met een kerkdienst op de Hellendoornse omroep te zien. Acht minuten vol in beeld! Thabang was zo verbaasd en riep uit: "Oma is beroemd!!"
  • Wat is het heerlijk om vakantie te hebben .... lekker lang in bed! Of bij elkaar in bed kruipen:

Tot in 2018!! 

1 opmerking:

  1. Ik heb het idee dat vuur hier ook nog wel een ding gaat worden in de toekomst...

    BeantwoordenVerwijderen