Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 4 september 2017

Over languit in de keuken, een dikke vette spoiler en toeren op een tandem


  • Het begin van vorige week was nog wel relaxed. En prachtig weer. We konden mooi even plonsen in de Regge en een dagje naar het zwembad in Balkbrug.  
  • Wat een lol hebben Sam en Thabang dan samen!
  • Onder water, vlakbij de kant lag iets scherps, Thabang haalde zijn hele teen open. 

Thabang mocht voor het eerst van de brug springen 
(het is daar diep genoeg).

  • Dinsdag en vrijdag heb ik de hele dag gewerkt: overleggen, klas inrichten en alles voor komend schooljaar in orde gemaakt.
  • Mijn moeder is op dinsdag met de jongens naar het Hulsbeek geweest: om te zwemmen en te skeeleren. Sam heeft nu ook een paar nieuwe skeelers (van tante Judith gekregen). Nu gaan ze dus allebei knetterhard. Dit keer heb ik wel bescherming meegegeven ;-)
  • En er was vrijdagmiddag bij mijn teamleider een high tea. Alles vers gebakken en gemaakt: scones, taart, sandwiches, etcetera. Teveel lekkers. Zo gaan die drie kilo's er natuurlijk niet vanaf.
  • Zaterdag hadden we groot feest. Mijn zus & zwager waren 12,5 jaar getrouwd. Ze hielden het feest thuis (in een tent en in de schuur). Donderdag hebben we geholpen met de voorbereidingen. De jongens haalden de schuur leeg. En ik heb overal lampen en slingers opgehangen en tig ballonnen opgeblazen. Op een gegeven moment liep er een grote spin over mijn neus en dat had ik eerst niet door, ieks. 
  • Thabang had geen nette korte broek meer, hebben we voor het feest er gewoon even één van Sam gepakt en dat paste prima, dat vind ik wel gek (en handig). 
  • Op de dag zelf deden we een lied in canon (en dat ging nog goed ook, onze zangkunsten schieten meestal ernstig tekort), ik had overal foto's van Judith en Eric opgehangen, we hadden een schort gemaakt met de kinderen en we gaven allemaal een vogelhuisje.  
  • 's Middags mochten we een paar uurtjes een route volgen op de tandem, superleuk! Het fietsen ging prima, zelfs met mijn lange jurk aan. Thabang vond het op het laatst echt wel wat minder; hij had namelijk totaal geen controle. Ik stuurde, remde, ging inhalen of juist niet. Hij sjeest altijd iedereen voorbij en dat kon nu niet. 
  • We hebben heerlijk gegeten, veel bijgekletst met familie en er was zelfs een kampvuur.  
  • Thabang heb ik daar om 21 uur in bed gelegd, ging hij gelijk lief slapen, fijn! 
  • De bediening was erg aardig; Sam kreeg zelfs midden in de nacht nog drie kozakken mee naar huis. 





Marsmallows! 
  • Thabang noemde een voetganger een loopganger, ik reken het goed.
  • Ik heb geen idee hoe het komt, maar mijn halve linkervoet is blauw. Afgelopen week ben ik wel gestruikeld over een drempel, lag ik zo languit in de keuken, maar toen bezeerde ik alleen mijn tenen. 
  • Zondag was niet helemaal onze dag. Mijn vier PABO vriendinnen liepen de strongmanrun (21 kilometer hardlopen en 40 uitdagende obstakels). Thabang en ik zouden de hele strongmanrun volgen met de fiets. Als heuse coaches hadden we voor de meiden AA drank, Mars, Dextro en bananen mee. Maar op één of andere manier hebben we de start gemist tussen duizenden andere mensen (ik zag ze echt niet). En dan loop je echt achter de feiten aan. Zijn ze al voorbij? Of niet? Een app op de mobiel werkte niet, want ik heb te oude software. De meiden splitsten zich op in twee groepen, dan wordt 'volgen' logistiek nog moeilijker. Eén viel er even later uit vanwege een knieblessure. Dus hebben we vooral Marlon gevolgd, die 't in haar uppie moest doen. De dochters van Marlon sloten zich bij ons aan. Ze schaamden zich in het begin erg voor mijn aanmoedigings-gejoel. Het volgen van Marlon bleek echt lastig. We sjeesden als gekken in het rond. En dan hoorden we van anderen dat ze al voorbij was. We hebben uiteindelijk vijf uur rondgerend en gefietst. Wel nog een fijne modderknuffel gekregen, thanx Marlon! 
Super gedaan, dames! 
  • Wij hebben de allerliefste buurman: Johan maakte voor Thabang een spoiler op zijn skelter!
  • Vandaag beschilderde ik 'm met een laag grondverf. Thabang mocht helpen en ik zette een pot grondverf op de grond. Thabang wist wel waarom dat grondverf heette: omdat je het op de grond zet!  
  • De spoiler wordt komende week geschilderd in het blauw, met oranje/rode vlammen en dan komt zijn naam er nog bij. Stoer, hé?!

  • Thabang was vrijdag bij de BSO. Na afloop kreeg hij een leuke kaart mee van de leiding: "Lieve Thabang. Ik vind jou een kanjer in alles wat je doet. Je gaat maandag alweer naar groep 5, zet 'm op, je kunt het. Liefs van Anita." Van zulke dingen kan ik nou zo blij worden!  
  • De vakantie zit er nu inderdaad echt op. Thabang en ik hebben wel weer zin in school en een normaal ritme. Sam niet, die wil het liefst 51 weken vakantie (en zo hoort het ook als kersverse puber). 
  • Sam haalt vandaag zijn boeken op. Dat wordt kaften! 
  • Je moet het nieuwe schooljaar natuurlijk goed beginnen. Thabang mocht na 5,5 jaar een nieuwe broodtrommel ontwerpen via internet. Deze is het geworden, leuk Thabang!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten