Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 11 september 2017

Over een prachtig feest, deuken in de koelkast en de deksel op de neus krijgen

  • Het schooljaar is goed begonnen, Sam & Thabang hebben een goede start op school gemaakt. Ook het sporten is weer begonnen. Sam had daar absoluut geen zin in. Toen hij onderweg was naar de atletiek vloog zijn ketting van de fiets eraf. Hij liep terug naar huis en vond dat hij nu niet meer naar de atletiek hoefde .... oh, zeker wel! Toch maar even snel met de auto gebracht. 
  • Thabang had een goede tip: we kunnen Sam wel Dextro geven, dan krijgt hij meer energie! Whaha, goed bedacht! 
  • Ook het turnen is weer begonnen, gelijk lekker fanatiek getraind.
  • Thabang moest ook op de foto. Er komt namelijk een heus plaatjesboek waar Thabang ook in komt te staan met de jongensselectie. Dat wordt dus een tijdje naar een andere supermarkt (Coop) om plaatjes te sparen! Superleuk.

  • De spoiler van de skelter is helemaal klaar: ik heb het beschilderd met vlammen, zijn naam en meerdere keren afgelakt. Ik zal volgende week even een foto plaatsen waarop het eindresultaat staat. 
  • Donderdag was Thabang jarig. Jammer dat ik aan het werk moest. Wel om half 7 nog een ontbijt op bed gebracht. En 's middags hebben mijn ouders met hem een mini feestje gevierd!
  • Zaterdag was het tijd voor het grote feest. 
  • Vanaf 15 uur was iedereen welkom. Thabang vond het echt spannend allemaal. En wat is Thabang verwend. 
  • Met slingers, verschillende soorten taart (de Nutella taart was zo lekker) en een boel cadeaus (zelfs een luchtbed in de vorm van een drol). 
Nieuwe ballen voor op de trampoline!
  • Van mij kreeg hij een longboard. Die werd o.a. nog even uitgeprobeerd door Sam. In de keuken. Dat ging niet helemaal oké. Nu twee deuken in mijn gloednieuwe koelkast. 
  • Ineens stak er een envelop met een touw door de brievenbus. Dat touw moest naar buiten gevolgd worden. Zo leuk! Iedereen liep mee naar buiten ......


  • Om de hoek stond een prachtige fiets. Een echte stuntfiets, zo gaaf! Deze gaat de crossfiets uit de oud ijzerbak vervangen. Hoe blij kan je zijn!
  • Ook de kinderen die bij Thabang in Lesotho hebben gewoond waren van de partij ..... geweldig! En ze bleven ook nog lekker patat eten. Ze hadden allemaal de slappe lach onder het eten. 
  • Het was een mooi feest! 

  • Vandaag heeft Thabang op school bakjes ijs getrakteerd. Voor iedereen twee bolletjes. En voor de juffen een reep Tony Chocolonely (Thabang schreef erop: voor juf Marijon).   
  • Ik ben weer in groep 1 begonnen en ik heb zo'n leuke groep. De allerleukste van de hele school, dat weet ik zeker. Wat een schatjes! 
  • Bij Sam op school moesten klasgenoten positieve eigenschappen van Sam op een kaart noteren. Wat een leuk idee. Er staat bijvoorbeeld: vrolijk, snel, speels, aardig, slim, serieus, rustig en genieter. 
  • Thabang heeft de kindertherapie vorige week afgerond. En wat ben ik trots op hem! Hij is erg gegroeid. Op de onderstaande foto heeft hij al zijn eigen kwaliteiten in een ronde gelegd en dat zijn er een heleboel. We hebben nog een lange weg te gaan ..... maar we zijn weer goed op weg! 
  • Ik liet de klep van de oudpapierbak op mijn neus vallen, autsj. Ik heb wel een uur met een natte washand op mijn neus rondgelopen! 
  • Ik moet morgen invallen in groep 7 en 8, ieks! Dat is wel heel iets anders dan groep 1. Ik ben zelfs een beetje zenuwachtig! De lessen gaan o.a. over het rekenen tot 100.000 en de industriële revolutie.  
  • Zondag stond er tennissen met mijn zussen en mijn moeder op het programma. En wat was het leuk! Het tennissen ging best oké eigenlijk. Beter dan vorig jaar in ieder geval. Er was wel erg veel wind. De verbrande calorieën zaten er zo weer bij toen we met z'n vijven lekker uit eten gingen (mijn vader ook maar even opgehaald) bij Tasca in Markelo. We waren er allemaal nog nooit geweest, maar het was er geweldig. Daar wil ik echt nog wel een keer naartoe! Wat genieten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten