Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 28 augustus 2017

Over een arm schaap, liggen in een woningstichting en een erg vies pepermuntje

Maandag

  • Jaaaaaa, het was tijd voor onze vakantie: een midweek op de Veluwe!
  • Maandag zijn we vertrokken. We konden nog niet gelijk ons huisje in, dus hebben we eerst het zandsculpturen festival in Garderen bezocht. Cool gemaakt, hoor. En wat was er veel te zien. Het leukste vonden wij om de 40 gezelschapsspellen te raden. 

Bij de toren van pizza en het dammen. 
  • We hadden er 39 goed. Van dat ene spel weten we de naam nog niet en dat is vreselijk irritant. 
  • Er was een monorail (fiets), daar kon Thabang zich mooi uitleven, konden Sam en ik 'serieus' alles verder bekijken.
  • Daarna lekker spelen en kon ik genieten van een bakje cappuccino. 

  • Ons huisje is helemaal geweldig, echt heel gaaf. Er stonden versgebakken muffins met cranberry's en banaan voor ons klaar. Binnen 1 minuut waren ze alledrie verdwenen, té lekker! Het huis was voor twee personen dus we moesten een beetje behelpen (ik had een extra matras meegenomen).
  • Er was ook een bedstee. Thabang zei: "Mam, ik ga even in de woningstichting liggen!" Daarna noemde hij het woonsteeg, vervolgens bedsteeg en daarna had hij het goed: bedstee!  
Aan de bbq!
  • In de grote bostuin kon je lekker wandelen, er waren drie vogelkijkhutten en één wildobservatiehut. Echt hartstikke leuk. We hebben een eekhoorn gezien, vooral veel kikkers, muisjes en vogels natuurlijk. Ik was nooit zo van de vogels, maar nu begrijp ik voor het eerst de vogelspotters en hoe gaaf het is als je een bijzondere vogel ziet. Ik zat regelmatig met een verrekijker en een vogelkaart in de hand om elke vogel te checken. In het gastenboek stond dat er vaak een ijsvogel te zien was. Nou, wij hebben 'm niet gezien, hoor. Maar stil zijn én stil zitten met mijn kinderen blijkt ook compleet onmogelijk. 
  • Ik deed boodschappen en nam pizza's mee voor de volgende dag. Was er geen diepvriesvakje. Dan maar gelijk opeten. Oh. Er was geen oven. Whahaha. 

Burrito's eten in de tuin

Dinsdag

  • Op dinsdag vertrokken we richting het aardhuis, waar een tentoonstelling was over wilde dieren. Aansluitend kregen we een rondleiding van een natuurgids door het bos.  
  • We zagen een vos, gaaf!
  • En drie keer herten wegsprinten .... met een loep kan je ze op de foto ontdekken ;-)
  • Ook de zwijnen hebben we gespot.


  • 's Middags gingen we naar Elburg. 
  • Onderweg kwamen we een kudde schapen tegen. Er was één schaap ontsnapt. En die liep steeds midden op de weg. Thabang heeft geprobeerd hem weer onder het draad door te krijgen, maar dat bleek lastig. Uiteindelijk heeft hij 'm de heide opgejaagd, zodat hij niet meer aan de weg-kant liep. Ondertussen werd de boswachter/schaapsherder gebeld. Hopelijk is het helemaal goed gekomen, arm schaap. 
  • Bij Elburg hebben we heerlijk ijs gegeten en de boys konden even lekker poedelen in het Veluwemeer. Dat poedelen werd al snel zwemmen in de onderbroek (geen foto's beschikbaar). 

Woensdag

  • Stranddag! Het was prachtig weer .... dus op naar het strand! Eindelijk, op 23 augustus de eerste zomerse dag (van augustus). En koud dat het water was, brrrr! 
  • De jongens wilden na een paar uurtjes alweer terug naar het huisje, want .....
  • Het allermooiste van de hele week was toch zeker wel het bubbelbad (ik mocht alleen 'jacuzzi' zeggen van Sam) in de tuin! Daar hebben we heel wat uurtjes doorgebracht. Zevendertig graden, mmmm. Het was heerlijk. En heel relaxed......
  • Totdat Thabang een pepermuntje op de bodem zag liggen en dat direct in zijn mond stopte. Dat bleek een chloortablet te zijn. Hij spuugde 'm gelijk weer uit, gelukkig. Als hij 'm door had geslikt had ik 112 moeten bellen, ai ai. 
  • Er hoorde een mandje om die tablet te zitten, maar die gooiden Sam en Thabang steeds buiten het bad, want dat dreef zo irritant rond, oeps.

  • Thabang vond het ook geweldig om in de tuin kikkers te vangen. Een heel geconcentreerd werkje. Maar dat kan Thabang! Toen hij die ene dikke vette kikker aan mij wilde laten zien, sprong dat beest recht op mij af, ik gilde. Hij maakte een landing net naast mijn voet. Anders hadden we misschien wel een heuse paniekuitbraak gehad! 


Donderdag

  • We hadden een lazy ochtend tot 12 uur (onze dag begint stipt om 7.00 uur, dan komt mijn persoonlijke wekker aangelopen). Daarna kwam oma op bezoek, met heerlijke broodjes.  
  • Na de lunch vertrokken we richting Nunspeet. Voor het maisdoolhof. Thabang en ik namen de makkelijke versie en Sam en oma gingen voor de moeilijkere variant. Dat verliep voortreffelijk en we waren er alle vier al snel weer uit ontsnapt. 
  • Aansluitend deden we het blote voeten pad, leuk! 
  • Na afloop bakte Sam bij het huis heerlijke pannenkoeken.

Even spieken waar de uitgang van het maïsdoolhof is!



Jullie kunnen vast raden hoe dit eindigde??



Vrijdag

  • 's Morgens gingen we kijken bij een forellenkwekerij. Daar zat ook een speeltuin bij. 
  • Binnen vijf minuten was Thabang nat! Ach, het was lekker weer, dus wat geeft het! 
  • De rondleiding over de forellenkwekerij was erg boeiend, de jongens luisterden aandachtig naar de jongeman die ons rond leidde. Er waren verder geen toeristen dus ze kregen alle aandacht. 
  • Op een gegeven moment mochten Sam & Thabang zelf een forel vangen met hun blote handen. Dat zag er makkelijk uit, maar dat viel tegen! Ze werden allebei een keer gebeten. Ik ben voor heel veel dingen in, maar deze uitdaging heb ik afgeslagen, ieks. 



  • Rond 12.30 uur wilden we naar Bussloo voor een middag plonsen. Maar daar bleek de blauwalg actief te zijn dus reden we naar de Wythemerplas in Zwolle (vier minuten omrijden). Daar hebben de kinderen zich lekker de hele middag vermaakt. 
  • Je kon daar waterskiën, dat wilden de heren wel graag. Je mocht een uur lang voor 10 euro op de ski's. Toen Thabang dit van dichtbij bekeek waren zijn stoere praatjes snel over en durfde hij niet meer, geeft niks (mooi excuus om een keer terug te komen). Sam wilde dolgraag en was toch ook wel wat zenuwachtig. Hieronder in het filmpje zie je hoe hij het de eerste keer deed. Knapperd!
  • Hij ging ook twee keer vol op zijn gezicht in het water, maar daar heb ik (helaas) geen beeldmateriaal van. Hij voelde er gelukkig niks van, ik dacht dat zijn hele beugel een ravage aangericht zou hebben in zijn mond. 
  • De volgende dag wél zere handen en vooral pijnlijke buikspieren. 
 




We hebben het gaaf gehad, echt genieten!

1 opmerking:

  1. Zo te zien hebben jullie erg genoten van deze vakantie. Ook leuk om te zien hoe de jongens genieten in de jacuzzi. Voor mij maakt zo'n lekker bubbelbad het vakantie gevoel helemaal compleet

    BeantwoordenVerwijderen